تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۴۱۲۲۴۲
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد:

کمبود زیرساخت‌ها سبب تداوم تهدیدهای خشکسالی در کهگیلویه و بویراحمد شده است

۰
کمبود زیرساخت‌ها سبب تداوم تهدیدهای خشکسالی در کهگیلویه و بویراحمد شده است
کبنا ؛معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمبود زیرساخت‌های مهار و کنترل سیلاب در همه نقاط استان و خروج روان آب حاصل از بارندگی سبب تداوم تهدیدهای خشکسالی بر استان شده است.
آرش مصلح افزود: عدم بهره برداری کامل از طرح‌های تغذیه مصنوعی، پخش سیلاب در بالادست دشت‌ها و همچنین نوع بارش باران که در زمان کوتاهی رخ داد از دیگر دلایل کم بهره بودن کهگیلویه و بویراحمد از اثرات بارندگی‌های سال زراعی جاری است. 
 وی اظهار داشت : با توجه به تنوع اقلیمی مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد تأثیر بارندگی‌های سال زراعی جاری متفاوت بوده است.
مصلح بیان کرد: بارندگی ثبت شده در سال آبی جاری در مناطق مختلف استان شامل ایستگاه‌های هیدرومتری و باران سنجی از حدود ۴۰۰ میلیمتر تا نزدیک به ۲ هزار میلیمتر گزارش شده است که بیشترین میزان ثبت شده  مربوط به ایستگاه سپیدار در شهرستان بویراحمد بوده است
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پرآبی فصلی چشمه‌ها و رودخانه‌ها، بهبود سطح آب زیر زمینی در برخی دشت‌های استان از برکات باران های امسال بوده اما به دلیل خشکسالی یک دهه قبل و  منابع آب زیر زمینی و سطحی در دشت‌ها و منابع آب سطحی و زیر زمینی هنوز درگیر خشکسالی است.
مصلح ادامه داد: در برخی دشت‌ها مانند امامزاده جعفر افت سطح ایستایی و کسری مخزن آب زیر زمینی همچنان وجود دارد اما سرعت افت سطح ایستابی کاهش یافته است.
 وی با اشاره به احداث سدهای تنگ سرخ، سرپری و آبریز، تأمین آب دهدشت غربی، خان احمد باشت، دشت مور، آبرزی و تنگ انگشترگ، انتقال آب دشت روم به سد شاه قاسم و نیز مرمت و بازسازی تاسیسات آبی، نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌ها، نصب ادوات اندازه گیری بر روی منابع آبی افزود و ابراز امیدواری کرد: بخشی از حجم کسری مخازن آب زیرزمینی در صورت ادامه بارش‌ها در سال زراعی آینده بهبود و به حالت تعادل برسد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1