تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب : ۴۱۲۵۹۷
در نشست شورای معادن کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان مطرح شد

خداداد غریب‌پور: دغدغه کهگیلویه و بویراحمد را دارم و هرگز ارتباطم با استان قطع نشد

۵
۰
خداداد غریب‌پور: دغدغه کهگیلویه و بویراحمد را دارم و هرگز ارتباطم با استان قطع نشد
کبنا ؛خداداد غریب‌پور از فرزندان کهگیلویه و بویراحمد که به دلیل وجه مردم‌داری‌اش او را اسطوره می‌نامند. غریب‌پور سال‌ها در شهرستان بویراحمد در فرمانداری این شهرستان منشأ خدمات ماندگاری شد و اکنون سکاندار یکی از بزرگترین سازمان‌های کشور شده که در حوزه صنعت و معدن حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. غریب‌پور ظرفیت بزرگی برای کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود که هنوز برای مردم دیارش غریب مانده است.
او در نشست شورای معادن کهگیلویه و بویراحمد که روز یکشنبه (17 شهریورماه 98) با حضور حسین کلانتری استاندار این استان و جمعی از مدیران و سرمایه‌گذاران برگزار شد، گفت: ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع برنامه جدید اکتشافی در استان‌های مختلف کشور داریم.
خداداد غریب‌پور اظهار داشت: ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه‌ای علاقمند به تاثیرگذاری در  مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بوده تا بتواند شرایط سرمایه‌گذاری برای خود یا بخش خصوصی فراهم کند.
وی با تاکید بر اینکه بدون شک بدون اکتشافات امکان تاثیرگذاری وجود ندارد، عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 16 هزار کیلومتر مساحت تاکنون تنها در 3 هزار کیلومتر اکتشافات داشته و تنها در دو هزار کیلومتر مواد معدنی شناسایی شده است.
غریب‌پور با اشاره به اینکه منابع طبیعی در دو هزار کیلومتر از مساحت استان که مواد معدنی شناسایی شده نیز مانع تراشی می‌کند، ابراز کرد: طبیعی بوده که به عنوان فرزند این دیار دغدغه توسعه آن را داشته باشیم و در مدتی که در مرکز کشور بوده‌ام هرگز ارتباط خود را با استان قطع نکرده‌ام.
رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اولویت این سازمان را  معطوف به اکتشاف دانست و ادامه داد: 300 هزار کیلومتر مربع برنامه اکتشافی داریم که از این میزان 9 هزار و 800 کیلومتر مربع پهنه جدید در استان کهگیلویه و بویراحمد تعریف شده است.
غریب‌پور با اشاره به اینکه در 4 استان زاگرس‌نشین کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد برنامه عظیم اکتشافی داریم، بیان کرد: لازمه سرمایه‌گذاری شناسایی ظرفیت‌ها بوده و اولویت ما بخش خصوصی است.
وی تصریح کرد: معدن و صنایع معدنی می‌تواند نقش کلیدی در توسعه داشته باشد و هم‌اکنون 20 درصد صادرات غیر نفتی معادل 57 هزار وزنی و ارزش ارزی 10 میلیارد دلار مربوط به معدن است.
غریب‌پور با تاکید بر اینکه به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست اعتقاد داریم، خاطرنشان کرد: ‌در زمینه معادن کوچک مقیاس محدودیتی برای همکاری نداریم و برای فعال شدن آن‌ها به جد در صورت اعلام روی آن کار می‌کنیم.
وی افزود: ایمیدرو دو پهنه را در کهگیلویه و بویراحمد هدفگذاری کرد که در یکی به نتیجه نرسید و در دیگری نتایج خوب رسیدیم که 5 محدوده فسفات و بوکسیت پیدا کردیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

مجید حکمتیان
Romania
فرزند بویر احمد ما همه به وجود شما افتخار میکنیم
ان شاالله که در سایه حق همیشه سالم وسربلند بمانی.
این سرزمین هرگز فداکاریهای شما رو فراموش نخواهد کرد
سعید
Iran, Islamic Republic of
من یک اصولگرا هستم ولی مهندس غریب پور انسان بزرگی است وحق زیادی بر گردن مردم لر دارد
سعید
Iran, Islamic Republic of
من یک اصولگرا هستم ولی مهندس غریب پور انسان بزرگی است وحق زیادی بر گردن مردم لر دارد
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
البته ماهم معتقدیم ایشون نیروی با نشاطی است ولی بیشتر درحفظ موقعیت خویش وبکارگیری دوستان وهمپالکی هایش است باید ازاین روحیه پارتی بازی ورابطه بازی خارج شود
دکترای مدیریت اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
ارتباطاتت فقط به اقوام وخویشان خودت خلاصه میشه دغدغه ای نداری جهت این استان
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1