کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

حقی که درمانگاه سوق از مردم ضایع کرد / اگر پارتی داری بفرما!

20 شهريور 1398 ساعت 1:43

شهروندان سوقی بیان می‌کردند: پارتی بازی در نوبت دهی به بیماران، بی برنامگی و عدم حضور کادر مسئول در رأس ساعت اعلام شده، فریاد مداوم راننده درمانگاه که کار پذیرش را انجام می‌داد و به بیماران می‌گفت همه شما فقط به خاطر مجانی بودن مراجعه کردید، باعث شد حرمت و کرامت بیماران نیازمند به خاطر ضعف مدیریت برخی لکه دار شود!


خدمت در دستگاه سیدالشهدا (ع) آرزویی است که هر مسلمان دارد و پزشکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و نذر سلامتی را برای خدمت رسانی به مردم در ایام محرم انتخاب کره‌اند تا نیازمندان را رایگان ویزیت می‌کنند.
در حالی که دکتر «واصلی» متخصص پوست امروز در روز عاشورا این کار خداپسندانه و خیر را در درمانگاه سوق اجرا می‌کرد اما متاسفانه به دلیل عدم نظارت کادر درمانگاه سوق جهت پذیرش بیماران و نبود منشی حق بسیاری ضایع و کرامت و عزت بیماران زیر سوال رفت.
شهروندان سوقی که از عدم مسئولیت پذیری کادر درمانی و مسوول درمانگاه سوق گلایه داشتند در گفت و گو با کبنا اظهار کردند: پارتی بازی در نوبت دهی به بیماران، بی برنامگی و عدم حضور کادر مسئول در رأس ساعت اعلام شده، فریاد مداوم راننده درمانگاه که کار پذیرش را انجام می‌داد و به بیماران می‌گفت همه شما فقط به خاطر مجانی بودن مراجعه کردید، باعث شد حرمت و کرامت بیماران نیازمند به خاطر ضعف مدیریت برخی لکه دار شود!
شهروندان سوقی بیان کردند: روز گذشته درمانگاه سوق اعلام کرد که دکتر واصلی بیماران را رایگان در درمانگاه ویزیت می‌کند که زمان خدمت دهی دکتر از ساعت 16 عصر آغاز می‌شود و به مدت 3 ساعت 50 نفر را رایگان ویزیت می‌کند.
یکی از بیماران بابیان اینکه برخی افراد ساعاتی پیش از 16 مراجعه کردند ولی کسی  کار پذیرش را انجام نمی‌داد و یکی از پرسنل گفت دفترچه‌های درمانی خود را به نوبت بگذارید، تصریح کرد: به محض آمدن دکتر نزدیک ساعت 16، راننده درمانگاه تمام دفترچه‌ها را جمع کرد و گفت من خودم نوبت می‌دهم و تعدادی از شماره‌های اولی را سهم کادر درمانگاه دانست و از شماره 11 اقدام به نوبت دهی کرد.
وی افزود: شیوه پذیرش اینگونه شد که یک شخص اسم خود و 7 نفر از فامیل و بستگانش که اصلاً به درمانگاه نیامده بودند می‌نوشت و حق کسانی که ساعت‌ها بود برای نوبت آمده بودند ضایع می‌شد و کسی که پنجمین مراجعه کننده به درمانگاه بود به ناگاه نوبت او نفر چهلم شد!
«منشی (راننده درمانگاه) با هر نفر، چند همراه داخل می‌فرستاد و در حالی که تا  حدود  22 و 30  شب عملاً دکتر بیش از 100 نفر را ویزیت کرده بود ولی روی برگه نوبت دهی راننده هنوز به 50 نفر نرسیده بودند، در واقع راننده هر دوست و آشنایی داشت، کسانی که بند (پ) یا قوم و خویشی داشتند را داخل فرستاد که چند بار با مسوول درمانگاه سوق تماس گرفتم ولی فایده نداشت.» این بیماران به کبنا گفت.
این بیمار گفت: «از سوی دیگر راننده سر بیماران داد می‌زد که چون مجانی است مراجعه کردید، گلایه این است که چرا از فردی استفاده شده که این اگاهی را ندارد چگونه با بیمار نیازمند حرف بزند حتماً برایشان مهم بوده که از ساعت 15 مراجعه کرده‌اند!»
«به یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی هم پیامک دادم، به مسوول درمانگاه سوق هم گفتم این طرز برخورد نیست، این مدل حرف زدن، پارتی بازی‌ها و اینطور کرامت افراد را زیر سوال بردن منطقی و درشان افراد نیست یا خودتان نظارت کنید یا کسی که با مردم بهتر برخورد کند برای پذیرش بیاورید!» این بیمار گفت.
«در حالی که ساعت نزدیک 23 است ولی هنوز 50 مراجعه کننده دختر و پیرزن هست که بسیاری از انها از ساعت 15 مراجعه کرده‌اند ولی به دلیل عدم نظارت بر پذیرش و پارتی بازی هنوز ویزیت نشدند، باعث و بانی این مشکلات و ازدحام بیماران بدون پارتی تا این ساعت همین راننده است!» او گفت.
شهروندان سوقی از اقدام خداپسندانه دکتر واصلی و دیگر پزشکانی که نذر سلامتی دارند قدردانی کردند ولی گلایه انها در واقع از عدم مدیریت کادر و مسوول درمانگاه سوق است که باعث شد کرامت برخی از بیماران لکه دار شود!
به گزارش کبنا از دهدشت، بسیاری از بیماران و همراهان آن‌ها در هنگام مراجعه به مراکز درمانی علاوه بر مشکلات بیماری با کاستی‌های متعدد، خدمات ضعیف، کم توجهی تعداد زیادی از کادرهای درمانی، شلوغی و بی نظمی مواجه‌اند.
مردم می‌خواهند بدانند چرا درمانگاه سوق که خود اعلام کرد بیماران مراجعه کنند حال  هیچ مسئولیت نپذیرفته است، یا اگر مسوولیتی در این خصوص ندارند به چه دلیل اجازه می‌دهید داخل درمانگاهی که تحت سرپرستی شماست بیایند و خدمات ارائه دهند!
اگر بحثی می‌شد یا اتفاقی رخ می‌داد، بیماری سکته کرد چه کسی می‌خواست جوابگو باشد؟
ولی به گفته بیماران پرسنل جوابی قانع کننده جز اینکه به ما ربطی ندارد نداشتند!

------------------------------------
گزارش از سیده فاطمه خطیبی
------------------------------------


کد مطلب: 412624

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/412624/حقی-درمانگاه-سوق-مردم-ضایع-اگر-پارتی-داری-بفرما

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1