تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۴۱۲۳۶۱
ماجرای برهم خوردن یک سخنرانی دیگر در قم؛

چماقداران مدرن

۰
چماقداران مدرن
کبنا ؛دلواپسی دلواپسان تمامی ندارد، یک بار از سخنرانی رئیس مجلس در مراسم 22 بهمن سر در می‌آورد، روز دیگر از خطبه‌های نماز جمعه، دیگر روز از صحن علنی مجلس و امروز هم از جلسه گردهمایی مبلغان ماه محرم دفتر تبلیغات اسلامی قم.
ماجرا از این قرار است که پنج‌شنبه هفته گذشته و در جریان گردهمایی بزرگ مبلغان ماه محرم دفتر تبلیغات اسلامی زمانی که حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قصد سخنرانی داشت طلبه‌ای با قطع سخن وی تاکید کرد که "شما نباید در این مراسم سخنرانی کنید." در پی همین اقدام بود که جلسه برای دقایقی به حاشیه کشیده و در نهایت حجت الاسلام واعظی از سخنرانی منصرف شد. این اتفاق دقیقا بعد از انتشار عکس دو نفره آیت الله یزدی و آیت الله آملی لاریجانی و خوابیدن جنجال مربوط به حاشیه ایجاد شده پیرامون این دو شخصیت رخ داد؛ جنجالی که گفته می‌شود همین جریان تندرو در تشدید و پررنگ کردن آن بی‌تاثیر نبود. دلواپسان در بر هم زدن سخنرانی‌ها‌ ید طولایی دارند، به طوریکه پیش از این هم به دفعات اقدام به این کار کردند، ولی نقطه اوج آن را شاید بتوان در بهمن 91 و قائله قم دانست. در همین روز بود که افراد وابسته به حلقه‌ای خاص در قم در میانه سخنرانی رئیس مجلس در حرم حضرت معصومه (س) با پرتاب مهر و کفش به سمت علی لاریجانی در سخنرانی وی اخلال ایجاد کردند. حال تفکرات نزدیک به این حلقه باز هم در قم اما این بار سر از گردهمایی مبلغان ماه محرم دفتر تبلیغات اسلامی در آورده است.
به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام محسن غرویان درباره پشت پرده چنین رفتارهایی و تلاش‌ها برای دوگانه سازی بین روحانیت در قم گفت: متاسفانه با وجود تاکید مکرر مراجع به پرهیز از افراط و تفریط و دعوت طلاب و شاگردان به وحدت، گاه و بیگاه شاهد چنین رفتارهایی از سوی برخی طلاب هستیم.
وی با بیان اینکه افراط و تفریط‌ها‌ ثمری جز افزایش کینه و عداوت و تفرقه ندارد، افزود: قم همواره به عنوان محور علمی و فرهنگی با افکار مختلف و متنوع در مرکز توجهات بوده که طلاب هم باید با پذیرش چنین جایگاهی در قم به سمت سعه صدر و تحمل بیشتری حرکت کنند.
وی با تاکید بر اینکه طلاب باید رفتارهای خود را متناسب با نظر مراجع تنظیم کنند، ادامه داد: طلاب باید به حرف‌ها‌ و نصایح مراجع دقت نظر بیشتری داشته باشند به طوریکه حضرت آیت الله  مکارم بارها طلاب را از افراط و تفریط پرهیز دادند.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: ببینید گروهی به اسم آیت الله مصباح حرکت‌ها‌یی انجام می‌دهند که شاید خود ایشان هم به این رفتارها راضی نیستند ولی هستند عده‌ای که این رفتارها و حرکات افراطی انجام می‌دهند که به نام آیت الله مصباح ثبت می‌شود، این گروه علاوه بر قم در سطح کشور اعم از مجلس و صحنه‌ها‌ی مختلف سیاسی تندروی‌هایی انجام می‌دهند اما نکته این جاست که این رفتارهای افراطی تاثیری در حرکت و روند کلی حوزه که تحت نظر مراجع است، ندارد.
وی با انتقاد از ایجاد اخلال در سخنرانی حجت الاسلام واعظی گفت: ایشان علاوه بر اینکه منصوب رهبری هستند، شخصیتی دانشمند، معتدل و خوشفکر دارند که اتفاقا در دوره‌ای شاگرد آقای مصباح بودند، آقای واعظی از جمله شخصیت‌ها‌ی معتدلی هستند که افراد و طلاب باید در برخورد با ایشان و سایر آقایان از رفتارهای حزبی و خط بازی‌ها‌ی جناحی پرهیز کنند.
> این افراد چماق‌داران مدرن هستند
در همین راستا، حجت الاسلام محمد جعفری گیلانی، رئیس هیئت امنای دفتر تبلیغات اسلامی نیز در گفتگو با جماران دراین باره گفت: متاسفانه این افراد در تمامی مراسم‌ها حضور دارند. برای نمونه، در گذشته هم که رئیس مجلس شورای اسلامی در این شهر سخنرانی داشت، امثال این افراد درصدد برهم زدن سخنرانی او بودند. وی افزود: این افراد چماق‌داران مدرن هستند و برای چنین کارهایی خلق شده‌اند. وقتی کسی احمد واعظی را که ۵ حکم از مقام معظم رهبری دارد، تحمل نکند دیگر چه کسی را می‌تواند تحمل کند؟جعفری گیلانی با بیان اینکه ریشه چنین اقداماتی در بی‌عقلی، بی‌مبالاتی، خودزنی و خودسری خلاصه می‌شود، گفت: متاسفانه وقتی دو رئیس قوه‌قضاییه پیشین به جان هم می‌افتند و به هم توهین می‌کنند، چنین رفتارهایی هم در جامعه بروز می‌کند.وی با ابراز امیدواری نسبت به برخورد با چنین رفتارهایی گفت: اگر من به شخصه در این مراسم حضور داشتم نمی‌گذاشتم که چنین اتفاقی بیفتد و با همه کسانی که قصد اخلال و برهم زدن سخنرانی‌ها را داشتند برخورد می‌کردم. من خودم ۴۰ سال است که در دفتر تبلیغات اسلامی هستم و همچنین موسس این دفتر بوده‌ام و در این قبیل مراسمات معمولا چند ده نفر روحانی را در جای جای مجلس می‌نشاندم که اگر کسی بخواهد در مورد آنها حرفی اضافه بزند، فورا ۵۰ نفر بگویند خفه شو! متاسفانه من حضور نداشتم اگر بودم حتما این کار را می‌کردم و نمی‌گذاشتم کسی به رئیس دفتر تبلیغات اسلامی جسارت کند. جعفری گیلانی با بیان اینکه تعداد اخلال‌گران مراسم‌های سخنرانی‌اندک و معدود است، گفت: با این وجود کاملا مشخص است که آبشخور این افراد کجاست. وقتی عده‌ای در ۱۵خرداد سال ۸۵ به آیت‌الله‌ها‌شمی که در حرم حضرت معصومه (س) سخنرانی داشت، هتاکی کردند. چنین رفتارهایی با سخنرانی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی امر عجیبی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1