تاریخ انتشار
جمعه ۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۴۱۲۲۸۵
کبنا گزارش می‌دهد

افتتاح پنجشنبه بازار هنری یاسوج / ثبت ملی 4 اثر طبیعی کهگیلویه و بویراحمد

۰
افتتاح پنجشنبه بازار هنری یاسوج / ثبت ملی 4 اثر طبیعی کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛ استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بالایی در حوزه گردشگری دارد که یقیناً با برنامه‌ریزی درست و دقیق می‌تواند بیش از گذشته این ظرفیت‌ها را در راستای رونق اقتصادی تقویت کرد.

 ۷ پروژه با اعتبار بیش از ۱۶ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود
 محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و کلنگ‌زنی ۷ پروژه با اعتبار ۱۶ میلیارد و 200 میلیون تومان در هفته دولت خبرداد و می‌گوید: از تعداد این پروژه‌ها، ۴ پروژه با اعتبار ۱۴ میلیارد وسیصد میلیون تومان در حوزه گردشگری در شهرستانهای کهگیلویه وبویراحمد کلنگ زنی می‌شود.
عضو کارگروه سرمایه گذاری در کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه بیشتر پروژه‌های هفته دولت در راستای افزایش زیر ساخت های گردشگری استان است اظهارکرد: ۳ پروژه با اعتبار یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در حوزه صنایع دستی و گردشگری نیز در استان افتتاح می‌شود.
 باقری هدف از اجرای این پروژه‌ها را ایجاد اشتغال زایی و توسعه صنعت گردشگری در کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد و افزود: اجرای این پروژه‌ها بیش از ۷۶ نفر اشتغالزایی برای مردم استان بهمراه دارد.
 وی کلنگ زنی ۲ اردوگاه گردشگری، ۲ بومگردی، و افتتاح یک کارگاه بزرگ صنایع دستی، یک آموزشگاه آشپزی و یک مجتمع اقامتی و پذیرایی را از مهم‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح و کنگ زنی در هفته دولت عنوان کرد.

اولین زیر ساخت گردشگری در روستای کوخدان کلنگ زنی شد
اولین زیر ساخت گردشگری در روستای کوخدان از توابع شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا با حضور عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مدیر صندوق کار آفرینی امید، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرماندار شهرستان دنا و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ‌زنی شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این آیین گفت: شهرستان دنا و روستای کوخدان قابلیت بالایی برای توسعه گردشگری دارند.
عزیز فیلی با بیان اینکه صعنت در استان کهگیلویه وبویراحمد جوابگو نیست، اظهار کرد: گردشگری یکی از اصلی‌ترین محورهای توسعه استان است.
وی با تقدیر از تلاش‌های اداره‌کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد جهت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، تصریح کرد: در چند سال اخیر تلاش‌های زیادی در حوزه سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری در کهگیلویه وبویراحمد صورت گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین گفت: روستای کوخدان یکی از روستاهای هدف گردشگری در استان است.
محمود باقری با بیان اینکه پروژه بومگردی، گردشگری و باغ آیین‌های روستای کوخدان با اعتبار 30 میلیارد ریال کلنگ‌زنی شده، اظهار داشت: 20 میلیارد ریال از محل تسهیلات اشتغال روستایی در حوزه گردشگری از طریق صندوق کارآفرینی امید به این پروژه اختصاص یافته است.
 عضو کارگروه اشتغال در کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: 10 میلیارد ریال نیز سهم آورده سرمایه‌گذار در این پروژه گردشگری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این پروژه سوئیت‌های اقامتی، آلاچیق و بازار سنتی صنایع دستی برای تولیدات روستای کوخدان ایجاد می‌شود.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین عنوان کرد: این طرح گردشگری با اعتبار 30 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 20 نفر کلنگ‌زنی شده است.
ارسلان حسن پور افزود: بهره‌برداری از طرح بوم‌گردی روستای کوخدان سبب توسعه صنعت گردشگری و اشتغالزایی برای مردم این منطقه می‌شود.
وی افتتاح سردخانه 500 تنی روستای کوخدان را یکی دیگر از طرح‌های اشتغالزایی شهرستان دنا عنوان کرد و گفت: کلنگ این طرح در هفته دولت سال گذشته به زمین زده شد که با تسهیلات 7.5 میلیارد ریالی و ایجاد اشتغال برای 5 نفر امروز با حضور مسئولان به بهره‌برداری می‌رسد.
وی گفت: بخشی از نیاز میوه استان و سایر استان‌های کشور در شهرستان دنا تولید می‌شود که ایجاد سردخانه نقش مهمی در نگهداری محصولات باغی و زراعی و در نتیجه توسعه این شهرستان دارد.
 
