کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج؛

سازمان تأمین اجتماعی بخش خصوصی را زمین گیر و ایزوله کرده است

14 شهريور 1398 ساعت 19:10

در حالی که طبق ماده 38 تأمین اجتماعی، می‌بایست کارفرما باید شرایط واریز 6 دهم درصد را برای تأمین اجتماعی فراهم کند، ولی چون تأمین اجتماعی زورش به دولت نرسیده و یا نمی‌رسد و نمی‌تواند حق خود را از دولت بگیرد یا دولت نتوانسته است به تعهداتش عمل کند، بخش خصوصی را زمین گیر کرده است، ما را به حدی ایزوله کرده و به حدی با اعصاب و روانمان بازی کرده که واقعاً ادامه کار برای ما ممکن نیست.


شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور جمعی از مدیران ارشد استان در اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست که امروز (پنجشنبه 14 شهریور ماه 98) در سالن جلسات اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد، با اشاره به مشکلاتی که بخش خصوصی با سازمان تأمین اجتماعی دارد، اظهار کرد: در این روزها شاهد هستیم که سازمان تأمین اجتماعی به دلیل قصور بعضی از دستگاه‌های اجرایی به جهت اینکه سرنوشت قراردادهای منعقده با بخش خصوصی را تعیین تکلیف نکرده‌اند و این پروژه‌ها به سه طریق باید خاتمه یابند، یا تعدیل موقت، یا خاتمه پیمانی و یا هم خلعید. از طرفی بعضی پروژه‌ها به دلیل کمبود اعتبار و یا معارضات اجتماعی تعطیل شده‌اند و، قاعدتاً می‌بایست وضعیت پروژه‌ها در کمترین زمان ممکن به سازمان تأمین اجتماعی اعلام بشود.
وی افزود: چون سازمان تأمین اجتماعی از نظر ما صاحبان اصلی آن سازمان ماها هستیم، دچار یک ابر چالش در کشور است، بحث مستمری بگیران، بازنشستگان و کارهای سخت و زیان آور و همه اینها، مدیران تأمین اجتماعی را وادار کرده که علیه شرکای واقعی‌شان وارد میدان شوند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: یعنی امروز ما شاهد این هستیم که سازمان تأمین اجتماعی قراردادی را که تعیین تکلیف نشده و مثلاً میزان قراردادی 5 میلیارد تومان می‌باشد، با 100 میلیون تومان خاتمه یافته است یا با 100 میلیون تومان بر زمین مانده و صورت وضعیت دارد، ولی بگیر و به بندهای حق 6 دهم درصد، حق بیمه 5 میلیاردی را از بخش خصوصی مطالبه کرده، حساب‌های ما را مسدود کرده، از حساب‌های ما پول برداشت کرده است و به طریق مختلف.
وی افزود: در حالی که طبق ماده 38 تأمین اجتماعی، می‌بایست کارفرما باید شرایط واریز 6 دهم درصد را برای تأمین اجتماعی فراهم کند، ولی چون تأمین اجتماعی زورش به دولت نرسیده و یا نمی‌رسد و نمی‌تواند حق خود را از دولت بگیرد یا دولت نتوانسته است به تعهداتش عمل کند، بخش خصوصی را زمین گیر کرده است، ما را به حدی ایزوله کرده و به حدی با اعصاب و روانمان بازی کرده که واقعاً ادامه کار برای ما ممکن نیست.
کیانی در ادامه گفت: من این موضوع را به اتاق بازرگانی ایران گزارش دادم و آن را به ماده 12 احکام دائمی بردیم و در آنجا مصوب شد که جلسه‌ای در دفتر خانم دکتر جنیدی با حضور اتاق، سازمان برنامه و بودجه، سازمان تأمین اجتماعی، وزرای اقتصادی تشکیل و تعیین تکلیف شود.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در ادامه گفت: از آقای نورمحمدی مدیرکل تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌خواهم سه ماه به ما فرصت دهند تا تعیین تکلیف کنیم. به عنوان عضو اتاق تمام تلاشم را می‌کنم تا این موضوع نتیجه بگیرد.
کیانی گفت: الان بگیر و ببندها دوباره شروع شده، از آقای استاندار خواهش دارم به دستگاه‌های اجرایی دستور بفرمایند که حداکثر ظرف ده روز آینده وضعیت قراردادها با تأمین اجتماعی مشخص کنند. تمام فضای کسب و کار استان کهگیلویه و بویراحمد متأثر از فضای عمرانی است. یک پروژه بخش خصوصی به اندازه 15 کارخانه در ناحیه صنعتی اشتغال واقعی دارد.
وی گفت: 1000 میلیارد تومان مطالبات از دولت در استان داریم. بخش اقتصادی مستحق رفتار شرکای اقتصادی خود نیست. ما از سازمان تأمین اجتماعی فرصت چند ماهه می‌خواهیم.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج بیان کرد: موضوع دیگر این است که اکر می‌خواهید بخشنامه‌ای صادر کنید با بخش خصوصی مشورت کنید. بخشنامه آمده برای تمدید ضمانت نامه‌های بانکی می‌بایست حداقل هر روز ده ضمانت نامه را تمدید کنید، این باعث می‌شود بانک بخش خصوصی را با به اجرا گذاشتن سفته و برگشت زدن چک در فشار قرار دهد. این اتفاق اگر بیفتد بخش اقتصادی بزرگ ما را زمین گیر می‌کند. من به عنوان عضو اتاق ایران از استاندار و از دیگر مسئولان خواهشمندم به بانک مرکزی نامه بنویسند، و تشریح کنند در صورت اجرای این بخشنامه بخش اقتصادی خصوصی ما زمین گیر می‌شود تا بتوانیم جلوی چنین اتفاقی را بگیریم.


کد مطلب: 412463

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/412463/سازمان-تأمین-اجتماعی-بخش-خصوصی-زمین-گیر-ایزوله-کرده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1