تاریخ انتشار
جمعه ۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۴۱۲۲۸۴
با حضور مسئولان کهگیلویه و بویراحمد؛

۶۴ طرح عمرانی و اقتصادی در چرام افتتاح و کلنگ زنی شد

۰
۶۴ طرح عمرانی و اقتصادی در چرام افتتاح و کلنگ زنی شد
کبنا ؛
۶۴ طرح عمرانی و اقتصادی در ششمین روز از هفته گرامیداشت دولت در شهرستان چرام و با حضور معاون اقتصادی استاندار، نماینده مردم کهگیلویه در مجلس و جمعی از مسئولان و مدیران استانی و محلی در شهرستان چرام افتتاح و کلنگ زنی شد.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد روز پنجشنبه (7 شهریور ماه 98) میزان اعتبار هزینه شده و یا پیش بینی شده برای این تعداد طرح اعم از عمرانی و اقتصادی را افزون بر ۲۸۱ میلیارد ریال عنوان کرد.
جعفر گوهرگانی تصریح کرد: میزان اشتغالزایی این تعداد طرح نیز حدود ۷۰ نفر است.
گوهرگانی یادآور شد: ۳۷ مورد از این طرح ها در حوزه اقتصادی بود که ۳۱ مورد افتتاحی و ۶ طرح نیز عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: طرح های افتتاحی و کلنگ زنی در هفته دولت امسال در شهرستان چرام در بخش های مختلف شامل آبرسانی، برق رسانی، گازرسانی، مخابرات، ساخت مسکن برای معلولان و مددجویان بهزیستی، راه و برخی طرح های سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی بوده است.
وی همچنین برخی از طرح های مهم افتتاحی و کلنگ زنی در هفته دولت امسال در چرام را شامل ایستگاه برق ۱۳۲ کیلو ولت با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال، تصفیه خانه آب شهر سرفاریاب با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و گاز رسانی به پنج روستای این شهرستان عنوان کرد.
گوهرگانی تصریح کرد: بخش عمده ای از طرح های عمرانی و اقتصادی در هفته دولت امسال در استان کهگیلویه وبویراحمد افتتاحی بوده است.
وی ادامه داد: از مجموع ۲۹۰ طرح عمرانی و اقتصادی اعم از افتتاحی و کلنگ زنی در هفته دولت امسال ۲۵۳ مورد افتتاحی بوده و ۳۷ طرح نیز عملیات اجرایی آنها آغاز شد.بهره بردای ۶۴ طرح عمرانی و اشتغالزایی ۱۰۰ چرامی در هفته دولت
وی مجموع اعتبار هزینه شده برای این تعداد طرح افتتاحی و کلنگ زنی اعم از عمرانی و اقتصادی در هفته دولت امسال در کهگیلویه وبویراحمد را رقمی افزون بر ۶۰ هزار میلیارد ریال ذکر کرد.


