تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۴۱۱۹۷۲

هجمه علیه وزیر کار به خاطر شفافیت

۰
هجمه علیه وزیر کار به خاطر شفافیت
کبنا ؛گروه اقتصادی: بعد از انتخاب محمد شریعتمداری به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،سیل انتقادات برخی از افراد به وزیر کهنه‌کار وسیاستمدار ایرانی روانه شده است. او پیشتر نیز در دولت دوازدهم وزیر صنعت، معدن و تجارت بوده‌است. وی معاون سابق اجرایی رئیس‌جمهور، جانشین رئیس‌جمهور در شورای عالی ایرانیان، شورای عالی فضایی و شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی بوده‌است. وی همچنین در انتخابات ریاست جمهوری سال۱۳۹۶ ریاست ستاد انتخاباتی حسن روحانی را برعهده داشت.
او در آغاز کار دولت یازدهم حسن روحانی، بیست روز سرپرست وزارت ورزش و جوانان و در دولت اول و دوم اصلاحات وزیر بازرگانی بوده‌است. از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۳ عضو شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران و به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی شورا فعالیت می‌کرده‌ است.
بعد از حضور شریعتمداری در وزارت کار برخی افراد که در ستاد روحانی حضور داشته‌اند از وزیر کار توقع دارند که در این مجموعه عریض و طویل مشغول شوند. اما وزیر کار با انتخاب افراد کارکشته و باسابقه در مجموعه کاری خود دست رد بر سینه این افراد زد تا جایی که سیل انتقاد از حضور برخی مدیران باتجربه به جای این افراد در این وزارتخانه به سوی او روانه شد. شریعتمداری اما در پاسخ گفت که علاوه بر افراد جدیدی که منصوب می‌شوند از تجربیات چهره‌ها‌ی آشنای قدیمی نیز بهره‌مند می‌شویم.
شریعتمداری از ابتدای کار در وزارت کار ورفاه اجتماعی بر شفافیت عملکرد خود تاکید کرد. برخورد با مفاسدی نظیر حقوق‌های نجومی، تهیه لیست ۱۴ هزار میلیارد تومانی بدهکاران معوق و مسکوت مانده شستا، اجرای قانون عدم به کارگیری بازنشستگان، برخورد جدی با ناهنجاری فسادزا چند شغله‌ها و شناسایی شرکت‌های زیان‌ده برای فروش، اصلاح یا ادغام آنها گوشه‌ای از مدیریت جدید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است.
از آنجایی که مجموعه مالی شستا در زیرمجموعه عملکرد این وزارتخانه است و شریعتمداری عملکرد شفافی در این مجموعه داشته است او اصل شفافیت و فسادستیزی را جزو برنامه‌های اصلی رئیس‌جمهور برشمرد و اعلام کرده بود که خود را مکلف به ایجاد شفافیت به عنوان پایه برخورد با فساد می‌داند و تمام اهتمام خود را برای اجرای شفافیت در وزارت کار به کار می‌گیرد. وزارت کار هم با انتشار لیست اعضای هیئت مدیره شرکت‌های تابعه وعده وزیر را عملی کرد، اسامی مدیران را در دسترس عموم قرار داد و اعلام کرد که اطلاعات منتشره را به صورت مداوم تکمیل و به‌روزرسانی خواهد کرد.
بعد از این بود که موج تهمت‌زنی‌ها‌ی مغرضان به مجموعه وی به دلیل در آمدزایی واحدهای شستا شروع شد. موج تهمت‌زنی‌ها‌ی افراد جامانده از قافله در این مجموعه اما مانع عقب‌نشینی شریعتمداری برای فشارهای پیدا و پنهان آنها نشد. از این رو هجمه‌ها‌ی بسیاری علیه وزیر کار صورت گرفته است و روز به روز هم افزایش پیدا می‌کند.این تخریب‌ها تا بدان جا پیش رفت تا با گذاشتن فیلم رقص یک رقاص و انتساب وی به عنوان پسر شریعتمداری در فضای مجازی سعی در تخریب شخصیت این وزیر کردند تا جایی که علی ربیعی سخنگوی دولت در حمایت از وی این مسئله را تکذیب کرد.
یک عضو فراکسیون امید مجلس در این زمینه گفت: شریعتمداری با شروع کار خود در وزارتخانه کار بحث شفاف سازی را در پیش گرفته است که همه شاهد بودیم که لیست اعضای هئیت مدیره هلدینگ‌ها‌ی زیر نظر این وزارتخانه را در رسانه جمعی منتشر کرد که این اقدام گام بسیار مثبت و اقدام شجاعانه‌ای قلمداد می‌شود.
بهرام پارسایی به عملکرد شریعتمداری به عنوان وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: شریعتمداری یک وزیر باتجربه است و زمانی که عهده‌دار وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت بود، منتقدان شریعتمداری فکر می‌کردند که مشکل اصلی بخش صنعت به ویژه در بحث خودرو شخص وزیر است اما پس از رفتن ایشان از این وزارتخانه بر همه مبرهن شده است که هیچ تغییر خاصی در این مسئله به وجود نیامده است.
نماینده مردم شیراز تصریح کرد: افراد منتقد دولت پا را فراتر از نقد گذاشتند و به شدت در حال تخریب و تهاجم نسبت به عملکرد دولتمردان هستند و متاسفانه در هر زمینه‌ای هم به دنبال بهره‌برداری سیاسی هستند؛ لذا این روزها هم مرتبا از جریان سیلاب کاسبی سیاسی می‌کنند. این افراد برای رسیدن به اهداف خود از هیچ چیزی برای تخریب دولت دریغ نمی‌کنند.
عضو فراکسیون امید مجلس به عملکرد شریعتمداری در دوران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره و تصریح کرد: پس از ورود شریعتمداری به عنوان وزیر کار همگان مشاهده کردند که جوانگرایی در این وزارتخانه در پست‌ها‌ی مختلف صورت پذیرفته است و همین مسئله امید را در بین جوانان زیاد می‌کند.
همچنین علی نجفی خوشرودی، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در رابطه با عملکرد وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: شریعتمداری آدم باتجربه‌ای هستند و در نظام اداری و سیاسی کشور مسئولیت‌های اجرایی، اقتصادی و مختلفی داشته‌اند و از زمان حضورشان، تاکید و اصرار بر شفافیت بود و باتوجه به اینکه شرکت‌های زیادی زیرمجموعه وزارتخانه فعالیت دارند، نقطه قوت و عملکرد مثبتی است که می‌تواند در مباحث مختلف از جمله مبارزه با فساد، اقناع افکار عمومی، پاسخگویی به مردم و سامان دادن نظام اداری در این مجموعه بزرگ، کمک کند.
جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس دهم نیز در این خصوص، با بیان اینکه وزارت کار یکی از وزارتخانه‌ها‌ی حساس است که در این مقطع زمانی نیازمند حمایت بیشتر مجلس و دولت است، گفت: این وزارتخانه محرومان، کارگران، بهزیستی، تامین اجتماعی و برخی بیمارستان‌ها‌ را تحت پوشش دارد و بسیار وزارتخانه بااهمیتی است بنابراین باید به فکر منابع آن باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1