کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امام جمعه گچساران:

آینده از آن اسلام، مقاومت و مکتب تشیع است

22 شهريور 1398 ساعت 18:00

خطیب جمعه گچساران با توصیه به نسل جوان گفت: با عنایت امام زمان (عج) آینده بسیار روشن از آن اسلام ، مقاومت و مکتب تشیع است.


حجت الاسلام سید امین‌الله حجازی خطیب جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: ایام غم‌انگیز تاسوعا و عاشورای حسینی را داشتیم که مومنین و مومنات در اقصی نقاط عالم  در استان و شهرستان ما هم سنگ تمام گذاشتند.
وی افزود: در تاسوعا و عاشورا گاهی توفیقی بود و درس گرفتیم که وقتی دیدیم همچون سال‌های گذشته هر شخصی به نوعی عزاداری می‌کند و عده‌ای هم از عزاداران حسینی پذیرایی می‌کردند و گروهی هم خیمه به پا می کردند.
امام جمعه گچساران ادامه داد: این اوج عزت است و خدا را شاکریم که اوج عزت و اقتدار را در سایه ولایت نصیب ملت بزرگ ما کردند و به نوبه خودم از همه کسانی که به هر سبک و روشی در این ایام عزاداری سهیم بودند تشکر و قدردانی داریم.
حجازی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص عاشورا عنوان کرد: مقام معظم رهبری بیان داشتند عاشورا درس فداکاری، دینداری، شجاعت، مواسات، درس قیام برای خدا و درس محبت و عشق است و یکی از درس‌های عاشورا هم همین انقلاب اسلامی است.
خطیب جمعه گچساران گفت:حضرت آقا  بیان می‌دارند که در درس فداکاری در حقیقت هیچ نقطه ای از عالم نمی‌تواند فخر به زمین کربلا بفروشد حتی زمین کعبه، درس فداکاری این عنوان را یدک می کشد که زمین کربلا به واسطه پیکر ابا عبدالله الحسین (ع)  مقامش از زمین کعبه بالاتر است.
وی افزود: این موارد درس دینداری و شجاعت است و یکی از ویژگی‌های مومن درس شجاعت است و اینکه همه سبوح قدوس بگوید، پس نمی‌تواند بگوید که مومن است و مومن در جایی باید شمشیر بکشد و در جایی باید فریاد بزند و در جایی هم باید گریه کند و جای دیگر هم باید با خداوند راز و نیاز کند و جایی دیگری هم باید از محرومین دستگیری کند.
حجازی در ادامه اظهار کرد: آن ابلهی که آن طرف عالم عربده می‌کشد که در مقابل هم مقام معظم رهبری با قدرت تمام مقابله می‌کنند که دشمن را به عقب نشینی وادار می کنند.
امام جمعه گچساران ابراز کرد: در سال ۹۴که فاجعه منا پیش آمد حکام نالایق سعودی اجازه به وزیر بهداشت ما نمی‌دادند که وارد عربستان شود و پیگیر این حادثه شوند.
وی تصریح کرد: در همان هنگام مقام معظم رهبری برخورد محکمی کردند و بیان داشتند که برخورد ما خشن خواهد بود که بلافاصله حکام نالایق سعودی به التماس افتادند پس جاهایی لازم است که مومن قدرت نمایی کند.
حجازی افزود: از دیگر ویژگی‌های مومن هم مواسات است و باید از محرومین دستگیری کرد، عاشورا یعنی به فکر مردم بودن، یعنی نجات مردم و انقلاب یکی از درس های عاشورا ست.
خطیب جمعه گچساران در ادامه گفت: در جمع عاشورائیان گچساران بیان داشتم که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان اخیرا فرمودند که امام خامنه‌ای پسر امام حسین (ع) هستند و اگر هزاران بار ما را بکشند و دوباره زنده بشویم دست از اطاعت شما برنخواهیم داشت.
حجازی  خاطرنشان کرد: با این جمله دنیا تکان خورد و این یعنی شجاعت دینی، یعنی ایمان، بنابراین به نسل جوان توصیه می‌کنم با عنایت امام زمان (عج) آینده بسیار روشن، درخشان و امیدوار کننده است و آینده از آن اسلام، مقاومت، مکتب تشیع و در یک کلمه آینده از آن حق است و حق پیروز است.


کد مطلب: 412683

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/412683/آینده-اسلام-مقاومت-مکتب-تشیع

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1