فرماندار چرام در آیین بهره برداری از این طرح‌ها با اشاره به اینکه ۵ طرح به نمایندگی از ۶۴ طرح با اعتبار ۲۸۱ میلیارد و هشتصد و هفتاد میلیون ریال بهره برداری شد گفت: از ۶۴ طرح افتتاحی در شهرستان چُرام ۱۳ طرح عمرانی و ۵۱ طرح اقتصادی و خدماتی است.
هادی فتاحی اصل افزود: برای ۱۳ طرح عمرانی ۲۷۱ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی و برای ۵۴ طرح اقتصادی و خدماتی ۱۰۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی هزینهبهره بردای ۶۴ طرح عمرانی و اشتغالزایی ۱۰۰ چرامی در هفته دولت شده است.
وی با اشاره به اینکه طرح آبرسانی به منطقه عشایر نشین توگبری چرام، با عملیات عملیات اجرایی ۹ کیلومتر خط انتقال تکمیل و به بهره برداری رسیدگفت: هدف از اجرای این طرح حمایت از عشایر و روستائیان، جلوگیری از مهاجرت روستائیان و عشایر به شهر‌ها و رونق تولیدات محلی و بومی در روستا‌ها است.
هادی فتاحی اصل افزود: شبکه گذاری ۹ کیلومتر لوله پلی اتیلن، ساخت ۴ منبع ذخیره آب با ظرفیت ۲۵۰ متر مکعب، ۳ دستگاه پمپاژ آب، ۳ باب ساختمان موتور خانه و نصب و راه اندازی ۳ دستگاه ترانسفورماتور از اقدامات انجام شده در این طرح است.
وی اضافه کرد:برای تکمیل و راه اندازی این طرح آبرسانی ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات اداره کل امور عشایر با مشارکت بنیاد خیریه برکت هزینه شده است.
فتاحی اصل بیان کرد: با بهره برداری از این طرح، منطقه محروم و عشایر نشین توگبری و روستا‌های حومه با ۱۳۷ خانوار از نعمت آب شرب مناسب برخوردار شدند.
وی گفت:برداشت آب پایدار و با کیفیت برای تامین آب شرب منطقه توگبری در فاصله ۱۴ کیلومتری مرکزبهره بردای ۶۴ طرح عمرانی و اشتغالزایی ۱۰۰ چرامی شهرستان چرام ۵ لیتر در ثانیه است و این میزان پمپاژ آب، نیاز مردم این منطقه را برطرف خواهد کرد.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم ساخت ۴۷ واحد مسکن ویژه خانواده‌های کمتر برخوردار را از دیگر طرح‌های مهم شهرستان چُرام برشمرد و گفت: ۲۱ واحد مسکن شهری و ۲۶ واحد مسکن روستایی، با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی در این شهرستان تکمیل و به بهره برداری رسید.
گوهرگانی افزود: ۶ قطعه زمین نیز با هدف احداث مسکن برای خانوار‌های فاقد زمین، به نیازمندان واگذار شد.
وی همچنین از تکمیل و بهره برداری طرح برق رسانی به روستای وَهری با ۳۱ خانوار، و اجرای ۵ هزار متر خط انتقال فشار متوسط و یک هزار و ششصد و پنجاه و دو متر طول خط انتقال فشار ضعیف، نصب ۴ دستگاه ترانسفورماتور، ۱۷۱ پایه برق و نصب ۵۲ شعله چراغ روشنایی با هزینه ۱۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی و دولتی خبرداد.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طرح گازرسانی بهره بردای ۶۴ طرح عمرانی و اشتغالزایی ۱۰۰ چرامی در هفته دولتبه ۵ روستای شهرستان چرام از جمله روستا‌های خیمند، دِلی باریک، گُدارشهری، شهرک بِناری و تُلچِگاه با ۲۲۸ خانوار از مهمترین طرح‌های هفته دولت در چرام است.
هاشمی پور افزود: ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح گاز رسانی این مناطق هزینه شده است.
وی اجرای ۶۴ طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی را گام مهمی در توسعه و پیشرفت شهرستان چُرام برشمرد.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، بررسی مشکلات و موانع طرح معدن فسفات شهرستان چرام را ضروری عنوان کرد و ادامه داد: به منظور تسریع در روند اجرای طرح معدن فسفات در شهرستان چرام، عمده مطالعات معدنی در استان، بر اجرا و عملیاتی شدن این طرح متمرکز شده است.
هاشمی پور با اشاره به اینکه بخش معدن به دلیل ظرفیت و ذخیره فراوان می‌تواند نقش مهمی در توسعه و ایجاد اشتغال این استان ایفا کند گفت: ذخیره معدن فسفات چرام ۸۰ میلیون تن با عیار ۵/۸ تا ۹ درصد است که با بهره برداری اولیه از این معدن برای ۶۰۰ نفر و در دراز مدت برای هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.
در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی، خدماتی و اقتصادی شهرستان چُرام، مسئولان با حضور در منزل خانواده شهید محمودی از شهدای ۸ سال دوران دفاع مقدس، از رشادت‌ها و ازجان گذشتگی ها‌ی این شهید و پایداری و صبر و استقامت خانواده‌ وی تجلیل کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1