تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۴۱۲۳۴۶
کبنا وجود نام «نماینده گچساران و باشت» در برخی از شرکت‌ها را مورد بررسی قرار داده است؛

شرکت‌های فامیلی و رانت نماینده

۵۰
۱۳
شرکت‌های فامیلی و رانت نماینده
کبنا ؛مقام معظم رهبری بیان فرمودند که؛ «از جمله‌ مهمترین کارها، مبارزه‌ با فساد است. مبارزه‌ با فساد، یک جنبه‌ اخلاقی محض نیست؛ اداره‌ کشور متوقف به مبارزه‌ با فساد است. بنده دو سه سال پیش که آن نامه را درباره‌ مبارزه‌ با فساد به مسئولان کشور نوشتم، به دنبال یک کار طولانی و یک بررسی و مطالعه‌ وسیع و همه‌ جانبه بود. از هر طرف می‌رویم، می‌بینیم اگر با فساد مبارزه نشود، همه‌ کارها لنگ خواهد ماند.»
«این همه کار خوب دارد در کشور انجام می‌ گیرد - کارهایی که انجام گرفته، کم نیست - اما وجود فساد، بعضی از آنها را خنثی می‌ کند. استخری را در نظر بگیرید که از چند چاه عمیق با لوله‌ های چند اینچی مرتب در آن آب ریخته می‌ شود، اما استخر پُر نمی‌شود. وقتی نگاه می‌ کنید، می‌ بینید بدنه‌ استخر ترک خورده و ته آن سوراخ است؛ هرچه از این طرف آب می‌ریزید، از آن طرف بیرون می‌رود؛ به کانال هایی که شما در نظر گرفته‌ اید آبیاری کنید، اصلاً آب نمی‌ رسد. فساد در جامعه، این‌طوری است.»

فعالیت اقتصادی در حد و حدود قانون و با توجه به شرایط قانونی هیچ ایرادی ندارد، با این حال وقتی افرادی به واسطه قدرت، ثروت، اطلاعاتی خاص، به منابعی از ثروت دست یابند به اصطلاح و در عرف جامعه بی عدالتی رخ داده است.
در ادبیات سیاسی، شرایطی که امتیاز یا انحصار خاصی برای تولید کننده خاصی در نظر گرفته می‌شود، که دیگران نمی‌توانند از آن بهره‌مند باشند، عرضه آن محصول محدود خواهد بود و در نتیجه افزایش تقاضا، قیمت‌ها افزایش یافته و رانت اقتصادی را نصیب آن تولیدکننده می‌کند.
در سالهای اخیر به واسطه اقتصاد مریض ایران و فسادهای اقتصادی لزوم طرح قوانین جدید در فساد اقتصادی از جمله درباره مسئله «رانت» بیشتر احساس شده است، در سالهای اخیر حساسیت عمومی بر افراد بالادستی که دست یابی به منابع دارند و به واسطه آن به ثروت های کلانی دست یافته اند افزایش یافته است، با این حال به جز افشاگری در مواردی خاص، هنوز بسیاری از این سواستفاده ها برای مجری قانون مبرهن و مشخص نشده است، و هرچند فساد اقتصادی در کشور بالا گرفته است هنوز قانونی در رابطه با رانت نوشته نشده است.
قاضی سراج طی سخنانی در مراسم سالروز تأسیس سازمان بازرسی کل کشور مجدداً بر تصویب قانون در رابطه با مبارزه با رانت تاکید و اظهار کرد: در رابطه با رانت قانونی نداریم و باید کمک شود در این زمینه قانون وضع شود و از شما انتظار داریم در وضع قانون کمک کنید. رانت اگر چه نام مشخصی دارد ولی به نظر می‌رسد به دلیل گستردگی مصداق‌های آن نمی‌توان تعریفی برای آن داشت، ولی همه می‌دانیم که رانت انواع مختلفی دارد؛ از جمله «رانت اقتصادی»، «رانت سیاسی»، «رانت اجتماعی» و... .
استفاده بستگان از منابع ثروت و قدرت
در خیلی از موارد در فسادهای اقتصادی صورت گرفته در کشور استفاده از منابع در میان اطرافیان یک نخبه سیاسی رخ داده است، که از جمله انها متهمان بانک سرمایه است که متهمان نسبت های فامیلی نزدیکی با مسئولان نظام دارند.
اما رانت که سال گذشته وزیر امور خارجه اظهار داشت «در کشور بصورت وسیعی وجود دارد»، ریشه در سهل انگاری و اغماض در اجرای قانون دارد، بنابراین به میزان اجرا نشدن قانون در اعطای تسهیلات، در نابرابری ها، اعطای امتیازات، دادن اطلاعات به افراد خاص و ... رانت وجود دارد.
ساسان تاجگردون رئیس سازمان برنامه  بودجه استان فارس رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه صنایع و صادرات فارس ذکر شده است.

