تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۴۱۲۵۳۱
در کارگروه پسماند استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

مسئولانی که در کهگیلویه و بویراحمد علاقمند به برخورد قضایی هستند / ساماندهی زباله دو پشته دشتروم در گیر و دار ضعف پیمانکار

۰
مسئولانی که در کهگیلویه و بویراحمد علاقمند به برخورد قضایی هستند / ساماندهی زباله دو پشته دشتروم در گیر و دار ضعف پیمانکار
کبنا ؛قرار بود در دو پشته دشت روم زباله‌ها ساماندهی شود، اما آنقدر ساماندهی این سایت طول کشید که الان شرایط در آنجا بغرنج شده و در جلسه امروز ساماندهی دو پشته دشت روم مورد بحث مسئولان قرار گرفت که ضعف پیمانکار این پروژه مسئله‌ای که مسئولان دست روی آن گذاشتند. در کارگروه پسماند استان کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مختلفی مطرح شد از جمله وقتی پیمانکار سایت دوپشته نمی‌تواند یک پل احداث کند آیا می‌تواند کار بزرگی مانند سایت دو پشته دشت‌روم را به سرانجام برساند؟
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در نشست پیش از ظهر امروز (شنبه 16 شهریور ماه 98) کارگروه پسماند با اشاره به رها سازی زباله‌ها در دو پشته دشت‌روم، پلیس راه یاسوج-اصفهان و منطقه نرگاه گفت: پلیس افرادی را که اقدام به رها سازی زباله در این مناطق و سایر مناطق استان می‌کنند شناسایی کند.
فرماندار بویراحمد بیان کرد: برای جلوگیری از رهاسازی زباله، تابلویی در محل‌های ذکر شده نصب و سبدهایی مختص زباله در منطقه دو پشته دشت‌روم گذاشته شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از دوره‌گردهایی که به تفکیک زباله می‌پردازند، گفت: این افراد مواد پلاستیکی درون زباله را برمی‌دارند و بقیه زباله را رها می‌کنند که چهره زشتی به شهر می‌دهند باید با این افراد برخورد شود.
در ادامه این نشست حجت‌الاسلام ادیبان معاون دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دستور کارهای زیاد و بی‌نتیجه کارگروه پسماند، گفت: در بررسی مصوبات آمده که مکاتبه انجام و جواب داده شده همین بحث‌ها را چندین بار دیدم. ان‌شاالله نشست‌های کارگروه منجر به نتیجه شود که تاکنون اینگونه نبوده است.
معاون دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اجرای طرح محرم بدون زباله و نشست‌های محیط زیست با هیات‌های مذهبی گفت: هیات‌های مذهبی خودشان زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کنند، طرح‌های بدون زباله را باید برای باغ و تالار و مجتمع‌هایی اجرا کنیم که جرائم زیادی مرتکب می‌شوند.
وی با اشاره به وضعیت زباله‌های بیمارستانی عنوان کرد: سر و صدای زیاد مجتمع‌ها و تالار و باغات و رها سازی زباله در خیابان جرائم این مکان‌ها است که دستگاه قضایی چندین مورد از آنها را در یاسوج تعطیل کرده است.
این مسوول قضایی در ادامه به صحبت‌های فرماندار بویراحمد واکنش نشان داد و گفت: طرفدار دولت تدبیر و امید نیستم و در آینده هم نخواهم بود اما انتظارمان از آقایانی که دم از اصلاح‌طلبی و آزادی می‌زنند این است که سعه صدر بیشتری داشته باشند هر موضوعی در این نشست مطرح شد گفتند برخورد کنیم!
وی عنوان کرد: برخی مسوولان جلوتر از دستگاه قضایی در حال حرکت هستند به جای آنکه بگویند در خصوص فلان موضوع برخورد قضایی نشود مدام می‌گویند برخورد شود.
ادیبان عنوان کرد: می‌گویند با افراد دوره‌گردی که زباله تفکیک می‌کنند برخورد شود باید جلوی این افراد خجالت بکشیم حالا که نتوانستیم برای آنها شغل ایجاد کنیم با آنهایی که کار تفکیک زباله انجام می‌دهند هم برخورد قضایی کنیم؟
معاون دادستان مرکز استان بیان کرد: تصمیمات و رفتارهای مراکز دولتی باید ایجابی باشد نه سلبی! مدیران و متولیان در این خصوص پیشنهاد ارائه دهند که راهکار و پیشنهاد ارائه نمی‌کنند.
وی عنوان کرد: برای مثال در موضوع میوه فروشی‌های دوره‌گرد مکان مشخصی برای آنها تعیین شد و بدون اینکه تعطیل شوند کسب و کار خود را ادامه دادند. برای دوره‌گردهای زباله هم با تشکیل یک شرکت تعاونی و توزیع کیسه‌های پلاستیکی آرم‌دار درب خانه‌ها زباله‌های خشک و تر تفکیک می‌شود که علاوه بر فرهنگ‌سازی عده‌ای صاحب شغل می‌شوند که البته فرمانداران مسولیت آن را به عهده بگیرند.
وی در پایان در خصوص پیمانکار سایت دو پشته دشت‌روم گفت: وقتی پیمانکار این سایت نمی‌تواند یک پل احداث کند آیا می‌تواند کار بزرگی مانند سایت دو پشته دشت‌روم را به سرانجام برساند؟
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1