کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان:

اختصاص بیشترین رتبه‌های برتر کنکور به تهرانی‌ها نتیجه ساختار ناعادلانه آموزشی در کشور است

29 مرداد 1398 ساعت 20:49

تزریق کردن امکانات و خدمات آموزشی در تهران و پس از آن به سایر شهر‌های بزرگ، سریالی بوده که سال‌ها ما منتظر پایان آن بوده و هستیم. در هر حال امیدواریم مسئولین که بعضا خواب و برخی خود را به خواب زده‌اند، به دنبال این باشند که عدالت آموزشی را در کشور برقرار کنند.


عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: اختصاص بیشترین رتبه‌های برتر کنکور به دانش آموزان تهرانی نتیجه ساختار ناعادلانه آموزشی در کشور است.
 عاطفه کرمی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: هر چند که موفقیت‌های گاه ناگاه و نادر دانش اموزان مناطق ۲ و ۳ کشور درکنکور سال‌های قبل، توانسته بود کمی تا قسمتی از هجمه‌ها علیه ساختار ناعادلانه آموزشی کشور کم کند؛ اما کنکور امسال گویی دیگر جایی برای صحبت باقی نگذاشته است.
وی با بیان اینکه اختصاص ۹سکوی رتبه از از ۱۵ رتبه ۱ تا ۳ هر ۵ رشته کنکور سراسری به دانش آموزان تهرانی و کسب ۵ رتبه توسط دانش اموزان سایر کلان شهرها، تنها اجازه حضور یک دانش اموز لاری به محدوده احتمالا ممنوعه تست زنی کنکور را داده است، افزود: تفاوت فاحش امسال، اما با سال‌های قبل سلطه گری تهرانی‌ها بوده که حتی قدرت عرض اندام از کلان شهر‌ها را نیز ربوده اند.
عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: آمار نگران کننده رتبه‌های برتر کنکور نه تنها برازنده مسئله عدالت در کشوری، چون جمهوری اسلامی نیست که موجب راکد ماندن فضای علمی و به تبع ان مانع پیشرفت و آبادانی در سایر نقاط کشور نیز هست.
کرمی با بیان اینکه طبق اصل سی ام قانون اساسی تا اصل نوزدهم مردم ایران از هر قوم و قبیله‌ای که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ، نژاد، زبان و مانند این‌ها سبب امتیاز نیست، افزود: دولت موظف است وسایل آموزش و پروش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم آورد و وسایل تحصیلات عالی را تا سرحد خود کفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد، با این وجود تهران فارغ از مسئله عدالت، گویی لایه‌ای از غبار برچهره‌ی قانون هم پاشیده است.
عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به ناکارآمدی مسئولین در تحقق عدالت آموزشی طبق قانون اساسی و نصح صریح یند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: سوال این است که چرا شرایط برای برخورداری از مدارس، امکانات و معلمان برای همه در سراسر کشور یکسان نیست که حال بخواهند سهمیه‌ای جداگانه برای مناطق در نظر بگیرند؟
کرمی با بیان اینکه آیا اموزش مدارس تنها در خدمت کنکور بوده که میخواهند با اختصاص سهمیه جبرانش کنند. یا ارتقای سطح علمی و فرهنگی دانش آموزان نقطه هدف بوده است؟، تصریح کرد: توزیع ناعادلانه نیروی انسانی، گسترش طرح خرید خدمات آموزشی و در پی آن خصوصی سازی همه و همه موید این امر هستند.
وی اظهار کرد: تزریق کردن امکانات و خدمات آموزشی در تهران و پس از آن به سایر شهر‌های بزرگ، سریالی بوده که سال‌ها ما منتظر پایان آن بوده و هستیم. در هر حال امیدواریم مسئولین که بعضا خواب و برخی خود را به خواب زده‌اند، به دنبال این باشند که عدالت آموزشی را در کشور برقرار کنند.


کد مطلب: 412064

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/412064/اختصاص-بیشترین-رتبه-های-برتر-کنکور-تهرانی-ها-نتیجه-ساختار-ناعادلانه-آموزشی-کشور

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1