در حالی که تبصره 4 قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل آورده شده است: تصدی هر نوع شغل دولتی دیگر در مؤسساتی که تمام یا قسمتی از سرمایه آن متعلق به دولت و یا مؤسسات عمومی است و نمایندگی‌مجلس شورای اسلامی، وکالت دادگستری، مشاوره حقوقی و ریاست و مدیریت عامل یا عضویت در هیأت مدیره انواع شرکت‌های خصوصی جز‌ شرکت‌های تعاونی ادارات و مؤسسات برای کارکنان دولت ممنوع است.

امیر تاجگردون از دیگر اعضای نزدیک تاجگردون در سال 96 مدیر تصفیه خانه شرکت پویا تجهیز پرتو تکتا منتسب شده است.



محسن تاجگردون برادرزاده غلامرضا تاجگردون به عنوان  عضو هیئت مدیره صنایع پلیمر گچساران انتخاب شده است.




چنانچه درباره تاجگردون‌ها حرف و حدیث‌های زیادی شنیده می‌شود؛  «محمد نبی صداقت‌پیشه» در مطلبی نوشته است: «همه این افراد در لیست منتشر شده از نزدیکان تاجگردون و وابستگان چه قبل از نمایندگی و چه بعد رانت بوده است. مثلا ساسان تاجگردون بدلیل حضور غلامرضا تاجگردون در سازمان برنامه و بودجه و محسن تاجگردون دقیقا بدلیل اینکه تاجگردون عضو هیات مدیره پتروشیمی بوده،  در سن کمتر از ۲۰ سالگی بعنوان مدیر سایت پتروشیمی و الان هم برای حفظ منافع عضو هیات مدیره پترو امید آسیا بجای خودایشان(غلامرضا تاجگردون) گذاشته شده تا حافظ منافع نزدیکان و نماینده باشد و همچنین در صنایع پلیمری گچساران عضو هیات مدیره شده است.»

شرکت برج سازان گچساران توسط همسر خواهر و خواهر غلامرضا تاجگردون مشغول به فعالیت است. این شرکت سال 82 به ثبت رسیده است و موضوع فعالیت های شرکت همانطور که در تصویر قید شده است موارد زیادی را شامل شده است.

واگذاری طرح گلخانه ای به عطابک تاجگردون برادرزاده غلامرضا تاجگردون


محسن تاجگردون به سمت رئیس طرح های زیربنایی شرکت پتروشیمی گچساران منصوب شده است.

