کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

وضعیت اشتغال روستایی؛ ایجاد 7 هزار شغل در کهگیلویه و بویراحمد

27 مرداد 1398 ساعت 17:02

از بهمن‌ماه ۹۶ تا کنون با پرداخت ۲ هزار و ۱۹۴ میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایری زمینه اشتغال ۶ هزار و ۸۴۹ نفر فراهم‌شده است.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این میزان تسهیلات به ۲ هزار و ۷۱۳ طرح اشتغال‌زایی روستایی و عشایری در بخش‌های مختلف ازجمله کشاورزی، خدمات و صنعت کهگیلویه و بویراحمد پرداخت‌شده است.
پروانه نیک‌مرام افزود: میزان طرح‌های پرداخت‌شده از این تسهیلات روستایی در استان به ترتیب در شهرستان بویراحمد بیشترین مقدار و در شهرستان چرام کمترین مقدار (۱۰۹ طرح) پرداخت‌شده است.
وی بیان کرد: آمار طرح‌های قرارداد منعقدشده متقاضیان در بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد نیز ۲ هزار و ۸۸۲ طرح بوده که میزان اشتغال جدید آن‌ها هفت هزار و ۲۲۱ نفر است.
نیک‌مرام فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه روستایی و عشایری و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در این مناطق را سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست.
وی تصریح کرد: همچنین از بهمن ۹۶ تاکنون، ۱۰۸ میلیارد ریال اعتبار تسهیلات اشتغال فراگیر به متقاضیان این تسهیلات در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت‌شده است.
۴۴ درصد از جمعیت حدود ۷۲۳ هزارنفری کهگیلویه و بویراحمد در روستا‌ها ساکن هستند و حدود ۱۲ درصد در قالب ۸۰ هزار نفر نیز جمعیت عشایری این استان است.


کد مطلب: 412016

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/412016/وضعیت-اشتغال-روستایی-ایجاد-7-هزار-شغل-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1