تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۴۱۲۵۲۵
گفت و گوی تفصیلی کبنانیوز با غلامرضا تاجگردون؛

تاجگردون: من مغرور نیستم / برداشت آزاد است / یکی مرد جنگی به از صد هزار / نخبگان را نفله کردیم، هورا هم می‌کشیم / جوانان شهرم با رگ‌های وجودشان شهر را تغذیه می‌کنند، اما بیکار هستند

۱۲
۰
تاجگردون: من مغرور نیستم / برداشت آزاد است /  یکی مرد جنگی به از صد هزار / نخبگان را نفله کردیم، هورا هم می‌کشیم / جوانان شهرم با رگ‌های وجودشان شهر را تغذیه می‌کنند، اما بیکار هستند
کبنا ؛
غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌باشد، او متولد شهریور ماه سال 1345 است. ویکی‌پدیا اینگونه او را معرفی می‌کند که غلامرضا تاجگردون (زاده شهریور ۱۳۴۵ گچساران) سیاستمدار، اقتصاددان و مدرس دانشگاه ایرانی است، که هم‌اکنون بعنوان نماینده‌ی دوره دهم مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، همچنین استاد دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، فعالیت می‌نماید. وی دانش‌آموخته کارشناسی اقتصاد نظری و کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی سیستم‌های اقتصادی از دانشگاه شهید بهشتی می‌باشد. تاجگردون فعالیت شغلی خود را از سال ۱۳۶۸ در وزارت امور اقتصادی و دارایی آغاز کرد و از ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۰ مدیرکل دفتر تحقیقات و سیاست‌های مالی این وزارتخانه بود، از ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۳ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد و در فاصله سالهای ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۰ نیز بعنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس فعالیت می‌کرد. وی از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۳ معاونت امور مجلس و استان‌ها و از ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴ معاونت امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را برعهده داشت. او پیش‌تر در دوره‌ی نهم مجلس شورای اسلامی نیز بعنوان نماینده گچساران و باشت از استان کهگیلویه و بویراحمد، در مجلس حضور داشت.
غلامرضا تاجگردون در اواخر فعالیت دولت دهم، در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور وقت، که در هفته‌نامه تجارت فردا منتشر گردید، از محمود احمدی‌نژاد خواست که گروهی متخصص را تعیین کرده، تا تصمیم چند ساله وی در انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را مورد بازنگری قرار دهند. در پایانِ نامه، وی تصریح کرد که اگر غیر از این عمل کنید، گله‌ای نیست، دیگری خواهد آمد و گره‌گشایی خواهد کرد و شما از این فرصت طلایی در تاریخ امور اجرایی کشور، بی‌نصیب خواهید ماند.
به نظر می‌رسد تاجگردون خیلی دوست ندارد، در باره مدرک دکترای خود حرفی بزند. او در پاسخ به خبرنگاری در باره مدرک تحصیلی‌اش گفت: تو «کفِ» ش بمان. ویکی پدیا در باره مدرک دکترای تاجگردون نیز می‌نویسد؛ «تاجگردون مدرک دکتری مدیریت اقتصادی را در سال ۲۰۰۸ از مؤسسه گلوبال بیزنس، در شهر بروکسل، بلژیک اخذ کرده‌است، ولی نام این موسسه در فهرست دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران قرار ندارد، لذا در سالهای ۱۳۹۰ و ۱۳۹۴ وی با مدرک کارشناسی ارشد، برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، ثبت نام کرد.»
در ادامه گفت‌وگوی تفصیلی با غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت ترتیب داده‌ایم که از نظر خوانندگان می‌گذرد؛
کبنا: آقای دکتر تاجگردون نظرتان در باره نسل کشی انقلاب چیست؟ آیا اصلاً نسل کشی انقلاب داریم؟
غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت گفت: بدون تعارف مردم از ما [مسئولان] نگران هستند و این نگرانی چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا نمی‌شناسد، آنان می گویند هر چه خواستید در اختیارتان گذاشتیم و هر نوع حمایتی که خواستید بر شما عرضه کردیم، دولت، مجلس، قوه قضائیه و مردم همه در یک کشتی نشسته‌ایم و متاسفانه هر کس میخی بر کف این کشتی کوبیده تا خود را مستحکم کند و نادانسته جامعه را به انحراف می‌کشاند.
