تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۴۱۲۰۷۹

می ترسم در گچساران بیمار شوم/ نارضایتی یکی از بیماران بیمارستان شهیدرجایی از پزشک شیفت

۱۴
۴
می ترسم در گچساران بیمار شوم/ نارضایتی یکی از بیماران بیمارستان شهیدرجایی از پزشک شیفت
کبنا ؛
بیمارستان دولتی شهید رجایی مهمترین و اصلی ترین بیمارستان شهرستان گچساران است که ضمن تعداد زیاد مراجعه کنندگانش، همواره محلی از اعتراض شهروندان و مراجعه کنندگان بوده است.
بی توجهی و رسیدگی نامناسب به بیماران، کمبود پزشک و پرستار، بی توجهی به بیماران که علاوه بر نارضایتی مراجعه کنندگان، احیانا به تشدید بیماری آنها منجر شده است یا مشکلات بیشتری را برای آنها ایجاد کرده است.
اما باید دید دلیل بی توجهی پرسنل بیمارستان چه چیزی است آیا کمبود نیروی پرستار و پزشک دلیل این بی توجهی و بی مسئولیتی است؟ آیا علارغم کمبودها، رسیدگی به بیماران و نجات جان آنها بار مسئولیتی برای پرسنل و بخصوص پزشک ها ندارد؟ ضمن آنکه مسئولیت پذیری و وجدان کاری در چنین مشاغلی بسیار حیاتی است ولی این مسئله با چشم پوشی عده ای از پرسنل و پزشکان، خدمات رسانی ها و تلاش ها در این بیمارستان را خدشه دار کرده است و بارها شاهد شکایت های زیادی از سوی مراجعه کنندگان بوده ایم.
لازم است هم مراجعه کنندگان و هم پرسنل خدوم به حقوق و وظایف خود آشنا باشند و مشکلات خود را با مسئولان مربوطه و در غیر این صورت با مسئولان دیگر و رسانه ها در میان گذاشته و در جهت رفع و رجوع مشکلات بیمارستان و خدمات رسانی بهتر تلاش شود.
امیرعلی سادات یکی از مراجعه کنندگان به این بیمارستان است که یادداشت وی را در زیر می خوانیم:
متن ارسالی: کودکی ۹ ساله هستم شب قبل حوالی ساعت ۲ شب در خانه شکم درد شدیدی گرفتم و نیم ساعتی طول کشید تا والدینم من را به بیمارستان شهید رجایی رساندند ابتدا به اورژانس مراجعه و آنها ما را به طرف درمانگاه راهنمایی کردند و در درمانگاه سرپایی ویزیت شدم و دکتر برایم آزمایشاتی نوشت و پس از انجام آزمایشات پرستاری که در قسمت  سرپایی بود به اورژانس آمده بود و در اورژانس مجدداً برگه‌ای به پدرم جهت واریز (ویزیت دوباره) به نام دکتر دادند و پدرم پس از پرداخت ویزیت من را به اورژانس برد ولی اتاق دکتر شیف خالی بود نیم ساعتی طول کشید و نگهبان و پرستاران گفتند برید قسمت بستری اورژانس و ما هم به قسمت فوق مراجعه و از چند پرستار جویای پزشک شدیم ولی انگار پزشک شیفت در اتاق تاریک در حال چرت بود. یکی از پرستاران با دیدن وضعیت من چندبار به در اتاق کوبید و در نهایت در را باز و با دکتر چند کلامی صحبت کرد ولی انگار دکتر در خواب خوش بود. پدرم به پرستار گفت واقعآ متاسفم مثل اینکه باید برای پزشک شیفت هم نامه فدایت شوم فرستاد تا از خواب خوش بیدار شود و بیمار را ویزیت کند. سپس پرستار گفت برید جلوی اتاق دکتر تا بیاد و ما هم رفتیم و تا نیم ساعت منتظر ماندیم ولی خبری نشد از درد شکم داشتم می‌مردم ولی از ترس اینکه پدرم قاطی کند و سروصدایی راه بیندازد گفتم بابایی خوبم، طوریم نیست و مدام خودم را توی بغل پدرم میفشردم تا هم درد برایم قابل تحمل تر باشد و هم پدرم که گوشه جگرش به چنین روزی افتاده تسکین حالش شود.
نهایت امر بعد از گذشت نیم ساعتی مریض بدحالی به اورژانس آوردند و دکتر شیفت از خواب خوش بیدار شد و نگهبان دکتر را نشان پدرم داد و پدرم مات و مبهوت و پر از کینه و خشم به دکتر نگاه می‌کرد ولی انگار همه را به خاطر من در خود ریخته بود و تحمل می‌کرد. دکتر مریضی را سونوگرافی کرد و بعد که می‌خواست دوباره به اتاق خوابش برگردد پدرم صدایش کرد و گفت دکتر یه زحمتی می‌کشی آزمایشات پسر منو هم نگاه کنی. دکتر برگشت و بدونه هیچ مقدمه و سوالی گفت وظیفه من نیست بیمار شما را ببینم و پدرم یک لحظه عصبانی شد و به دکتر گفت اتفاقآ وظیفته  و شکایت می‌کنم و پیگیر میشم و من از ترس اینکه پدرم با دکتر درگیر شود دستانش را فشردم و گفتم بابا من خوب شدم و به هر طریق به کمک مادرم، پدر را قانع کردم که برگردیم خانه و سوار بر ماشین شدیم ولی در راه نتوانستم تحمل کنم و درد امانم را برید. ساعت ۵ صبح بود، پدرم ناچار با یکی از دوستانش که پزشک بود تماس گرفت و پس از چند بار عذر خواهی وضعیتم را برایش بیان و نتیجه آزمایشات را برایش فرستاد و دکتر هم لطف کردند و چند قلم  دارو تجویز نمودند و پدرم به هر طریق و التماسی که بود از داروخانه شبانه روزی داروها را تهیه کرد و به خانه رفتیم پس از استفاده از داروها یه ساعتی به خود می‌پیچیدم تا در نهایت کمی آرام شدم و به خواب رفتم باز هم خدا  حفظش کند دکتر نوید زاده باقری را که ساعت ۵ صبح جواب پدرم را داد و به دادمان رسید، ضمنآ با دکتر سید طاهر حسینی ریاست محترم بیمارستان شهید رجایی جهت پیگیری منعکس ولی متاسفانه تا کنون توفیقی در این خصوص صورت نپذیرفت.  
