تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۵۲
کد مطلب : ۴۱۱۹۹۲
رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه عنوان کرد:

فقر و بیکاری و ناتوانی در مقابله با تنش و بحران از مهم‌ترین علل بروز آسیب‌های اجتماعی در دیشموک/ لزوم اختصاص اعتبارات و اعطای تسهیلات جهت اشتغال‌زایی

۱
۰
فقر و بیکاری و ناتوانی در مقابله با تنش و بحران از مهم‌ترین علل بروز آسیب‌های اجتماعی در دیشموک/ لزوم اختصاص اعتبارات و اعطای تسهیلات جهت اشتغال‌زایی
کبنا ؛جهانگیر افشانده رئیس بهزیستی کهگیلویه در گفت‌وگو با کبنا؛ با ابراز تأسف از اتفاقات ناشی از آسیب‌های اجتماعی «خودسوزی » در دیشموک، اظهار کرد: فقر ناشی از بیکاری و مسائل خانوادگی و اختلاف‌سلیقه در بحث ازدواج‌ها از مهم‌ترین علل بروز آسیب‌های اجتماعی در دیشموک هستند.
افشانده افزود: نبود شغل و منبع درامد برای جوانان منطقه محروم دیشموک یکی از اساسی‌ترین معضلات منطقه است که باید نسبت به آن تدبیر خاصی اندیشیده شود.
 رئیس اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه بهانه کردن برگزاری جشن‌های مکرر را جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی غیر کارشناسی عنوان و تصریح کرد: مسئولان باید برای رفع محرومیت و ایجاد شغل در دیشموک تلاش کنند که ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، فقر و محرومیت است.
افشانده، مسائل خانواده را یکی از علل اصلی در بروز آسیب‌های اجتماعی عنوان و اضافه کرد: ناآگاهی نوجوانان و جوانان نسبت به حل مسائل زندگی در این راستا نقش زیادی دارد.
رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه، عدم آشنایی درست بامهارت های اجتماعی، فقر و بیکاری،
اختلاف‌نظر والدین با فرزندان بر سر مسائل ازدواج و عدم توانایی حل اتفاقات زندگی و ناتوان در برخورد با تنش‌ها و بحران‌ها را ازجمله عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی در دیشموک دانست و گفت: تاب‌آوری اجتماعی در این راستا نقش بسزایی دارد که اگر خانواده‌ها توان مقابله با تنش و آسیب را نداشته باشند؛ وضعیت به بحران تبدیل می‌کند.
 افشانده، ایجاد شغل، آگاهی سازی والدین نسبت به مسائل اجتماعی و شخصیت فرزند، فراهم کردن زیرساخت جهت تغییر نگرش و استفاده از رسانه جهت تقویت نگرش نوجوان و خانواده و برنامه‌ریزی آسیب‌شناسی و آسیب زدایی را ازجمله راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی مطرح کرد و گفت: در بحث اختصاص اعتبارات و ایجاد شغل در جهت رفع محرومیت، توانمندسازی خانواده‌ها به‌ویژه بانوان در دیشموک باید نگاه ویژه شود.
 رئیس اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه متذکر شد: با توجه به رابطه معکوس تاب‌آوری اجتماعی با آسیب‌ها باید نگاه ویژه به این موضوع داشته باشیم.
افشانده اضافه کرد: با تعامل و همکاری تمامی نهادها و بررسی وضعیت معیشتی و تغییر نگرش در خصوص راه‌های درآمدزایی با توجه به ظرفیت بالای بخش دیشموک در تولید گیاهان دارویی (به فرض مثال درآمد حدود یک‌صد میلیون تومانی برداشت موسیر در دو هزار مترمربع) که حتی ظرفیت تأسیس کارگاه‌ها و کارخانه‌های کوچک تولیدی در آن بخش بسیار بالا است، در جهت کاهش مشکلات می‌توان گام‌های محکمی برداریم.
رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه اذعان کرد: آگاهی بخشی و ترویج این فرهنگ و عمومیت بخشیدن به آن و حتی برگزاری کلاس‌های آموزشی رایگان، بلکه آموزش‌های رایگان توسط فنی حرفه‌ای، اعطاء مدارک مرتبط و به دنبال آن اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به‌منظور درآمدزایی، بیرون بردن خانواده‌ها از معضل بیکاری و فرهنگ‌سازی وسیع و گسترده می‌تواند کارساز باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ایران
Iran, Islamic Republic of
فقر بیکاری اعتیاد افسردگی گرانی و گرسنگی کل ایران را فرا گرفته ن فقط دیشموک.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1