کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرهنگ و هنر

مستند زندگی "فیض الله شهلایی" کلید خورد

3 شهريور 1398 ساعت 17:23

سید محمد علوی،نویسنده و کارگردان سینمای کوتاه و مستند گفت: این مستند با عنوان "بیگانه" در خانه این جانباز و آزاده دفاع مقدس در روستای باگ از توابع شهر پاتاوه و همچنین شهر "یاسوج" و چندین لوکیشن معروف دیگر طی مدت 3۰ روز فیلمبرداری می‌شود و شامل مصاحبه‌، تصاویر آرشیوی و البته بازسازی لحظه‌های مهم و حیاتی در زندگی "فیض الله شهلایی" است.


سید محمد علوی نوشت: پروژه ساخت مستند زندگی "فیض الله شهلایی" با عنوان "بیگانه" در محل زندگی‌اش در روستای باگ از توابع شهرستان دنا آغاز شد.
به گزارش کبنا،فیلمبرداری این مستند به کارگردانی سید محمد علوی فیلمساز جوان کهگیلویه و بویراحمد از 30 مردادماه آغاز که قرار است تا 25 شهریور 1398 به پایان برسد و مراحل تدوین آن همزمان با تصویربرداری انجام می شود.
این کارگردان جوان گفت: این مستند با عنوان "بیگانه" در خانه این جانباز و آزاده دفاع مقدس در روستای باگ از توابع شهر پاتاوه و همچنین شهر "یاسوج" و چندین لوکیشن معروف دیگر طی مدت 3۰ روز فیلمبرداری می‌شود و شامل مصاحبه‌، تصاویر آرشیوی و البته بازسازی لحظه‌های مهم و حیاتی در زندگی "فیض الله شهلایی" است.
به گفته علوی: این اثر مستند به دو برهه از زندگی "فیض الله شهلایی آزاده و جانباز هشت سال دفاع مقدس" می‌پردازد.
نویسنده و کارگردان سینمای کوتاه و مستند در ادامه اظهار داشت: " فیض الله شهلایی" رزمنده، جانباز و آزاده هشت سال دفاع مقدس که در عملیات والفجر هشت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
علوی افزود: خانواده فیض الله شهلایی غرق در عزای شهیدشان به سوگ نشسته و تنها یادگار شهلایی قبری ایشان در گلزار شهدای باگ بود که خانواده شهید دل به تماشای قبر بسته که خبر آمد، خبری که تمامی نه ماه عزانشینی خانواده فیض الله شهلایی رنگ دیگری داد.
صلیب سرخ و مصاحبه رادیویی فیض الله شهلایی مبنی بر اینکه ایشان در عملیات والفجر هشت به اسارت نیروهای بعثی درآمده و خواهان این است که هر کس صدایش را می شنود سلامش را به خانواده اش برساند.
فیض الله شهلایی از اسارت برگشت به وطن و همه ماندند و قبری که بنام شهلایی در گلزار شهدای باگ سنگ گذاری شده و اینجاست در دوردست این سرزمین مادی به انتظار خبری از فرزندش و شهلایی که سنگ قبر شهید گمنام را بجای سنگ قبر خودش گذاشته است.
این شهید گمنام پس از عملیات والفجر هشت بر اساس شناسایی خانواده فیض الله شهلایی در گلزار شهدای روستای باگ آرمیده است.
 سید محمد علوی کارگردان فیلم کوتاه و مستند هدف از ساخت این مستند را ابتدا شهادت و اسارت و زندگی پر از درد و رنج شهلایی از جراحات جانبازی را با دوربین خود روایت می کند و در بخشی دیگر از این فیلم شهید گمنام و درددل های فیض الله شهلایی و شهید ناشناخته آرمیده در خاک است.
به امید روزی که با ساخت این مستند بتوانم دل مادری به انتظار نشسته را شاد کنم.
سید محمد علوی ساخت مستند سرداران شهید عنایت الله بازگیر و شهید سید مرتضی شیرودی، مستند غواص گمنام، فیلم کوتاه کافه سزار، مستند قابله و .... را در کارنامه فیلمسازی خود دارد.


کد مطلب: 412199

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/412199/مستند-زندگی-فیض-الله-شهلایی-کلید-خورد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1