کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«عصر جدید» در نقطه پایان به اوج رسید/ علیخانی چه زمانی استعدادیابی را کنار می‌گذارد؟

31 مرداد 1398 ساعت 23:59

شب عید غدیر هم اجرای فینال این برنامه پرهیجان برگزار شد و نشان داد که راه‌یافتگان به مرحله نهایی و رسیدن به نقطه پایان مسیر پرهیجانی را انتخاب کرده‌اند که علاوه بر لذت از تماشای آن، جاهایی هم نفس را در سینه مخاطبانشان حبس کردند و بینندگان حس های مختلف لذت، شادی، هیجان، دلهره و رمزآلودگی را حس کردند.


«عصر جدید» در پایان فصل نخست نشان داد به مرحله‌ای از پختگی رسیده که می توان از همین حالا چشم‌انتظار فصل‌های بعدی آن بود. احسان علیخانی در این باره گفت: روزی از عصر جدید بیرون می‌آیم که نیمی از برنامه‌های تلویزیون تبدیل به عصر جدید شده باشد.
 
 گروه رادیو و تلویزیون: اواخر بهمن ماه سال گذشته بود که اولین قسمت از مجموعه برنامه «عصر جدید» از شبکه سه سیما پخش شد و از فردای آن روز برخی رسانه‌ها با تاکید بر اینکه این برنامه تقلید و کپی از برنامه های خارجی است، بر آن تاختند.
در این میان اما «احسان علیخانی» که پشتوانه بیش از یک دهه تولید و اجرای برنامه موفق «ماه عسل» را در کارنامه خود دارد، با تحقیقاتی کامل و طراحی دقیق، نقشه راه برنامه جدیدش را مشخص کرده بود و در همان ابتدا اعلام کرد که برنامه «عصر جدید» قرار نیست دنیا را تغییر دهد و در این برنامه صرفاً می‌خواهند «ذره بین» به دست افراد بدهند.
علیخانی همچنین بیان کرد که صحنه «عصر جدید» برای کسانی است که با تردید به خودشان نگاه می‌کنند و مردد هستند که آیا واقعا استعدادی دارند و یا گرفتار توهم استعدادند.
 

 
پس از فروکش کردن  تب و تاب ماجرای کپی‌برداری و رسیدن تعطیلات نوروز که منجر شد تعداد روزهای پخش برنامه نیز بیشتر شود، فرصتی فراهم آمد تا مخاطبان بیشتر با این برنامه جدید که قهرمان های آن از جنس خودشان بودند، ارتباط برقرار کنند و حتی جاهایی درگیر رأی‌دادن و حذف شرکت‌کنندگان شوند.
هرچه که برنامه جلوتر رفت، مخاطبان بیشتر برنامه را دوست داشتند و یکی از دلایل آن بومی بودن اتفاقاتی بود که در استودیو می‌گذشت. حضور افرادی از گروه‌های سنی مختلف که هرکدام آمده بودند خودشان را در این معرکه محک بزنند و همین در گام نخست رنگین کمان اقوام ایرانی را در عصر جدید کامل کرده بود. در کنارش انتخاب داورهایی که این بار آمده بودند تا قاطعانه و به دور از تعارفات مرسوم نظر بدهند، نیز از دیگر نقاط مثبت این برنامه تلویزیونی بود.
در نهایت نیز مرکز تحقیقات سازمان صدا وسیما در آخرین نظرسنجی خود که در تاریخ ۱۹ تیر ۹۸ در سراسر کشور انجام داده بود، «عصر جدید» را پربیننده‌ترین برنامه‌ در حال پخش تلویزیون اعلام کرد که ۶۷.۴ مخاطب دارد.
 

 
شب عید غدیر هم اجرای فینال این برنامه پرهیجان برگزار شد و نشان داد که راه‌یافتگان به مرحله نهایی و رسیدن به نقطه پایان مسیر پرهیجانی را انتخاب کرده‌اند که علاوه بر لذت از تماشای آن، جاهایی هم نفس را در سینه مخاطبانشان حبس کردند و بینندگان حس های مختلف لذت، شادی، هیجان، دلهره و رمزآلودگی را حس کردند.
حالا بناست نتایج فینال این برنامه مردمی روز پنجشنبه به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش شود و مردم با رأی خود به بهترین استعدادی که از میان خودشان به مرحله نهایی رسیده او را انتخاب کنند.
 

