کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاسخ معاون پرورشی آموزش و پرورش بویراحمد به مطلب کبنانیوز؛

هر گونه ناسیونالیسم فکری، منطقه ای و قومی در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد محکوم است

14 شهريور 1398 ساعت 11:30

معاون پرورشی آموزش و پرورش بویراحمد در پاسخ به به اتهامات موهن و ایرادات واهی و بی اساس به این اداره تاکید کرد، در قاموس سیاسی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد هر گونه ناسیونالیسم فکری، منطقه ای و قومی محکوم است.


سایت پانا نوشت؛ معاون پرورشی آموزش و پرورش بویراحمد در پاسخ به به اتهامات موهن و ایرادات واهی و بی اساس به این اداره تاکید کرد، در قاموس سیاسی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد هر گونه ناسیونالیسم فکری، منطقه‌ای و قومی محکوم است.
سید قدرت موسوی ارشد اظهار کرد: در رأس هرم آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد شخصیتی شخیص، متخلق به اخلاق نبوی، حافظ کرامت انسانی و اجرای عدالت علوی است که خود از خانواده‌ای ارزشی، مذهبی و وارث تنها امیر شهید استان بوده و هدف اصلی نامبرده اجرای منویات مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش با محوریت تربیت قرآنی و رسیدن به حیات طبیه است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بویراحمد در پاسخ به این جوسازی که گفته می‌شود هم اکنون فضای اداری آموزش و پرورش بویراحمد سیاسی شده بیان کرد: در قاموس سیاسی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد هر گونه ناسیونالیسم فکری، منطقه‌ای و قومی محکوم است و در آستانه گام دوم انقلاب، اصلاح طلب و اصول گرا، بی معناست و همه باید به فرموده رهبر عزیزمان انقلابی عمل کنیم.
او این اتهام که از زمان مدیریت جدید فرهنگیان غیر بومی از سطوح مدیریتی و معاونتی مدارس شهرستان بویراحمد حذف شده‌اند را رد کرد و اظهار کرد: همه فرهنگیان؛ دانش آموزان و اولیاء متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و رنگین کمان شهرستانها و جغرافیای سردسیر و گرمسیر نشان تنوع زیبایی است به قول فیلسوف بزرگوار ملاصدرای شیرازی، (وحدت در عین کثرت و کثرت در عین وحدت است) اصالت اصلی در این آموزش و پرورش تعلیم و تربیت بوده و هرگونه مسایلی که این رسالت پیامبر گونه را مخدوش نماید از منظر این مدیریت مطرود و مذموم است.
موسوی ارشد در مورد اعمال سلایق شخصی و سیاسی در انتصاب مدیران مدارس گفت: انتصاب مدیران بر اساس بخشنامه وزرات متبوع می‌باشد و کلیه ضوابط و شرایط مدیران متقاضی در آن مصرح و از نظر قانونی نوعی (نص) و سندیت محسوب می‌شود که هرگونه دخل و تصرف و سلیقه سیاسی در آن جایز نیست.
او افزود: مدیران محترم در یک آزمون رقابتی در سامانه آموزش و پرورش شرکت کرده و کسانی که 60 درصد نمره کتبی را احراز نمایند دعوت به مصاحبه می‌شوند که از مجموع 500 مدرسه شهرستان فقط 7 درصد مدیران تغییر کرده آن هم بر اساس شرایط موصوف و هیچ گونه حب و بغض سیاسی مدخلیت نداشته است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بویراحمد در مورد ملاک‌های انتخاب مدیران مدارس گفت: بر مبنای ضوابط آیین نامه‌ای مدیران و معاونان مدارس بویراحمد بر اساس شایسته سالاری و توانمندی انتخاب شده‌اند.
دلایل قوی باید و معنوی ــــ نه رگ‌های گردن به حجت قوی
موسوی ارشد گماشتن معلمان با سوابق 29 سال به بالا در سمت معاون مدرسه را یکی از اقدامات ارزنده مدیریت آموزش و پرورش بویراحمد از دیدگاه فرهنگیان بیان کرد و گفت: با توجه به شعار کرامت انسانی و نسبت به ظرفیت مدارس از تمام نیروهای در شرف بازنشستگی (سوابق 29 سال به بالا) در سمت معاونت مدارس استفاده کردیم تا بتوانند از مزایای مالی و مدیریتی در احکام حقوقی بهره ببرند.
او استفاده از طایفه و جناح سیاسی خاص در پست‌های مدیریتی این اداره را رد کرد و افزود: در یک بازدید میدانی از مدارس این شهرستان مشخص می‌شود که این اداره از تمام اقوام، جناح‌های سیاسی، مناطق و شهرستانهای استان استفاده کرده است. (دلایل قوی باید و معنوی ــــ نه رگ‌های گردن به حجت قوی).
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بویراحمد در مورد عزل رئیس هنرستان دخترانه هنرهای زیبای شهر یاسوج اظهار کرد: هنرستان هنرهای زیبا وابسته به اداره ارشاد اسلامی است و مدیر آن از طرف اداره مذکور معرفی و این اداره بر اساس تفاهم نامه بین دو وزارت (آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی) ابلاغ، صادر می‌نماید.
موسوی ارشد این اتهام را که گفته می‌شود رئیس جدید هنرستان دخترانه هنرهای زیبای یاسوج تخصص ندارد و وابسته به نماینده بویراحمد است را غرض ورزی بیان کرد و گفت: مدیر معرفی شده از طرف اداره فرهنگ ارشاد اسلامی مسبوق به سابقه مدیریتی در هنرستان هنرهای زیباست و در گروه مدارس وابسته است که نیاز به شرکت در پروسه انتخاب و انتصاب مدیران ندارد. (چون غرض آید ـ هنر پوشیده شد)
 


کد مطلب: 412449

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/412449/گونه-ناسیونالیسم-فکری-منطقه-قومی-آموزش-پرورش-شهرستان-بویراحمد-محکوم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1