*رانت‌های قانونی اما ناعادلانه
مشکل اصلی از تخصیص و پرداخت طیف گسترده‌ای از رانت‌های به‌ظاهر قانونی است که هر چند مصوب مراجع رسمی کشور هستند اما به لحاظ ماهیت و اهداف، غیرعادلانه تلقی می‌شوند. چرا که نفس تصویب قانونی، موجب مشروعیت پرداخت رانت نمی‌شوند.
در اینجا مراجع قانونگذار تحت تأثیر فرایندهای پیچیده سیاسی (و لابی‌گری) و با اهداف و اغراض سیاسی- انتخاباتی، گروه‌های مختلف اجتماعی (به‌خصوص اقشار فرادست) را از منابع عمومی کشور متنعم کرده و درآمدهای سرشاری را نصیب آنان می‌کنند یا فرصت‌های ارتقای آنان را در مدارج سیاسی، اجتماعی، علمی،‌ آموزشی فراهم می‌آورند.
این دست از رانت‌ها هر چند قانونی‌اند اما ماهیتاً ناعادلانه‌اند چون با عدم توزیع عادلانه رانت‌ها، قواعد شایسته‌سالاری را به‌عنوان یک رکن رکین نظم و ثبات اجتماعی از بین برده و باعث تشدید نارضایتی، نومیدی و سرخوردگی شده و نهایتاً بی‌نظمی و از هم گسیختگی و پدیده‌هایی مانند مهاجرت نخبگان علمی، اقتصادی و نوآورانه را باعث می‌شوند.
در اینجا شاهد رانت‌های وسیعی برای صادرات و واردات، فروش ارز دولتی در بازار آزاد، فعالیت‌های اقتصادی پردرآمد، فرصت دریافت وام‌های کلان بانکی با حداقل تشریفات و سود بانکی، فرصت استخدام و اشتغال، فرصت رشد و ارتقا در نظام اداری و سیاسی هستیم که در بخش‌های مختلف جامعه قابل مشاهده است. برای مثال در دانشگاه فرصت تحصیل در دانشگاه‌ها و رشته‌های پرطرفدار، فرصت استخدام در هیأت‌های علمی دانشگاه، فرصت ارتقاء، فرصت انتشار آثار علمی از جمله رانت‌هایی هستند که در دسترس برخی افراد قرار می‌گیرند.


به طورکلی؛ اشکال کار این است، که بعضی با استفاده از رانت اطلاعاتی، سیاسی و قدرت‌های سیاسی و... گلوگاه‌های سودآور و اقتصادی را شناسایی می‌کنند و  به نفع خودشان سود می‌برند.
نام شما

