کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی؛

رئیس قوه قضائیه انرژی و نشاط خوبی در مبارزه با فساد دارد

17 شهريور 1398 ساعت 12:14

آقای رئیسی انرژی و نشاط خوبی دارد و قدم‌های نمادین خوبی هم برداشته،‌ اما باید اینها تبدیل به یک رویه و اصلاح روند‌ها شود.


عضو فراکسیون امید مجلس گفت: آقای رئیسی انرژی و نشاط خوبی دارد و قدم‌های نمادین خوبی هم برداشته،‌ اما باید اینها تبدیل به یک رویه و اصلاح روند‌ها شود.
محمدعلی وکیلی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، درباره موضوع مبارزه با فساد از سوی قوه قضاییه، اظهار داشت: به نظر من انحرافی که در موضوع مبارزه با فساد وجود داشت این بود که به جای مبارزه با فساد انرژی‌مان را بر مبارزه با مفسدان گذاشتیم و این خروجی ندارد؛ دلیل آن هم این است که برخورد با 10-100 یا هزار فاسد در حالی که با منشأ فساد مقابله نشود می‌تواند تکثیر شده و فقط زندان‌ها را پر کند.
وی افزود: ما باید این انرژی را صرف بستن روزنه‌های فساد کنیم که تشکیل دولت الکترونیک اقدام پیشگیرانه‌ای در این زمینه است.
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: اینکه همه نظامات ما شفاف شود و به صورت شبکه‌‌ای جلوی امضاهای طلایی گرفته شود و رانت اطلاعاتی را از نظامات اطلاعاتی از طریق ایجاد امکان دسترسی آسان و یکسان مردم به همه حوزه های اطلاعاتی حذف کنیم، می تواند جلوی فساد را بگیرد.
وی در پاسخ به این سوال که گام نخستین آیت الله رئیسی را در بحث مبارزه با فساد چگونه می‌بینید،‌ گفت: به نظر من ایشان انرژی و نشاط خوبی دارد و قدم‌های نمادین خوبی هم برداشته است،‌ اما باید این ها تبدیل به یک رویه و اصلاح روند‌ها شود.
وکیلی در ادامه با اشاره به اینکه ما در اصلاح روندها و عقب‌ماندگی‌های بسیار زیادی داریم،‌ بیان کرد: در حال حاضر با روندهای غلط زیادی روبرو هستیم که منشا پیدایش تضاد است، شناسایی حوزه‌هایی که امضای طلایی در آن وجود دارد، کار سختی نیست اما حذف امضاهای طلایی بسیار نقش مهمی در اصلاح نظام فسادزای‌ ما دارد.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شناسایی رانت‌های پنهانی که اطلاعات و بهره‌مندی‌های طبقه بندی شده ایجاد می‌کند، کار سختی نیست بلکه اصلاح آن سخت است.
وی در همین رابطه با تاکید بر اینکه تمرکز و انرژی کشور را نباید صرف معلول‌ها کنیم،‌ گفت: مبارزه با مفاسد یعنی مبارزه با معلول؛ تصور کنید صدهزار فاسد هم دستگیر شوند اما وقتی همچنان علت‌ها وجود داشته باشد،‌ ۱۰۰ هزار فاسد دیگر تکثیر می‌کند.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در خاتمه مطرح کرد: تجربه 30 ساله ما نشان می‌دهد که تا ما علت‌ها را اصلاح و با آن مبارزه نکنیم،‌ مبارزه با این معلول‌ها، چیزی را عوض نمی‌کند.


کد مطلب: 412564

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/412564/رئیس-قوه-قضائیه-انرژی-نشاط-خوبی-مبارزه-فساد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1