وی گفت: عزیزان مسئول، نمایندگان و هر آن کس که اختیاراتی دارند و تصمیمی می‌سازند و تصمیم می‌گیرند، دقت کنیم که گام‌های یکایک ما ناخودآگاه تلاش می‌کند که این نگرانی جامعه به ما به تنفر تبدیل شود، تنفر مردم از ما یعنی عبور از هر آنچه که ساخته بودیم و هر آنچه امام خمینی (ره)، شهدا و رهبری از ما می‌خواست و می‌خواهند، اداره جامعه همراه با تنفر مردمان به پشیزی هم نمی‌ارزد. حکومت اسلامی، حکومت دینی بر مبنای رضایت مردم است، اگر چه این روزها کسانی رضایت خواص را اولی بر رضایت عامه مردم می‌دانند، ولی آنچه که داریم از مردم است و باید بر آن بمانیم.
تاجگردون افزود: نخبگان سیاسی چهل ساله انقلاب را یکی بعد از دیگری نفله کردیم و به دست خود نسل‌کشی انقلاب را فراهم
کردیم، هر گاه کسی به درست یا غلط به پایین کشیده شد، هلهله شادی جریانی دیگر آتش خرمن انقلاب را بیشتر کرد، گویی این کلام این روزها بیشتر ملموس است، آسیاب به نوبت است.
وی  در ادامه یادآور شد: شعار هسته‌ای حق مسلم ماست ورد زبان همه ما بود، بعد برجام را می‌نگاریم و به تصویب می‌رسانیم و به بهانه برجام به گروهی می‌تازیم و گروه دیگر آن را افتخار می دانیم، چند صباحی نگذشته بود که برگه برجام که کف مطالبات ما بود توسط دشمن دیرینه ما پاره شد و به دست خود ما کف خواسته‌هایمان یعنی برجام به سقف مطالبات یعنی بازگشت آمریکا به پذیرش برجام تبدیل می‌شود، تحریم جدی می‌شود و برجام فراموش می‌شود. تورم لجام گسیخته بر گُرده مردم سوار می‌شود و به ناگاه همه دزد می‌شوند، دزدی هم چپ و راست نمی‌شناسد، هر کسی تلاش می‌کند دولت رقیبش را دزدتر نشان داده و دولت خودش را منزه‌تر.
این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به نمایندگان، مطرح کرد: البته که شما بهتر از من می دانید مردم گیج شده‌اند و می گویند اینکه مجلس است و عصاره فضائل و در رأس امور، آن هم دولت است و منتخب خودمان و این هم قوه قضائیه آمده است تا سختگیری کند و قوه پاکی را نمایش دهد، این یعنی چه؟ یعنی که قبل از آن فاسد بوده‌اند، پس این ملت به چه امیدی، به چه چیزی امیدوار بوده‌اند؟  مردم می گویند این‌ها همه نمایش است.
کبنا: آقای دکتر دو قطبی شدن جامعه چه ضررهای می‌تواند، داشته باشد؟
غلامرضا تاجگردون نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت با بیان اینکه نباید جامعه را به دو قطب تبدیل کنیم و بگوییم اصلاح طلب یعنی ضد انقلاب و ضد ولایت و دیگری یعنی عین ولایت و انقلاب، خاطرنشان کرد: هیچ گاه این جمله را فراموش نکنیم صندوق‌های رأی که هر یک میخ استحکام انقلاب است، چپ و راست نمی‌شناسد. و مردم هم آنچه را که بیشتر می‌پسندند، خدمت است. امروز وقت اختلاف و ایجاد نگرانی برای مردم نیست، دیگران آمدند و رفتند، ما هم بخواهیم و نخواهیم، می‌رویم و آنچه باقی می‌ماند، خاطرات خوب و بد است. و چه بهتر که نیک نامی بر ذهن مردم چیره شود، امیدوارم که همه با هم بر مسیر انقلاب و مردم برگردیم، یعنی مسیری که منافع مردم و نه جناح خودمان باشد.
