کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

تجمیع مدارس کم‌جمعیت کهگیلویه و بویراحمد

30 مرداد 1398 ساعت 11:43

مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: باهدف ساماندهی نیروی انسانی و استفاده بهینه از فضاها و تجهیزات آموزشی مدارس کم‌جمعیت به‌ویژه یک، دو و سه‌نفره در ۱۳ منطقه استان تجمیع می‌شوند.


هادی زارع پور در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان افزود: به دلیل پراکندگی جمعیتی و سخت گذر بودن برخی مسیرها هم‌اکنون ۸۱۷ آموزشگاه ابتدایی (زیر ۱۰ نفر جمعیت)، متوسطه اول ۱۴۵ کلاس (با ۵ دانش‌آموز)، متوسطه دوم ۲۴۶ کلاس (با ۶ دانش‌آموز) در استان وجود دارد.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته ۱۵۴ هزار دانش‌آموز در بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ آموزشگاه تحصیل کردند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گفت: هم‌اکنون نسبت معلم به دانش‌آموز در استان حدود ۱۸ و در کشور ۲۵ است.
وی گفت: برش استانی برنامه آموزش‌وپرورش استان در ۲۲۲ برنامه و حدود هزار فعالیت تهیه‌شده و ۷۰ برنامه آن در مرحله اجرایی است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به اینکه نیروی انسانی، شاخص اصلی توسعه و تربیت نیروی انسانی کارآمد در اختیار آموزش‌وپرورش است گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد پراکندگی اسکان در مناطق روستایی و عشایری مشکلاتی را برای ارائه خدمات به‌ویژه در بخش آموزش‌وپرورش ایجاد کرده است.
احد جمالی افزود: برای بررسی وضعیت برخی مکان‌های آموزشی که در اختیار دیگر دستگاه‌های اجرایی است کارگروهی در حوزه معاونت سیاسی امنیتی استاندار تشکیل و تصمیم‌های لازم گرفته می‌شود.
در این نشست پیگیری برای احداث ساختمان اداری اداره کل آموزش‌وپرورش از سوی اداره کل راه و شهرسازی به تصویب رسید.
 


کد مطلب: 412075

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/412075/تجمیع-مدارس-کم-جمعیت-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1