 
«احسان علیخانی» اما عصر جدید را یک غول بی شاخ و دم دانست. او در گفت‌و‌گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که حالا که برنامه عصر جدید را آغاز کرده اید، امکان بازگشت شما به برنامه ماه عسل وجود دارد یا خیر؟ گفت: نمی دانم! عصر جدید یک غول بی شاخ و دمی است که نمی‌دانم انتهای آن به کجا می‌رسد.
وی در پاسخ به این سوال که امکان دارد هر دو برنامه را با هم در تلویزیون داشته باشد یا خیر نیز اظهار داشت: دو برنامه با هم را نمی‌توانم با هم داشته باشم. شبکه و تلویزیون هم این پیشنهاد را داشتند ولی من نمی‌توانم.
 

 
علیخانی همچنین در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اینکه چرا ماه عسل را کنار گذاشتید، توضیح داد: من زمانی تصمیم گرفتم دیگر برنامه «ماه عسل» را نداشته باشم که تقریباً نیمی از برنامه‌های گفت‌و‌گو محور تلویزیون تبدیل به ماه عسل شده بود. قطعا روزی از برنامه عصر جدید هم بیرون می‌آیم که نیمی از برنامه‌های تلویزیون تبدیل به عصر جدید شده باشند. آن زمان نفر اولی که کوچ کند من خواهم بود و به یک کار دیگر مشغول می شوم.
او پیش از این نیز در پاسخ به فارس درباره شباهت اجرایش در ماه عسل و عصر جدید نیز گفته بود: من واقعا دیگر نمی‌دانم باید چکار کنم؟ یکسری فکر می‌کنند که گریه از ماه عسل اختراع شده است. من به این عزیزان می‌گویم که شما قبل از ماه عسل اگر شکست عشقی می‌خوردید، وقتی ناراحت می‌شدید، وقتی انگشت کوچک پایتان گیر می‌کرد به میز پذیرایی گریه می‌کردید و ماه عسلی هم نبود. الان جوری شده که اگر در استودیوی ما گرد و خاک بلند شود و چشم تماشاگر اشک بیاید، من ماه عسل آورده‌ام و دارم آن را اجرا می‌کنم!
وی تاکید کرده بود: من باورم این است که تلنت شو زیرمجموعه رئالیتی شو است و من این ژانر را خیلی دوست دارم. داوران ما می‌توانند تصدیق کنند که مواردی در لحظه اتفاق افتاده، من پایش ایستاده‌ام و گرفته‌ایم و پخش شده است. خروجی آن هم می‌شود دو احساس شادی و غم. ما فرهنگی کاملا احساسی داریم. می‌گویند ما کپی کرده‌ایم. عمرا... ما به قدری احساسی کار می‌کنیم که اگر یک آلمانی برنامه ما را ببیند، می‌گوید اینها چکار می‌کنند؟ مگر می‌شود احساس را از ما و یا داوران برنامه گرفت؟ این اتفاق‌ها چند بار در برنامه ما افتاد و دیگر استندآپ‌ها و اجراهای پر هیجان و شاداب را فراموش می‌کردند و می‌گفتند در این ۱۰ ثانیه ما یک جوری شدیم و دوباره این ماه عسل آمد. نمی‌توان این بخش را نادیده گرفت و من آن را بخشی از واقعیت می‌دانم و بلد نیستم نسبت به پیرامونم بی‌تفاوت باشم.
 

 
با پایان فصل نخست برنامه عصر جدید احسان علیخانی به عنوان تهیه کننده و مجری این برنامه و شبکه سه سیما راه سخت‌تری را در پیش خواهند داشت و مخاطبان این برنامه در فصل دوم خواستار پختگی، جسارت، تنوع و هیجان بیشتری نسبت به فصل اول آن خواهند بود.


کد مطلب: 412113

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/412113/عصر-جدید-نقطه-پایان-اوج-رسید-علیخانی-زمانی-استعدادیابی-کنار-می-گذارد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1