کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

نظارت 15 گروه دامپزشکی بر دام‌های قربانی تاسوعا و عاشورا

17 شهريور 1398 ساعت 15:41

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 15 گروه دامپزشکی ثابت و سیار بر نذورات و دام های قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورا نظارت می کنند.


عبداله بهمنش مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد:  15 گروه دامپزشکی ثابت و سیار بر نذورات و دام های قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورا نظارت می کنند.
وی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده این گروه‌ها در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار و متشکل از بازرس بهداشتی و روحانی ناظر ذبح شرعی نظارت بر نذورات و دام‌های قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورا بر عهده دارند.
مدیرکل دامپزشکی استان از خیرین خواست نسبت به تأمین دام زنده نذورات قربانی از میادین عرضه دام و مراکز تحت نظارت دامپزشکی اقدام کنند و در صورت نیاز به معاینه رایگان دام‌ها و لاشه دام‌های قربانی مراتب را با شماره تلفن اداره دامپزشکی شهرستان محل اقامت خود و یاسامانه  ۱۵۱۲ این اداره کل در میان بگذارند.
بهمنش با اشاره به اینکه ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین دام و انسان وجود دارد و اکثر این بیماری‌ها به احتمال زیاد از طریق گوشت آلوده و غیر نظارت شده منتقل می‌شود، اضافه کرد: برای جلوگیری از انتقال بیماری های مشترک دام و انسان لازم است لاشه حیوانات بعد از ذبح مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری و سپس مصرف و یا توزیع شود.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد از مردم درخواست کرد از رها سازی خون، پوست و سایر آلایشات دام های قربانی در کوچه ها، خیابان‌ها و معابر عمومی خودداری کنند.


کد مطلب: 412573

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/412573/نظارت-15-گروه-دامپزشکی-دام-های-قربانی-تاسوعا-عاشورا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1