کبنا: آقای دکتر چه راهکاری برای پرداخت بدهی‌های دولت بخش‌های مختلف از جمله بخش خصوصی وجود دارد؟ آیا تاکنون موفق بوده است یا خیر؟
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در این باره گفت:‌ دولت در تهاتر بدهی پیمانکاران با تأمین اجتماعی عملکرد موفق، وچالاکی و چابکی بیشتری داشته باشد.
تاجگردون دراتاق بازرگانی شهرکرد تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی سال گذشته برای تهاتر بدهی بخش خصوصی به بیمه تأمین اجتماعی و بخش‌های دولتی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان مجوز صادر کرد.
وی افزود: از این مبلغ تنها ۳۵ هزار میلیارد تومان بابت تهاتر بدهی بخش خصوصی و پیمانکاران به دولت محقق و اجرایی شد.
تاجگردون تصریح کرد: در صورتی که مجلس شورای اسلامی در این مجوز قید داشته که ۵۰ درصد از مبلغ اختصاص یافته تنها برای پیمانکاران لحاظ شود و این مجوز برای امسال هم تمدید شده است.
وی تاکید کرد: برای پرداخت کمک‌های فنی و اعتباری به طرح‌های سرمایه ثابت و سرمایه در گردش محدودیتی وجود ندارد.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی بررسی می‌کند تا در صورت اعمال محدودیت در آئین‌نامه‌های مرتبط با این قانون اصلاحات مورد نیاز صورت گیرد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت اقتصادی بانک‌های کشور اشاره و تصریح کرد: بانک‌ها هم‌اینک بزرگ‌ترین بدهکاران به صندوق توسعه ملی هستند.
وی افزود: به همین علت بانک‌های کشور درخواست کرده‌اند تا سپرده‌های صندوق توسعه ملی نزد آن‌ها تمدید شود و در حال حاضر بازگشت نشود.
تاجگردون همچنین در خصوص ضمانت‌نامه‌ها و بدهی‌های مالیاتی پیمانکاران بخش خصوصی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی رایزنی‌هایی برای رفع این مشکل مشابه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید انجام می‌دهد.
کبنا: آقای دکتر تاجگردون آیا واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی امکان
پذیر هست یا خیر؟

غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص صحبت‌های مسعود سلطانی فر در مورد خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس گفت: «این طرح‌هایی که در مورد خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس عنوان شده به هیچ عنوان قابل اجرا نیست و خود وزیر هم هیچ تمایلی ندارد که این طرح‌ها را اجرا کند.»
کبنا: آقای دکتر تاجگردون تکلیف لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس چه شد؟
تاجگردون با اشاره به اینکه بررسی لایحه مالیات برارزش افزوده در مجلس بسیار طولانی شده و باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود، گفت: در برخی از بخش‌ها بحث مالیات رها شده و در بعضی قسمت‌های دیگر هم باید ساماندهی شود.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت یک چارچوبی را در بخش ساماندهی مالیاتی تدوین کرده است، اظهار کرد: این لایحه شامل مباحث معافیت‌های مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی است و بزودی به مجلس ارائه خواهد شد.
وی تاکید کرد: حجم معافیت‌های مالیاتی در کشور به حدود 1100 تا 1200 میلیارد تومان می‌رسد که رقم بالایی است، همچنین فرار مالیاتی هم 100 هزار میلیارد تومان است که اگر بتوان این ارقام را به چرخه اقتصاد کشور و بودجه بازگرداند، می‌تواند بسیار مؤثر باشد.
تاجگردون با تاکید براینکه در لایحه ساماندهی مالیاتی معافیت‌های مالیاتی حذف نمی‌شود، گفت: معافیت‌ها تنها ساماندهی می‌شوند مثلاً برخی بخش‌ها حدود 30 تا 40 سال پیش, از پرداخت مالیات معاف شده‌اند در صورتی که اکنون تبدیل به یکی از بخش‌های مهم اقتصادی شده و ظرفیت و درآمد بالایی دارند لذا باید در مورد معافیت مالیاتی آنها تجدید نظر شود که این لایحه در اصلاح ساختار اقتصادی بودجه هم لحاظ خواهد شد.
