تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۴۱۲۰۳۲

وقتی هر روز چای می‌خورید، چه اتفاقی برای بدنتان می‌افتد؟

۰
وقتی هر روز چای می‌خورید، چه اتفاقی برای بدنتان می‌افتد؟
کبنا ؛شما درست در همین لحظه، گوشه‌ای از بدنتان را از آسیب‌های احتمالی نجات داده‌اید و امید برای طولانی‌ترشدن عمرتان را هم بالا برده‌اید. چای، چه سیاه باشد و چه سبز خواص زیادی را به بدنتان می‌رساند و احتمال ابتلایتان به برخی از بیماری‌ها را کاهش می‌دهد. به شرط آنکه در مصرفش زیاده‌روی نکنید.


احتمال ابتلایتان به سرطان را کمتر می‌کند
اگر این نوشیدنی را داغ و سوزان ننوشید، می‌توانید از آن به‌عنوان یک داروی پیشگیری از سرطان کمک بگیرید. آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات موجود در چای خطر ابتلا به سرطان‌هایی مثل پوست، پروستات، ریه و سینه را کاهش می‌دهند. اما متخصصان می‌گویند به رغم این خوبی‌ها، باید از نوشیدن چای داغ پرهیز کرد، چراکه چای داغ احتمال ابتلا به سرطان مری را بالا می‌برد.

پوست‌تان سالم‌تر می‌شود
چای سیاه نه‌تنها خطر درگیر شدن با سرطان پوست را کمتر می‌کند، که شما را از بسیاری از مشکلات ریز و درشت پوست هم نجات می‌دهد. بعد از یک روز پرکار، شما می‌توانید یک پنبه را به چای دم‌شده آغشته کنید و با کمکش پوستتان را از آلودگی‌ها پاک کنید.

بعید است دیابت بگیرید
کنترل قندخون، یکی دیگر از مسئولیت‌هایی است که می‌توانید به فنجان چای‌تان بسپارید. اگر چای را بدون قند و شیرینی میل کنید، احتمال ابتلایتان به دیابت نوع دو را پایین می‌آورید.

دندان‌هایتان دیرتر می‌پوسد
درست است که نوشیدن چای ممکن است روی مینای دندان تاثیرات بدی به جای بگذارد و در دراز مدت رنگ دندان‌هایتان را زرد‌تر کند، اما در عین حال از پوسیدگی آن‌ها جلوگیری می‌کند. اگر نمی‌خواهید مصرف چای به زردشدن دندان‌هایتان منجر شود، از چای سبز استفاده کنید و با مصرف یک فنجان چای سبز در روز، مانع رشد و تکثیر باکتری‌ها در دهانتان شوید.

مغز و قلب‌تان بهتر کار خواهد کرد
خاصیت ضدالتهابی چای می‌تواند عملکرد رگ‌های خونی شما را بهتر کند و وضعیت خون‌رسانی در بدنتان را بهبود دهد. نوشیدن دو تا سه فنجان چای سیاه در روز، به سلامت قلب کمک می‌کند و حتی عملکرد مغزتان را هم بهبود می‌دهد. محققان می‌گویند از آنجایی که چای سیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان است، پس مصرف دو تا سه فنجان آن احتمال ابتلا به آلزایمر را پایین می‌آورد.

بهتر تمرکز می‌کنید
کافئین موجود در چای نه‌تنها خستگی‌تان را کمتر می‌کند، بلکه توجه و تمرکزتان را هم تا حد قابل قبولی بالا می‌برد. اگر قبل از انجام دادن یک کار مهم، یک فنجان چای بنوشید بهتر، از پس انجام آن برخواهید آمد.
البته اگر به رفلاکس معده دچار هستید، بهتر است در مصرف این نوشیدنی احتیاط کنید. چای با همه خاصیتی که دارد، باعث ترشح بیشتر اسید معده می‌شود.

بیشتر کالری می‌سوزانید
مصرف چای به تنظیم سوخت‌وساز بدنتان کمک می‌کند. از نظر متخصصان، چای شاید تنها عامل کاهش وزن نباشد، اما به چربی‌سوزی بیشتر و افزایش سوخت‌وساز بدن کمک کرده و روند لاغرشدن شمایی که مراقب خوردوخوراکتان هستید را سریع‌تر می‌کند. البته ورزش اگر به اینها اضافه شود یه مثلث جادویی ساخته می‌شود که خیلی زود می‌تواند اثراتش را ببینید.

منبع بهداشت نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1