تاریخ انتشار
شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۴۱۲۱۴۳
با بازداشت چند مدیر دولتی و خصوصی و 2 نماینده مجلس؛

برخورد با مفاسد اقتصادی سرعت گرفت

۰
برخورد با مفاسد اقتصادی سرعت گرفت
کبنا ؛در حالی که مدت زیادی از دستگیری رئیس سازمان خصوصی سازی و مدیرعامل ایران خودرو نمی گذرد، در روزهای پایانی هفته گذشته نیز شاهد برخورد با متخلفان و دستگیری چندین نفر در سه پرونده اقتصادی بودیم. سرانجام خبر دستگیری دو تن از نمایندگان مجلس برای اخلال در بازار خودرو در ارتباط با پرونده ای درباره فروش محصولات سایپا تایید شد، مدیرعامل شرکت قند نقش جهان هم به اتهام توزیع شکر خارج از شبکه از این محل دستگیر شد. همزمان  9 نفر از مدیران و کارکنان شرکت غله گنبدکاووس نیز  دستگیر شدند.
بازداشت 2 نماینده در تهران
فریدون احمدی و محمد عزیزی نمایندگان زنجان و ابهر به دلیل اخلال در بازار خودرو بازداشت شدند. به گزارش تسنیم، سخنگوی قوه قضاییه در این باره گفت: این دو نماینده در ارتباط با پرونده‌ای درباره فروش محصولات سایپا که از مدت ها قبل در دادگستری و دادسرای تهران تشکیل شده بود، بازداشت شدند. اسماعیلی افزود: آن ها در فرایند دادسرا مکرر احضار شدند و تحقیقات لازم به عمل آمد. سخنگوی قوه قضاییه گفت: قرار تامین صادر شد که این نمایندگان نتوانستند وثیقه تعیین شده را بسپارند و بازداشت شدند و هروقت وثایق مدنظر را ارائه کنند تا زمان رسیدگی دادگاه، آزاد خواهند شد.جزئیات زیادی درباره اقدامات و اتهامات دو نماینده مجلس منتشر نشده است. فقط یک منبع آگاه در گفت وگو با  تابناک مدعی شد ه  است، یکی از این دو نماینده، واسطه خرید چند هزار خودرو از یکی از خودروسازهای کشور توسط یک فرد خاص بوده و به احتمال زیاد این پرونده مربوط به همین موضوع تشکیل شده است. همچنین محمد عزیزی، نماینده ابهر پیش از این به دلیل دخالت در بازار پوشک یک بار بازداشت شده بود.
یکی از عوامل افزایش قیمت شکر دستگیر شد
درباره پرونده قند نقش جهان، رئیس کل دادگستری استان اصفهان ضمن اعلام خبر دستگیری مدیرعامل کارخانه قند نقش جهان اصفهان و دو نفر از همدستانش توضیح داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد این افراد در چند ماه ابتدایی امسال بیش از چهار هزار و 700 تن شکر را با قیمت هر کیلوگرم هزار و 600 تومان بیش از قیمت مصوب با سندسازی و بهره گیری از دلالان عرضه کرده و در مجموع بیش از 76 میلیارد ریال به جیب زده اند. عالی‌ترین مقام قوه قضاییه در استان اصفهان یکی از علل و عوامل افزایش قیمت شکر و بحران را در بازار در چند ماه اخیر اقداماتی از این دست دانست و گفت: در بازرسی به عمل آمده حدود هزار تن شکر آماده توزیع خارج از شبکه هم از انبار این متهمان کشف و جمع آوری شده است. گفتنی است شرکت قند نقش جهان یک شرکت فرابورسی است که سهامدار اصلی آن شهرداری اصفهان است.
فروش ماسه و فضولات به دولت با تبانی
همزمان از شمال شرق کشور هم خبر می رسد که  مدیر غله گنبدکاووس و تعدادی از کارکنان سیلوی این شهرستان به تعداد ۹ نفر دستگیر شده اند.
 بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری گلستان به ایرنا، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان  روز پنج شنبه در بازدید سرزده از سیلوی گنبدکاووس گفت: این افراد نخاله‌ها و فضولات حیوانی را با گندم ترکیب و سپس روانه سیلوی دولتی می کردند و از این راه میلیاردها تومان به جیب زده بودند. رئیس کل دادگستری گلستان اظهار کرد: این فساد در یک ماه گذشته و به صورت شبکه ای انجام شده و تاکنون ۲۰۰ تن از گندم‌های آلوده در ۱۴ کامیون شناسایی و ۹ نفر دستگیر شدند.
این افراد بعد از ترکیب گندم بی کیفیت با فضولات و ماسه در یک مرغداری، آن را به شرکت دولتی غله می فروختند و منابع حاصل بین متخلفان و مسئولان شرکت غله (مدیر و بازرس و کارمندان) تقسیم می شد. مالک مرغداری مربوط نیز دستگیر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1