در آخر می‌ترسم در شهرم گچساران، بام نفتی ایران بیمار شوم، مسئولین محترم به گوش و به هوش باشید و چاره‌ای برای این معظل که دغدغه مردم شهرم می‌باشد بیندیشید ودر آخر آرزوی طول عمر باعزت و پربرکت برای رهبر فرزانه انقلاب مدظله عالی از خداوند منان خواهان و خواستارم.
با سپاس کودک ۹ ساله سید امیر علی سادات
*هر چند رهبر معظم انقلاب به تذکر صریح و بی پرده رسانه ها به مسئولان تاکید زیادی دارند ولی به دلیل رعایت حفظ آبرو، نام پزشک مورد نظر از یادداشت حذف و در سایت کبنا محفوظ مانده است، از مسئولان خواهشمند است به این مورد و مسائل اینچنینی رسیدگی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این گزارش صحیح نیست مگه میشه مریض بلیط دکتر را بگیره ولی نگاه نکنه .چطور آزمایش او آماده شده بود وکدام دکتر در آن لحظه برای بیمار آزمایش نوشته بود .اگر همان دکتر نوشته بود حتما نگاه میکرد اینجا یه تناقض در کفتار وجود دارد .ولی بازهم حتی اگر آن دکتر آزمایش را ننوشته می بایست دکتر به بیمار رسیدگی میکرد .همین طور متن را بدون صحت قضاوت نکنیم
گچساران
Iran, Islamic Republic of
نماینده محترم چند روز در بیمارستان بی بی حکیمه خاتون (س) سه نفر از پرسنل بخاطر تبعیض مدیران بیمارستان اعتراض کردند اما متاسفانه سه نفراز کار اخراج کردند لطفا رسیدگی کنید .
علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
بیمارستان گچساران
مسلم
Iran, Islamic Republic of
اصلا دلم نمیخواد یکبار دیگه برم
شهروند
Romania
بنده ب شخصه از بیمارستان شهید رجایی بسیار راضی هستم
اما متاسفانه بیمارستان بی بی حکیمه بسیار پرحاشیه می باشد
مسلم
Denmark
اتفاقاً می بایست اسم دکتر را ذکر کنید تا برای مردم نیز شناخته شوند. اشتباه ما ین است که در برابر هر موضوعی بی تفاوت عبور می کنیم. گاهی مواقع اعتراض های در لحظه ما، هم آن مشکل و هم مشکلات بعدی را حل خواهد کرد. در استان ما باید احترام به حقوق شهروندان جدی گرفته شود.
Iran, Islamic Republic of
چرا حرف مفت میزنی اولا اون پزشک اگرسونوگرافیست بوده حرفش صحیح بوده سونوگرافیست که وظیفه دیدن آزمایشات را نداره درثانی اگر آپاندیسیت هم بوده باشه اون موقع شب به اتاق عمل برده نمیشدمردم پررویی داریم
United Arab Emirates
آخه کودک نه ساله این جملات رو میتونه بگه. چرا مینویسین وچاپ میکنین
Iran, Islamic Republic of
دقیقا مصداق مدیریت دکتر صیدی است خدا میداند بدرد. اصلا حوزه بهداشت ودرمان بعد از قاضی زاده هاشمی بهم خورد این آقا افتضاح کرد حوزه بهداشت را
Iran, Islamic Republic of
لطفا مشخصات دکتر را
صراحتا اعلام کنید تا گزینش پیگیری کند
کارشناس سلامت
Iran, Islamic Republic of
دوستان چند مورد جهت روشن شدن موضوع :
اول اینکه گزارش صحت دارد.بیمارستان اگر متخصص طب اورژانس داشته باشد میتواند سونوگرافی انجام دهد.
دوما این نوع برخورد بدلیل جدا بودن درمانگاه سرپایی از بستری در این بیمارستان بعضا گریزناپذیر است.ولی در رفتار نادرست برخی پزشکان و پرسنل هم شکی نیست و این میتواند ناشی از نارضایتی از وضعیت موجود و مدیریت ضعیف مجموعه باشد.
سوما در اینکه ریاست شبکه و بیمارستان گچساران بسیار ضعیف و ناتوان هستند و در حال به نظام سلامت شهرستان هستند شکی نیست.
اگر جناب نماینده صادقانه وارد موضوع نشده و مانع تصمیم مسئولین دانشگاه برا ایجاد تغییرات مدیریتی و بهبود وضعیت سلامت شهرستان شوند باید منتظر هر روزه باشیم.
Iran, Islamic Republic of
توی این مملکت هر مشکلی هست یه سرش به نماینده مرتبط است !!!! کاش این نمایندها پاشون را از گلیم خودشون فراتر نبرند
Iran, Islamic Republic of
دقیقا درسته
Iran, Islamic Republic of
دقیقا درسته
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1