تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : ۴۱۱۹۹۷

پیام تسلیت «دکتر سلیمان ابید» استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران به مناسبت درگذشت «آیت‌الله‌ آمیراحمدتقوی»

۰
پیام تسلیت «دکتر سلیمان ابید» استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران  به مناسبت درگذشت «آیت‌الله‌ آمیراحمدتقوی»
کبنا ؛
پیام تسلیت دکتر سلیمان ابید استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران  به مناسبت درگذشت سید میر احمد اقا تقوی بدین شرح است:

 ((انالله و انا الیه راجعون))
بر تارُک تاریخ کهگیلویه بزرگ، در وصف انسانی شهیر و جاوید نام قلم به صحیفه می نگارم که هماره طلایه دار نهضت روشنگری دینی در دوران سیاه کورانه طاغوت بود. از مواردی که می توان به این چهره ماندگار دینی و مردمی در فراز و نشیب زندگانی اش مُتصف دانست و در باب آن قلم راند، تَلمُذ در محضر آیات عظام و افقه نجف اشرف است که موجب گردید در مکتب استکبار ستیزان تاریخ ایران یعنی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، از وی انسانی انقلابی، ولایی، مبارز و مجاهد ساخته شود تا در راه طَریقت، هَدیت و شریعت مردم، ثابت قدم پیش رود. 

عالم ربانی و فقیه صمدانی سید میر احمد آقا تقوی(رحمت الله علیه)، تِمثال مبارکی از سُلاله پاک زهرای اطهر و نبی ختمی مرتبت بود، که مردمدارانه و مخلصانه در بین قاطبه مردم کهگیلویه و بهبهان گذران زندگی کرد و با نفسی زکی از خصایص نیکو سرشت، چون ساده زیستی، اخلاص، ایمان، زهد و پارسایی ، مکارم اخلاق و تهذیب نفس بدرود حیات گفت. آن چه نام و یاد این پدر معنوی را در افواه و اذهان کهگیلویه بزرگ و جنوب کشور همواره جاودان باقی می گذارد، گرایش فطری وی به تحصیل در حوزه علوم دینی و نگاه جامع الاطراف ایشان به نشر تعالیم دینی در این مناطق است. بنیان گذاری نخستین حوزه علمیه در کهگیلویه و  پایه ریزی بُقعه متبرکه جد بزرگوارش سید محمید(سلام الله علیها) و ساخت چندین مسجد و سازه اسلامی از جمله خدمات شایان آن عالم ربانی و وحیانی است که نشانگر نگاه علمی  و عملی در خدمتگذاری به مردم به عنوان  یک قیم و زعیم دینی است. همچنین، میدان مغناطیسیِ جاذبِ این عالم نستوه از وی مُرادی معنوی پروراند که به تربیت مُریدانی همت گمارد که در انتشار و اعتلای فرهنگ دینی در جای جای ایران اسلامی نقشی  بی بدیلی آفرید.

با این حال در فراق حاج سید میراحمد تقوی، به این سخن از بزرگان که" هرگاه عالِمی از بین برود عالَمی از بین می رود" بسنده می کنم و این ضایعه جبران ناپذیر را که خاموشی چراغ روشنایی دینی در کهگیلویه است را به جامعه معظم روحانیت، بیت معظم ایشان، مردم شریف استان تسلیت و تعزیت میگویم. 
سلیمان ابید
98.05.24
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1