 
 
 


کبنا؛ تصویب لایحه تجارت چه تأثیری بر فرآیندهای تجاری دارد؟
رئیس کمیسیون برنامه مجلس تصویب موادی از لایحه تجارت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: موضوعات بسیاری که در حال حاضر در تجارت با یکدیگر تعارض و عدم تناسب دارند با تصویب نهایی این لایحه برطرف شده و روند فرآیندهای تجاری تسهیل می‌شود.
تاجگردون گفت: دو موضوع در این زمینه مطرح است؛ مبانی حقوقی و شرعی، در صورتی که هر یک از این موارد ایراد داشته باشد شورای نگهبان این لایحه را رد کرده و به مجلس باز می‌گرداند.
نماینده مردم مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، تصویب موادی از لایحه تجارت در مجلس را در کل  مثبت ارزیابی کرد و افزود: به نظر من لایحه تجارت با نظام مالکیت تعارضی ندارد.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره مزایای لایحه تجارت، اظهار کرد: موضوعات بسیاری که در حال حاضر در تجارت با یکدیگر تعارض و عدم تناسب دارند با تصویب نهایی این لایحه برطرف شده و تسهیل روند فرآیندهای تجاری با این لایحه محقق می‌شود.
 کبنا: آقای دکتر مدتی از بحث مبارزه با فساد در کشور بیش از گذشته شدت گرفته است، نظر حضرتعالی در این باره چیست؟
تاجگردون افزود: این را می دانم که فساد اداری و اقتصادی در حال تبدیل شدن به فساد سیستماتیک است و عمده عوامل سرعت این اتفاق را بیش کرده است، اما همواره راه بازگشت است، چرا که برغم سختی‌ها، شواهد نشان می‌دهد ملت فهیم ایران باز هم انتخابشان چه رفراندومی باشد و چه نباشد همین است و بس. دشمنان هم بدانند تا نفس گرم مسیحایی امام خمینی (ره) و رهبری و خون شهدا و فرزندان انقلاب است، انتخابشان آنان نیست و به امید خداوند متعال چهل ساله دوم را با قدم‌های راسخ جوانان انقلابی و فکور طی خواهیم کرد. شرط این راه ماندن همه و با هم بودن است، کنار مردم بودن و با آنان بودن است.
وی تاکید کرد: نیاییم جامعه را به دو قطب تبدیل کنیم و بگوییم اصلاح طلب یعنی ضد انقلاب و ضد ولایت و دیگری یعنی عین ولایت و انقلاب. هیچ گاه این جمله را فراموش نکنیم صندوق‌های رأی که هر یک میخ استحکام انقلاب است، چپ و راست نمی‌شناسد. و مردم هم آنچه را که بیشتر می‌پسندند، خدمت است. امروز وقت اختلاف و ایجاد نگرانی برای مردم نیست، دیگران آمدند و رفتند، ما هم بخواهیم و نخواهیم، می‌رویم و آنچه باقی می‌ماند، خاطرات خوب و بد است. و چه بهتر که نیک نامی
بر ذهن مردم چیره شود، امیدوارم که همه با هم بر مسیر انقلاب و مردم برگردیم، یعنی مسیری که منافع مردم و نه جناح خودمان باشد.
