تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۳
کد مطلب : ۴۱۲۴۷۳
در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای حفظ حقوق بیت المال مطرح شد

دادستان یاسوج: توسعه مشکوک آرامستان‌ها در حاشیه شهر یاسوج / شناسایی 22 مجرم در ادارات استان در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز

۰
دادستان یاسوج: توسعه مشکوک آرامستان‌ها در حاشیه شهر یاسوج  / شناسایی 22 مجرم در ادارات استان در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز
کبنا ؛نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی به ریاست حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، مهرداد کرمی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست که روز (پنجشنبه 14 شهریور ماه 98) با دستور کار بررسی اقدامات پیشگیرانه در خصوص بازگشایی مدارس، سازه‌های موقت شهری و بین راهی، ممنوعیت احداث آرامستان در حریم شهرها و آزاد سازی حریم جاده‌های مواصلاتی استان برگزار شد، به آتش سوزی‌های اخیر در منابع طبیعی را یاد آور شد و گفت: دادستانی همچنان منتظر گزارش منابع طبیعی در این خصوص هست.
وی همچنین به وجود برخی سنگ شکن‌ها در حریم رودخانه‌های مرکز استان اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد اراده کافی برای ممانعت از ادامه فعالیت این سنگ شکن‌ها از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت وجود ندارد.
وی با بیان اینکه دستگاه‌ها نباید حمایت قضایی برای اجرای احکام را با دستور قضایی اشتباه بگیرند از برخی دستگاه‌های خدمات رسان مانند شهرداری‌ها خواست نسبت به قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز زودتر اقدام کنند.
دادستان همچنین به توسعه مشکوک آرامستان‌ها در حاشیه شهر اشاره کرد و افزود: شهرداری با ایجاد زیرساخت‌های لازم مانع از تصرف منابع طبیعی به بهانه‌ی ایجاد آرامستان‌های جدید شود.
وی در پایان سخنانش تصریح کرد: هیچ مجوزی برای احداث قبرستان از سوی دادستانی صادر نمی‌شود و متولی آن ما نیستیم.
نستهن مقدم شهردار یاسوج نیز به وجود بیش از هزار سازه ناپایدار و خطرناک در سطح شهر از جمله جمعه بازار اشاره کرد و گفت: تلاش برای اجرای احکام صادره مبنی بر جمع آوری یا سامان دهی این سازه‌ها ادامه دارد.
نژاد صفوی مدیرکل مسکن و شهر سازی استان هم بی توجهی به حریم رودخانه را نگران کننده توصیف کرد و خواستار جلوگیری از برداشت‌های غیر قانونی از حریم رودخانه‌های مرکز استان شد.
 وی همچنین تاکید کرد: سازو کاری فراهم شود که تمام ساخت و سازها با نظارت سازمان نظام مهندسی انجام گیرد.
موضوع بازگشای مدارس و نظارت بر کار جابجایی دانش آموزان با استفاده از سامانه‌های پایش ناوگان از دیگر مباحث این نشست بود
رئوف مدیر کل صدا و سیمای استان هم از آمادگی برنامه سازان شبکه استانی دنا برای آشنا سازی مردم با حقوق عمومی با مشارکت کارشناسان قضایی خبر داد.
وی گفت: دفاع از حقوق عامه و مبارزه با مفاسد اقتصادی بارقه‌هایی از امید را در دل جامعه روشن کرده است..
مدیرکل صدا وسیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بستر این آشنا سازی در سه حوزه تولیدی صدا و سیما و خبر وجود دارد که می‌تواند به تحقق این آرمان اجتماعی کمک کند..
رئوف افزود: هم اکنون برنامه ایی در دست پخش است که ارتباط بین مردم و مسولان را برای پیگیری مطالبه‌های عمومی فراهم کرده است.
اکوانیان رییس امور اراضی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد هم با پیگیری‌های بعمل آمده با حذف دو واحد تعاونی فرمانداری و هنرمندان بخش قابل توجهی از اراضی تصرف شده بازگردانده شد.
کرمی مدیرکل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از مشخص شدن ۲۲ مجرم در سیستم اداری بخاطر سهل انگاری در صدور مجوزه‌های ساخت و ساز در مسیل‌ها خبر داد.
وی افزود: از نظر قانون این افراد مجرم شناخته شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1