تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : ۴۱۲۵۷۳
مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

نظارت 15 گروه دامپزشکی بر دام‌های قربانی تاسوعا و عاشورا

۰
نظارت 15 گروه دامپزشکی بر دام‌های قربانی تاسوعا و عاشورا
کبنا ؛عبداله بهمنش مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد:  15 گروه دامپزشکی ثابت و سیار بر نذورات و دام های قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورا نظارت می کنند.
وی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده این گروه‌ها در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار و متشکل از بازرس بهداشتی و روحانی ناظر ذبح شرعی نظارت بر نذورات و دام‌های قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورا بر عهده دارند.
مدیرکل دامپزشکی استان از خیرین خواست نسبت به تأمین دام زنده نذورات قربانی از میادین عرضه دام و مراکز تحت نظارت دامپزشکی اقدام کنند و در صورت نیاز به معاینه رایگان دام‌ها و لاشه دام‌های قربانی مراتب را با شماره تلفن اداره دامپزشکی شهرستان محل اقامت خود و یاسامانه  ۱۵۱۲ این اداره کل در میان بگذارند.
بهمنش با اشاره به اینکه ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین دام و انسان وجود دارد و اکثر این بیماری‌ها به احتمال زیاد از طریق گوشت آلوده و غیر نظارت شده منتقل می‌شود، اضافه کرد: برای جلوگیری از انتقال بیماری های مشترک دام و انسان لازم است لاشه حیوانات بعد از ذبح مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری و سپس مصرف و یا توزیع شود.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد از مردم درخواست کرد از رها سازی خون، پوست و سایر آلایشات دام های قربانی در کوچه ها، خیابان‌ها و معابر عمومی خودداری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1