آدرس ايميل شما

باوی
Iran, Islamic Republic of
خدایا خودت به مردم مظلوم و مستضعف این استان و کشور رحن کن
Iran, Islamic Republic of
این ربطی نداره!!!!! علت این انتخاب نادرت مردم می باشد . بعضی‌ها را می خورند.
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغیر نمی دهد مگر خود آنها اقدام کنند.
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر اقاي كمايي وتيم كبنا،مسير درستي را به صورت حرفه اي ومردمي براساس سياست هاي ابلاغي رهبري در پيش گرفتي ...اغلب مردم محروم استان از جنابعالي حمايت ميكنند به مسيرت در مبارزه با فساد ناشايست ادامه بده شرط اثرگذاري تكرار وتكرار اين نوشته ها هرچند بار ميباشد لطفا تكرار بفرماييد
علی
Germany
شرکت زدن و پیمانکاری زدن که شاخ و دم نداره فقط باید نفرات با مدرک مربوطه را داشته باشی آنهم در دهه ۸۰ .
با این مطالب دنبال چی هستید ؟ من توی همین گچساران آدمی را میشناسم که سطح سوادش زیر دیپلم یک برادرش نا دوم راهنمایی و یک برادرش پنجم دبستان و پسرش هم فکر کنم دیپلم ، نه خانواده شهید یا جانباز بودن ولی وابسته به گروهی خاص چسبیده همشون هم الان توی شرکت نفت هستند .
Iran, Islamic Republic of
عزیز، خوب همین که به گروهی چسپیده باشن اسمش میشه رانت/
اتفاقا تو این مملکت شرکت زدن و پیمانکاری برداشتن شاخ و دم داره، چون همه نمیتونن بردارن... ولی استفاده از رانت تا فعلا خیلی شاخ و دم نداشته
بهروز
Iran, Islamic Republic of
تو هم منافع مشترک داری باهاشون
بامیشخی
Iran, Islamic Republic of
دیشب ندایی رسید که رئیسی ورود هایی کرده تو پرونده ها...منتظر باشید هم استانیهای عزیزم
منوچهر
Iran, Islamic Republic of
مثل همیشه بی نظیرید بهتون افتخار میکنم که عادلانه قلم می زنید
Romania
اولا هرکسی می تواند فعالیت اقتصادی مشروع داشته باشد میتونه تعاونی تجاری اقتصادی کشاوری داشته باشد وثبت کند در دین اسلام حکم بر برائت می باشد مگر آنکه خلافش ثابت شود و هرکسی میتواند به اندازه وسع وتوان خود در بازار سهام عرضه شده در بازار میتواند سهم خریداری نماید حتما با توجه به وسع وتوانش سهام خریده کرده و با توجه به سهام بالا عضو هیات مدیره شده الان منتشر کننده اسناد خصوصی مردم جرم است نه صرف عضویت یا اشتغال مگر خانواده تاجگردون نباید در این کشور زندگی کنندمگر شما میخواهید حق حیات را از مردم بگیرید از قدیم گفتند خلایق هرچه لایق حتما لاقتش دارند و کسی نمیتونه منکر بشه
با حسین
Iran, Islamic Republic of
امام حسین به این روز و شب ها و ایام محرم و دل سوخته ما قسمت میدیم نگذر .بابا الیاس تاج دینی .چطوری مدیر کشاورزی شد،تازه برامون روشن شده که اینا بوده .این مدیر چه در دو سهرستان گچساران و دهدشت نکرده .رفتارت را دقت کن.
گچساران
Romania
درود بر شما و این قلمتان
معلوم است شیر پاک خورده هستی چون از کس یا کسانی که دارند با توجه را در منطقه محروم ما گسترش می دهند به خوبی قلم زده اید
Romania
باز هم بگید و باز هم دنبال این مطالب بگردین
