کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بیانیه باید هویت دار باشد!/ انتقاد جوانان گشینی از سوء استفاده از نام گشین

19 شهريور 1398 ساعت 17:58

حس تعهد و انصاف نسبت به جامعه اقتضا می کند افراد نظر خود را به جمع تعمیم ندهند یا آنکه افرادی که بیانیه از طرف آنها نوشته می شود اسامی مشخصی داشته باشند و بیانیه هویت دار باشد.


یک متن اعتراضی به نام (انتقاد جوانان گشینی از سوء استفاده از نام گشین!) بهانه ای شد تا به بلبشوی بیانیه دادن ها پرداخته شود. ضمن آنکه چنین متونی از طرف یک فرد نوشته می شود و به نام بیانیه جمعی به سایت ها و رسانه ها داده می شود این مسئله هویت دار نبودن بیانیه ها می تواند مشکل آفرین باشد.
بیانیه دادن از طرف یک جمع روال و رویه خود را دارد ولی این روزها گچساران پر شده از افرادی که به نام یک جمع بیانیه می دهند و دیدگاه شخصی خود را به اکثریت تعمیم می دهند. چنین رفتاری آسیب زننده است. از طرفی برای اینکه عقیده جمعی بیان شود لازم است یک جمع هم نظر و هم فکر شوند و علاوه بر آن درباره موضوع اظهارنظر کنند باید به این فکر برسند که می خواهند بیانیه ای جمعی بنویسند (این بدان معنی است که افکار عمومی بصورتی فعالانه در احزاب و تشکل های خود واکنش جمعی نشان داده اند. بیانیه دادن ممکن است به واکنش های دیگر مثلا اعتراض منتج شود. اما این بیانیه های ی هویت هیچ کنشی ایجاد نمی کند و عموما هم به فراموشی سپرده می شوند.)
بنابراین خوب است فرق یک یادداشت با بیانیه و دیگر نوشته ها مشخص شود. ضمن آنکه ایجاد جمع ها و تشکل ها و احزاب در جامعه به اهداف یک جمع یا حزب برنامه می دهد و نقش مثبتی در مشارکت اجتماعی و سیاسی ایفا می کند. حس تعهد و انصاف نسبت به جامعه اقتضا می کند افراد نظر یا یادداشت خود را به جمع تعمیم ندهند یا آنکه افرادی که بیانیه از طرف آنها نوشته می شود اسامی مشخصی داشته باشند و بیانیه هویت دار باشد.
‌در حالی که از جای جایِ طایفه یِ بزرگمان گشین ؛ اظهار نارضایتی و درددل ها بلند است ، چند تنی از این طایفه که چشم بسته اند بر حالِ بدِ گشین ، که نانشان گره خورده به وضعیتِ حاکم ، خود را به خواب زده اند و بیدار کردنشان نشدنی‌ست ، پا روی همدلی و وحدتمان گذاشته و در جمعی بسیار کوچک پذیرای حرکت های تکراری و قول های بادِ هوای ،شخصی میشوند ، که بارها دستش را گرفتیم و به محضِ بلند شدن ، گذاشت و گُذَشت از برادری‌مان!!!
ابتدا روی سُخنمان نه با میهمان ، که با میزبانِ برادرنَماست ؛
با ادعای پوچِ بزرگی و صاحب اختیاریِ طایفه‌مان ، به نامِ اتحادِ گشین پلاکارد زده و خود را لیدرِ جمع معرفی میکنید ، در حالی که هیچ گونه نفوذ و اختیار کلامی در بینِ طایفه ندارید و رایِ یک نفره تان حقِ سخن از جانب جمع و خودسرانه عمل کردن را به شما نمیدهد!!!
امروز با نبودِ بزرگان و ریش سفیدانِ طایفه ، چهره های سرشناس و تأثیر گذارِ سیاسی‌مان ، جوان های فعال و نام آشنایمان ،
در جمع کوچک و انگشت شمارتان نه نشانه ای از گشینِ پر صلابت بود و نه حضورِ حداکثری!!!
و حال شما "میهمانِ" عزیز ، پوششِ خبریِ کذبتان از دورهمی ای "کوچک" با نامِ همایـــــــــش "بزرگ" گشین ، که در چند عکسِ کارشده با کادری مشخص خلاصه میشود ، زنگ های شکستتان را بلندتر از همیشه به صدا درآورد ، چرا که مُهرِ تأییدی زد بر خطی که گشین رویتان کشیده و دیگر قدمی در کنارتان برنخواهد داشت!
در آخر خلاصــــــه میگوییم ، "آمدنــــد و نبودیم .. "
یاحق( با آرزوی دوام توفیقات برای تک تک عزیزان طایفه ی بزرگ گشین)


کد مطلب: 412615

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/412615/بیانیه-باید-هویت-دار-باشد-انتقاد-جوانان-گشینی-سوء-استفاده-نام-گشین

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1