تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۱۲
کد مطلب : ۴۱۲۵۸۳

خوابگاه شبانه‌روزی قلعه‌رئیسی نیازمند توجه بیشتر

۰
خوابگاه شبانه‌روزی قلعه‌رئیسی نیازمند توجه بیشتر
کبنا ؛محمد شکوهی رئیس آموزش‌وپرورش چاروسا در نشست شورای آموزش‌وپرورش چاروسا بابیان اینکه ساماندهی معلمان در سطح بخش انجام گرفت تصریح کرد: ساماندهی به نحوی انجام گرفت که هیچ مدرسه‌ای بدون معلم نیست و دورافتاده‌ترین مدارس ما مانند دلی مهتاب دارای معلم هستند و هیچ‌گونه مشکلی ازلحاظ کمبود معلم نداریم که تلاش می‌کنیم تا مهر خوبی برای دانش‌آموزان باشد.
وی افزود: در خصوص تجهیز مدارس مشکلی نداریم و تمامی مدارس آماده استقبال از مهر هستند و خوابگاه شبانه‌روزی دخترانه شهر قلعه‌رئیسی با 95 درصد پیشرفت فیزیکی، رنگ‌آمیزی مدارس با کمک بسیج دانش‌آموزی و گروه‌های جهادی و در بسیاری مواقع با کمک مدیران مدارس توانستیم مدارس را برای مهر امسال آماده کنیم.
شکوهی از احداث خانه معلم در روستای دورافتاده مهتاب خبر داد و عنوان کرد: با توجه به اینکه منطقه مهتاب از مناطق محروم و دورافتاده است و کمتر معلمانی از آن استقبال می‌کنند و منازلی که در آن روستا هستند قدیمی و فرسوده هستند تلاش کردیم تا با کمک خیرین و نوسازی مدارس دو خانه معلم در این روستا ساخته شود تا مشکل معلمان آن روستا برطرف شود.
رئیس آموزش‌وپرورش چاروسا از شهرداری و دهیاران خواست تا با آموزش‌وپرورش جهت آماده‌سازی مدارس همکاری داشته باشند.
شکوهی به آغاز هفته سوادآموزی اشاره و بیان کرد: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی موضوع سواد است که تقریباً امروز 95 درصد مردم دارای سواد هستند و هرساله به این آمار هم افزایش می‌یابد که امیدواریم این همکاری وجود داشته باشد تا افراد بی‌سواد مشخص تا سواددار شوند.
رئیس آموزش‌وپرورش چاروسا به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش اشاره و این سند را یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری دانست و تأکید کرد: سند تحول بنیادین نقشه راه نظام جمهوری اسلامی برای نظام آموزش و تربیت است و این سند یکی از دغدغه‌های اصلی رهبر معظم انقلاب است که در تمامی موارد و بخشنامه‌های که از سوی آموزش‌وپرورش صادر می‌شود به آن تأکید می‌شود که هم‌اکنون این سند در سطح منطقه اجرا می‌شود که این سند به ما نشان می‌دهد در کنار آموزش باید به تربیت هم توجه ویژه شود.
شکوهی به وضعیت لباس دانش‌آموزان هم اشاره و تبیین کرد: درگذشته واسطه‌های زیادی برای لباس دانش‌آموزان بود که از تولیدکنندگان دعوت شد تا حضور پیدا کنند که امیدواریم حضور اقدام به تولید لباس دانش‌آموزان کنند و دانش‌آموزانی که لباس سال گذشته خود بخواهند استفاده کنند آزاد هستند و همچنین کتاب‌های دانش‌آموزان ابتدایی روستاها را با کمک خیرین رایگان به دانش‌آموزان اهداء و کتاب دانش‌آموزان شهر 50 درصد رایگان است.
رئیس آموزش‌وپرورش چاروسا در خصوص سؤال شهردار نسبت به عدم برنامه‌ریزی برای فصل تابستان دانش‌آموزان اظهار داشت: تمام تلاش بکار بستیم تا بتوانیم از ظرفیت دانش‌آموزان در فصل تابستان استفاده کنیم.
علی محمودی بخشدار چاروسا هم در این نشست با تسلیت ایام ماه محرم خواستار همکاری شهرداری و دهیارهای برای آماده‌سازی مدارس شد و خاطرنشان کرد: با توجه به آماده‌سازی خوابگاه شبانه‌روزی قلعه‌رئیسی که در حال آماده‌سازی و افتتاح است و پیشرفت فیزیکی آن افزایش‌یافته که با افتتاح آن شاهد کاهش ترک تحصیل دانش‌آموزان دختر هستیم و همچنین دانش‌آموزان دختر مناطق دوردست هم می‌توانند از آن استفاده کنند.
بخشدار چاروسا ادامه داد: از نوسازی مدارس می‌خواهیم که هر چه سریع‌تر مشکلات این خوابگاه برطرف و جهت تکمیل تجهیزات آن اقدام شود تا دانش‌آموزان بتوانند هر چه سریع‌تر از این مدرسه استفاده کنند.
سید حسن آرمند رئیس شورای شهر قلعه‌رئیسی هم در این نشست گفت: نگرانی‌های در خصوص لباس دانش‌آموزان است که امیدواریم نظارت خوبی صورت بگیرد.
فیض‌الله آبرود هم در این نشست از آمادگی برای آماده‌سازی مدارس شد و عنوان کرد: رها شدن دانش‌آموزان در فصل تابستان سبب خسارات زیاد به حوزه شهری شد که امیدوار بودیم تا با برنامه‌ریزی مناسب آن‌ها را در فصل تابستان اوقات آن‌ها را فراهم کنیم.
وی همچنین از آماده‌سازی شهرداری جهت نهضت آسفالت خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1