کبنا: جوانان شهرستان‌های گچساران و باشت نگرانی‌های در خصوص بیکاری، شغل و مشکلات اقتصادی دارند، نظر شما چیست؟
غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در این باره گفت: جوانان این خطه هم نگرانند بیش از آنچه فکر می‌کنیم آنان بر ذخیره نفت نشسته‌اند و از رگ‌های وجودشان ایران را تغذیه می‌کنند و خود بیکارند. اگرچه شایسته است از خدمات دولت به واسطه تلاش برای عمران و آبادانی و اتکا به شاخص‌های این خطه محروم میهن تشکر کنم و قدر بدانم، اما باز هم همچنان حلقه فقر بر این خطه چیرگی می‌کند و باید تلاش به خصوص در مقوله تولید و اشتغال دو چندان شود، چرا خطه نفت‌خیز کشور از خوزستان تا گچساران می‌بایست این چنین باشد؟
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: به درد مردم و جوانان توجه کنید. همه چیز، آنچه که بیرون می‌گویند نیست. نگذارید از درون بپوسیم. هزاران میلیارد سرمایه جنگلی زاگرس این روزها می‌سوزد. نمی‌خواهم بگویم تحت تأثیر عوامل انسانی، فقط این را می دانم پنجه آنان که با دست خالی آتش خامی زاگرس را روزانه خاموش می‌کنند، خسته است. حیف است این همه ثروت غنی خدادادی بسوزد، زاگرس امید و مامن صد سال آینده است، به حفظش بکوشیم. درد آتش کوه‌ها و جنگل‌ها، سوز دل پدران و مادرانی که فرزندان بیکارشان در کنارشان پرپر می‌شوند، مستولی گشت و نگرانند. بکوشید قبل از اینکه دیر شود. جنگل جدید نمی‌خواهیم، آنچه که داریم، حفظ کنی
کبنا: آقای دکتر نظرتان در باره یارانه کالاهای اساسی چیست؟
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در این زمینه گفت: کالاهای اساسی باید از وضعیت یارانه‌ای خارج و مابه التفاوت آن مستقیم به مردم پرداخت شود.
تاجگردون با اشاره به مصوبه مجلس درباره تخصیص ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی به کالاهای اساسی در سال ۹۸، گفت: براساس پیش بینی‌ها حدود ۱۰ میلیارد دلار از این منابع محقق می‌شود  و حدود ۴ میلیارد دلار از اهدفی که پیش‌بینی شده تحقق نمی‌یابد.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بر اساس آمار بانک مرکزی تاکنون ۵ میلیارد دلار از این ارز  هزینه شده است، افزود: بر اساس گزارش‌ها چند قلم کالا همانند شکر و گوشت قرمز از  لیست کالاهایی که به آنها ارز دولتی تخصیص می‌یافته  خارج شده‌اند، البته از لحاظ میزان به نسبت خیلی تاثیرگذار نیست.
وی با تاکید بر اینکه مجلس بر ساماندهی تخصیص ارز دولتی تاکید دارد، ادامه داد: کالاهای اساسی باید از وضعیت یارانه‌ای خارج و مابه التفاوت آن مستقیم به مردم پرداخت شود، اما دولت تمایلی به پرداخت وجه نقد به مردم به دلیل احتمال ایجاد تورم بیشتر، ندارد.
تاجگردون اظهار کرد: جلسات متعددی با دولت درباره تخصیص ارز به کالاهای اساسی برگزار شده است، اما دولت بر ادامه روند و شیوه فعلی تأمین اقلام اساسی مردم تاکید دارد.
تاجگردون با بیان اینکه تخصیص ارز دولتی به کالاهای اساسی چالشی بین مجلس و دولت است که در حال بررسی است، افزود: دولت نمی‌خواهد شیوه فعلی تأمین کالاهای اساسی را تغییر دهد و این وضعیت از نظر ما قابل قابل قبول نیست، اما دولت خود این شیوه را قبول دارد.
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسئولیت تأمین کالاهای اساسی و نحوه تأمین آن با دولت است، تصریح کرد: مجلس نمی‌تواند شیوه فعلی تخصیص ارز به کالاهای اساسی را تغییر دهد، چراکه به اصلاح بودجه نیازمند است و این موضوع از اختیارات قوه مقننه نیست، البته گزارش آن را به رئیس مجلس ارائه داده‌ایم.
امروز جناب اقای مهدیان مدیر عامل محترم بانک توسعه تعاون و همکاران محترمشان یک سفر فشرده و کاری از گچساران و باشت داشتند و تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی کشاورزی و گردشگری را بازدید داشتند و در جلسه جمع بندی خوبی داشتیم. اگر بتوانیم فقط همین واحدهای راکد را راه اندازی کنیم به اندازه یک پتروشیمی نیرو مشغول می‌شود.