پنجشنبه بازار هنری یاسوج افتتاح شد/تقدیر معاون اقتصادی استاندار ازتدبیر میراث فرهنگی در برگزاری این رویداد فرهنگی
 عصر امروز (پنجشنبه 7 شهریور ماه 98) با حضور جعفر گوهرگانی معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد، صمیمی دوست مدیرکل سرمایه گذاری استانداری، محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی استان، پریسا راد معاون صنایع دستی، حسن زاده رئیس میراث فرهنگی شهرستان بویراحمد و تعداد زیادی از هنرمندان صنایع دستی پنج شنبه بازار هنری یاسوج افتتاح شد.
معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این مراسم با تقدیر از تدبیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در برگزاری این رویداد فرهنگی اظهار کرد: پنجشنبه بازار زمینه ساز اشتغالزایی و درآمد دزایی خوبی برای هنرمندان صنایع دستی در تمام نقاط استان است.
جعفر گوهرگانی با بیان اینکه دولت از همه جوانان برای ایجاد اشتغال حمایت خواهد کرد گفت: این بازار موقعیت خوبی برای ارائه هنر جوانان در حوزه صنایع دستی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این آیین گفت: پنجشنبه بازار با هدف معرفی تولیدات هنرمندان صنایع دستی در مرکز کهگیلویه وبویراحمد ایجاد شده است.
محمود باقری ایجاد زمینه بازار فروش تولیدات صنایع دستی را زا دیگر اهداف برگزاری این رویداد عنوان کرد و افزود: فروشندگان این بازار هنرمندانی است که از تسهیلات اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی استفاده کرده است.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین گفت: تحقق شعار سال یعینی رونق تولید از اهداف برگزاری این بازار هنری است.
پریسا راد با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد ظرفیت بالایی در حوزه تولیدات صنایع دستی دارد افزود: بازار هنری سبب می‌شود تا تولیدات هنرمندان بهتر به بازار فروش عرضه شود.
وی گفت: این بازار پنجشنه هر هفته در یاسوج خیابان گلستان 10 برای عرضه تولیدات صنایع دستی برگزار می‌شود.
 
4 اثر طبیعی کهگیلویه و بویراحمد ثبت ملی شد
 محمود باقری با اشاره به برگزاری نشست بررسی ثبت آثار ملی کشور به میزبانی بندر انزلی در روزهای گذشته، گفت: در این نشست پنج اثر طبیعی استان برای ثبت در آثار ملی معرفی شد که از این تعداد چهار اثر تأیید و یک اثر به نشست بعدی کارشناسان ثبت آثار ملی کشور موکول شد.
 وی افزود: غار نزل و دشت لاله‌های واژگون طسوج در شهرستان چرام، دریاچه برم الوان در شهرستان بهمئی و درخت چنار گنجه‌ای در شهرستان بویراحمد چهار اثری است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: چشمه قیر گچساران نیز پس از تشکیل پرونده برای ثبت در فهرست آثار ملی به نشست بعد موکول شد.
 باقری عنوان کرد: با ثبت این چهار طبیعی، تعداد آثار طبیعی کهگیلویه و بویراحمد که در فهرست آثار ملی ثبت شده است به 10 اثر رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1