پیگیری میشه
مطمئن باشید
کشور قانون داره
این از کجا اومده؟ سوال عدالت خواهان؟ مگ کاذمند بودن چقد درامد داره؟
Iran, Islamic Republic of
والا دیگه از حد گذرونده. توی همه چیز دخالت مستقیم می کنه. نه از سر خیر خواهی، که از بابت سود رسانی به نزدیکان و به مال و منال رسوندن. انگار نه انگار که بقیه هم جز دسته آدم ها هستن. همین مدیر کل جدید .. رو نگاه کنین. رفیق گرمابه و گلستان ایشونن. مدیران فقط منصوب میشن که به گچسارانی ها (عده ای خاص فقط) خدمت رسانی کنن...
طالب عدالت
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرفت کبنا.واقعا کار شما قابل تحسین،بسیار شجاعانه و بشدت درسته.اجرتون با اعباعبدالله الحسین.
Romania
با سلام
این حرفها و نوشته ها یعنی چه؟
اگه دین ندارید حداقل وجدان داشته باشید
این افراد هم ایرانی هستند و تلاش می کنند
مگه توی این کشور فقط این چند نفر هستند که اینگونه مسئولیت دارند
اقای تاجگردون یکی از موفق ترین نماینده های این کشور هستند
ایشان در دوران نمایندگی خیلی تلاش کرده و حداقل کارهایی را که انجام داده را هم بنویسید
مثلا جاده هایی که دارند چهارخطه می شوند و خط لوله های بزرگ اب که برای کشاورزی مردم دارند انجام می دهند
طرحهای بافت فرسوده که در گچساران دارند اجرا می کنند
عزیزان سعی کنید منصفانه قضاوت کنید
سلام
Iran, Islamic Republic of
اینها که شما فرمودین از وظایف ذاتی نماینده است ولی نماینده هیچ حقی رو نباید به هیچ بهانه ای برای نزدیکان خود قائل شود ـ
سراب نیزار
Iran, Islamic Republic of
درود بر کبنا
از تاج برگشته
Iran, Islamic Republic of
ان شالله که مردم بیدار شوند
البته اگر خود ره به خواب زده باشند هیچوقت بیدار نخواهند شد.
فقط و فقط به فکر فامیل خودشه بقبه را برای اینکه بهش رای بدن میخواد
گچساران .باشت
Iran, Islamic Republic of
.بنظرم ایشون کاندید نشه . هم رفته را پس بده .خیلی صورت گرفته
سعید
Iran, Islamic Republic of
عجب.متاسفانه نگارش چنین متونی صرفا در راستای تشویش اذهان عمومی خواهد بود و به اعتقاد حقیر بیان چنین جملاتی از سوی نویسنده محترم و سایت کبنا نیوز می تواند تبعات حقوقی برای ایشان داشته باشد.با مطالعه آگهی های مزبور می توان به عینه دریافت که حضور افراد مذکور در جایگاه های فوق امری غیر منطقی و به دور از عدالت نیست؛چرا که حقیقتا جایگاه و عناوینی نیستند که نیاز به بهره گیری از رانت و اعمال نفوذ خاصی داشته باشد.حقیر به عنوان خواننده تیتر متن فوق الاشعار ، ابتدائا این امر به ذهنم خطور کرد که واقعا رانتی از سوی نماینده مورد اشاره صورت گرفته است؛در صورتی که با ورود به متن مذکور و مطالعه اون ، با مطالبی بی ارزش و فاقد محتوا روبرو خواهیم شد.امید هست که هماره اظهارنظری بیطرفانه و عاری از هرگونه پیشداوری و تصورات قالبی سرلوحه امور خویش قرار بدهیم تا خدای ناکرده با تعصبات بیجا به حیثیت و اعتبار دیگران لطمه وارد نسازیم.به امید آن روز......
به زودی