کبنا:
آقای دکتر نظرتان در باره نشست اصولگرایان شهرستان‌های گچساران و باشت چیست؟

کار زیبای یکی از کاربرها مجازی را در صفحه اینستاگرامم گذاشتم؛ «سیاهی لشکر نیاید به کار، یکی مرد جنگی به از صد هزار»
کبنا: آیا در انتخابات آینده مجلس کاندیدا می‌شوید؟
من هستم
کبنا: نظرتان در باره استفاده از بیت المال خارج از قاعده و قانون چیست؟
سه تیر اضافه شهید احمدرضا تاج گردون شلیک کرد. خودش نوشت و سه هزار ریال هزینه سه تیر اضافه شد که پرداخت کرد. سه هزار ریال را به این دلیل که شاید به ضرر بیت المال باشد پرداخت شد و این روزها و سالها سه هزار میلیارد تومانی و سه میلیارد دلاری و سی هزار میلیارد تومانی می‌رود و بعد معلوم نیست چه می‌شود.
 
کبنا: شما مغرور هستید؟
به اینستاگرام من سری بزنید، دیدارهای مردمی مرا ببیند و همچنین این عکس را نگاه کنید، برداشت آزاد است.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000412/nf00412525-1.png
کبنا: خیلی مهم است در پروژه‌های بازسازی شهری آسیب‌ها کم باشد و به موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ترافیکی شهر آسیبی نرسد و بازسازی در جهت بهبود باشد، به این مسائل دقت داشته‌اید؟
پروژه‌های زیادی در شهرستان گچساران شروع شده که بعضی به بهره برداری رسید و تقدیم مردم عزیزمان قرار گرفته و برخی هم در حال اجرا هستند. مراسم کلنگ زنی مجتمع بزرگ و زیبای فرهنگی هنری در محله سادات دوگنبدان با حضور رئیس محترم نوسازی مدارس کشور و با مشارکت اعتباری نفت، ساماندهی محله سادات و خیابان بلادیان که الان در شأن هیئت‌های عزاداری و قابل مقایسه با گذشته نیست، مجهزترین مراکز کنترل هوشمند ترافیک شهری، طرح بازآفرینی شهری و ... از جمله این پروژه‌ها هستند.
 کبنا: در باره پروژه‌ها و موضوع روستاها حضرتعالی خیلی اظهار نظر می‌کنید و پیگیری‌تان زیاد است، در این رابطه  توضیحاتی بفرمایید؟
هیچ خدمتی بالاتر از این نیست که لب کودکی بخندد، در بحث ایجاد چمن‌های مصنوعی فوتبال و سالن‌های ورزشی کارهای خوبی در مناطق کمتر توسعه یافته و روستاها انجام گرفته است. به مناسبت هفته دولت چند طرح خوب در منطقه لیشتر و خیرآباد افتتاح شد. بهره برداری از طرح تأمین آب قسمتی از منطقه لیشتر حدود هزار هکتار. یک سالن ویژه و مناسب ورزشی در روستای اسلام آباد لیشتر برای بانوان عزیز اسلام آباد و مظفر اباد، کلنگ زنی واحد گاوداری لیشتر، زمین چمن مصنوعی ده خلیفه خیرآباد، تأمین اینترنت فورجی برای روستاه‌های منطقه خیرآباد که مدت‌ها پیگیر این درخواست بودند. و همچنین کلنگ زنی سالن و مجتمع فرهنگی باشت با مشارکت خیر محترم مهندس گوهرگانی را داشتیم. برای توسعه شبکه موبایل و اینترنت در روستاه‌های حوزه انتخابیه، چند کار خوب در حال انجام است و چند نقطه کور از جمله؛ باباکلان، خیرآباد روستاه‌های ده ناصر و مردان معصوم و خلیفه و پادوک و چهار منطقه جدید در حوزه روستایی باشت شامل منطقه پشت کوه و روستاه‌های مجموعه بوستان، مجموعه روستاههای آبدهگاه تا سلطان آباد و گشین و منطقه شادگان و تلچگاه و روستاه‌های اطراف، نیز وجود دارد که امیدوارم با توجه به جلسات انجام گرفته، انجام گیرد.
ماشین سازی پارس، واحدی است که در گچساران سال‌های گذشته احداث شده است. اینکه چطور ساخته و بعد تعطیل شد داستان مفصلی است. اما همین حد عرض کنم که با تلاش‌های صورت گرفته، چند کار از پتروشیمی به این واحد داده شد و تا حدودی فعال شد ولی کم کم ضعف حاکم و کارش ضعیف شد. دیشب یک کارگر با من تماس داشت مدتی است قصد دارند ماشین آلات گران قیمت این مجموعه را از شهرستان ببرند. با مسئولین محترم شهرستان تماس داشتم که چرا جلوی این کار گرفته نشده فرمودند باید حکم باشد و این حرفها که ابتدا از مسئولین محترم استان و شهرستان خواهش می‌کنم کمی جدی‌تر باشید. اگر چه با مسئولین محترم بالادست ماشین سازی صحبت کردم و انشالله حل خواهد شد ولی اینطور نباشد که بخواهم از روش دیگری این نوع موضوعات را برطرف کنیم.

(لازم به ذکر است؛ گفت و گوی فوق برگرفته از صفحه شخصی اینستاگرام آقای تاجگردون و یا اظهار نظرهای او با سایر رسانه‌های مختلف است که به این شکل تنظیم گردیده است)
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
تابلو است این مصاحبه کار کبنا نیست چون بهرحال ما آدما را هم تاحدودی می شناسیم.

طراح سوالات هم بخوبی سوالات را طرح نکرده است .

خوش باشید تا دوم اسفندماه 98 ان شالله
قلم
Iran, Islamic Republic of
1- اگر دکتری ندارد، چرا مصاحبه کننده، دکتر خطابش می کند؟
2- اگر جناح بندی را قبول ندارد، چرا خود را منتسب به اصلاح طلب ، معرفی و از کیسه اصلاح طلبی بهره می برد؟
Iran, Islamic Republic of
اجازه بده مردم بگن مغروری یا نه. حساب میکنی ومردم را رعیت.تو با کارت هدیه سری قبل قبول شدی.اینسری تایید نمیشی.
Iran, Islamic Republic of
جناب خودتان به عمران نزنید وحدتی بیکار ی و تحریم اقتصادی کل ایران گرفته شما دنبال سوژه هستی به خدا زشت تا چقدر اختلاف می اندازی
Hgggd
Iran, Islamic Republic of
در بحث غرور واقعا. و در بحث نفله کشی خودت در شهرستان و استان دست برتر را داری چون اجازه بزرگ شدن و جایگاه به افراد با لیاقت و با مدیریت را نمیدی چون می ترسی که شاید روزی بلای خودت بشه و جایگاه خودت را در منطقه متزلزل ببینی
خلیفه رشیدی
Iran, Islamic Republic of
اقای دکتر خسته نباشی مشکلات روستای منصور اباد باشت هنوز حل نشده است جاده بین مزارع روستایی توسط اداره اب روستایی خراب شده وامدو رفت بسیار مشکل ،مدرسه قدیمی،.......باتشکر.
Iran, Islamic Republic of
سلام شهر شما به اسم تاجگردون در کشور شناخته شد به آن رای بدهید تا پشیمان نشوید یکی از مدیران قبلی گچساران
بوراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود بردکترتاجگردون ...
Iran, Islamic Republic of
یه فرد مستقل وجوان وتحصیل کرده بیاد تو صحنه واین تکاری هم نقش اصلی را بازی نکنند تا مردم بهش رای بدن در غیره این صورت اگر قراره دوباره گروه خاص وتکرای دورهای گذشته امور را در دست بگیرند .تاجگردون از همش بهتره .ولی ما به این جناح بندی ها رای نمیدیم
دنا بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
مدیران کلی که از طرف شما در این استان فلاکت زده منصوب شده اند نشان داد چقدر نخبه پرور هستی؟!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
غزل خداحافظی رو بخون .
روزگار
Iran, Islamic Republic of
تو اوضاع داغون الان کشور سهم تاجگردون بیشتر از روحانی نباشه کمترم نیست، گچساران حتی صف نانوایی هم بری باید پارتیت تاجگردون باشه تا بهت نون بدن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1