یه نفر برای مجوز یه نانوایی ۱سال التماس میکنه اجازه کار نمیدن و پلمپش میکنن بعد ۵میلیارد وام میدن به .برا ساخت یه مجتمع نان بزرگ که این مجتمع نان که پولش میره تو جیب میتونست طبق قوانین صنعت و معدن تجارت بین ۱۲جوان بیکار تقسیم بشه یعنی بجای ۱۲دستگاه در قالب یک مجتمع با یک مدیر ۱۲دستگاه در قالب ۱۲مدیر یا ۱۲جوان بیکار و جویای شغل.بماند اون ۵میلیارد که کجا سرمایه گذاری شد
Norway
نظر شمازمان تخریب تنها شخص که تونسته این شهرستان این استان اباد کنه شروع شده یکم انصاف داشته باشید اگه یه سر به شهرهای اطراف بزنید وضعیت شهرهای اطراف ببینید میفهمید نعمتی همچو دکتر ندارند در هر شهر دیدگاه زیادی هست لطف کنید کارکرد ایشون با دیگر نمایندگان گذشته رو مقایسه کنید مردم همه شاهد اگاه هستن که کی لایق کی نا لایق
Iran, Islamic Republic of
ازثروت بادآورده دیگرنمایندگان هم بنویس اگه راست میگی وبرای رضای خداقلم میزنی ثروت بادآورده دیگران راهم به چالش بکش اون وقت بایدبه مردبونت افتخاربکنی پس منتظریم یاعلی
Iran, Islamic Republic of
سلام
وقتتون بخیر وتسلیت به مناسبت رسیدن ماه محرم
من نمیدونم نویستده چه کسی است؛ولی هنین رومیدونم که یک فردحسودوبخیل هست وقطعابه منافع شخصی خودش نرسیده؛اگرخیرخواه مردم بودچرادرطی این چندسال خواهان حق مردم نبودی؟بین مطالب نظرات دیدم که عزیزی اسم "کمایی"رااورده؛که اگرازگروه کمایی باشت باشند؛باعرض پوزش؛اباشند
خداوندهمه ی ماروبه راه راست هدایت کند
التماس دعا
عباس
مهم فرد مظر دهنده نیست مهم مطلب هستش
سلام
Iran, Islamic Republic of
در حالی که عموم مردم در فقر و تنگدستی امرار گذران عمز میکنند پرداختن مسئولین به فرزندان خود ریشه در بی تقوایی و عدم اعتقاد به آخرت دارد روزی که انسان تک و تنها باید پاسخگوی اعمال خود باشد
سوره مبارکه عبس
يَوْمَ يَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخِيهِ
ﺭﻭﺯﻱ ﻛﻪ ﺁﺩﻣﻰ ﻓﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ، ﺍﺯ ﺑﺮﺍﺩﺭﺵ….(٣٤)
عبس
وَأُمِّهِ وَأَبِيهِ
ﻭ ﺍﺯ ﻣﺎﺩﺭ ﻭ ﭘﺪﺭﺵ….(٣٥)
عبس
وَصَاحِبَتِهِ وَبَنِيهِ
ﻭ ﺍﺯ ﻫﻤﺴﺮ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﺶ(٣٦)
عبس
لِكُلِّ امْرِئٍ مِّنْهُمْ يَوْمَئِذٍ شَأْنٌ يُغْنِيهِ
ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﻫﺮﻛﺴﻲ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻛﺎﺭﻱ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ [ ﺗﺎ ﺟﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﻧﻤﻰ ﮔﺬﺍﺭﺩ ﺑﻪ ﭼﻴﺰ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﺑﭙﺮﺩﺍﺯﺩ . ](٣٧)
آری مسئولین عزیز فردای قیامت هیچکدام از این بستگان به داد شما نخواهند رسید
گچساران
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم که حق مردم مظلوم و انقلابی از حلقوم همه ظالمان گرفته بشود.
علی
Iran, Islamic Republic of
کبنا نان چراغ خاموش به قیمت غیرقابل تصور و حجم کمتر رسیده علت رابپرسید
اندرزگو
Iran, Islamic Republic of
سلام...

اینکه افرادی گفتند عضو شرکت بودن قانونیه و هر فردی با سواد عادی میشه عضو شرکت...
بله هر فردی میتونه با سواد عادی و عدم کارمند بودن عضو هر شرکتی بشه اما شرکت داریم تا شرکت
عزیزان این شرکتهای که برادران عزیز میرشکار عضو هستند سرمایه های میلیاردی دارند...
یا حسین
Iran, Islamic Republic of
سلام بر حق گویی و حق طلبی
انشاالله که دستگاه های قضایی و نظارتی برخورد قاطع قانونی خواهند کرد.
Iran, Islamic Republic of
خیلی لذت بردم با این متن چون مشخص شد واسه همه، لعنت خدا بر همه کسانی که دارند حق این مردم مضلوم رو میخورن
ممو
Iran, Islamic Republic of
گچساران را بر باد داده اند
حالا شما این افراد که بوده اعلام کرده اید حالا برید تو ادارات و خصوصا شرکت نفت ببینید چکار کرده
همه فامیلای سببی و نسبی را کار بهشون داده
فقط موقع نزدیکی انتخابات تازه یاد ما میوفته
گوهرگان باشت
Iran, Islamic Republic of
فکر می کنیدهمین ... در زمان مدیر کلیش در اداره .. چقدر زمین به نام بستگان و برادرانش داده و چقدر شرکت ها را پیمانکاریش بنام دوستاش کار داده ووخودش شریک بودهد.این زمینی که اول باشت ت. 6 سال پیش باهاش همکاری کرد و فرماندار سابق هم مخالف بود و معارض داشت .دستگاه بازرسی و شرع و قانون بیاید بررسی کند .ده هکتار زمین دولتی را بردهد .کارهای پیمانکاری داشته .در تهران و شیراز خونه داره .این هیچ نداشت
فرهنگی .
Iran, Islamic Republic of
تازه این یه قسمت کارها ..............بازهم هست .بیشتر تحقیق کنید .
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرف اقای کمایی دست مریزاد و شیر مادرت حلالت!
دست تحقیق کنند درد نکن!
شتر سواری دولا دولا نمیشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
این اقای کمایی نتونست باج بگیره؛حالابه هرچیزی خودش رو آویزون میکنه؛به پایه موقع طنابی که خودتوآویزون کردی؛پاره نشه برادر
تاکورشودهرانکه نتوانددید
Iran, Islamic Republic of
وجدان داشته باشه! من اطلاع دارم از ابتدای دوره تاجگردون تا الان تلاش کرد نداقای کمایی را تطمیع کنند موفق نشدند!!!!!
درود بر جسارت و شجاعت حاج نوروز عزیز
گرجی
United States
درود بر کبنا
دستان را رو کن.
بنویس ....
گچساران
Romania
جناب کمایی واقعا دمت گرم با افشاگریهای دقیق و بی نظیرت،همه مردم پشت سرت هستند.از هیچ چیزی واهمه نداشته باش،البته همه را میخره که امیدوارم نتونه شما را بخره.
رضا
Iran, Islamic Republic of
تمام این حرفا بخاطر اینکه قوی هست و نمیتونید مثل اون باشیم مامردم استان بجای حسادت و تنگ نظری بایدهرکدوم یک تاجگردون شویم تنها شخصیت کشوری استان که خیرش ب مردمش میرسه حالا هم داشته باشه ن اینکه تلاش کنیدهمین یک نفر رو هم به زیربکشیم ک چی بشه
شهید
Iran, Islamic Republic of
ببینید متاسفم خیلیا این را می بینند فکر می کنند خانواده تمام شهدا همینجوری نه بخدا : اکثر خانواده شهدا در فقر مطلق زندگی می کنند
امین
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون برای مردم زحمت می کشه پس حق داره. اما اینکه نماینده باشی و اینهمه اقوامت رشد کنه یکم زیاده روی یه. شاید هم رسم زمونه اینه
ممو
Iran, Islamic Republic of
خبرت به درد خودت میخوره هروقت که کامنت ها را گزینشی میگذاری
میدونم همین را هم نمیگذاری ولی حرفم را گفتم
Iran, Islamic Republic of
عزیزمحترمی که نوشتید؛این اقاهمه روخریده؛
واقعاجقدرهمه دون وپست هستندکه هرباربایک خریدوفروش رنگ عوض میکنند
اتفاقااقای کمایی چون نتونست به زورخودش روبفروشه؛اینهارونوشته
مراقب باش تاریخ مصرفت نگذره اقای کمایی محترم
بیکار بدبخت
Sweden
خدایا رحم کن بر این مردم بدبخت.
Iran, Islamic Republic of
عیب بزرگ تاجگردون فامیلگرایی هست ودرانتخاب مدیران ضعیف ترین افراد را انتخاب میکند ت... بیشترین سهم رادرتصمیمات ایشان دارند وهمین هم باعث ریزش آرای ایشان بصورت چشم گیرخواهدبود والانصاف خودش کارعمرانی خوب انجام میده کتمان این موضوع هم بنوعی قدرنشناسی هست
Iran, Islamic Republic of
موسوی وظفری به گوش باشید خبر آمد خبری در راه است
Iran, Islamic Republic of
شورای محترم نگهبان باید در بررسی صلاحیت ها دقت بیشتری به خرج بده.
مهدی
United States
هیچ به این موضوع فکر کردید که چرا در مملکت این این حساب سازی ها و شرکت سازی ها و ران ها برخلاف ها به وجود میاد و توی این حجم گسترده انجام میشه حتماً یه جای کار مشکل داره باید ریشه ای حل بشه.... از ریشه.... قانون هست ولی اجرا نمیشه
علی
France
/. آقای نویسنده اولا این اسناد جنابعالی را به همه ی نهادهای نظارتی و امنیتی و فضاهای مجازی در سطح گسترده ارسال شده است دوم شرکت زدن که کاری نداره والا یکی از فامیلهای بنده بی سواد است و یک کلاس سواد نداره ولی یک شرکت بهره برداری از منابع جنگلی استان تاسیس کرده و از زمان تاسیس تا الان هم یک ذره استفاده نکرده .
شما هم میتوانبد با چند نفر شرکت سهامی خاص یا شرکت تعاونی و ... بزنید . اینهمه خودتان را جر میدهید فقط برای بدنام کردن تاجگردون هستید و بس .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1