تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : ۴۱۱۹۳۷
با صدور پیام‌های جداگانه‌ای مطرح شد

پیام تسلیت شخصیت‌ها و مقامات سیاسی به مناسبت در گذشت آیت‌الله آمیر احمد تقوی (2)

۰
پیام تسلیت شخصیت‌ها و مقامات سیاسی به مناسبت در گذشت آیت‌الله آمیر احمد تقوی (2)
کبنا ؛شخصیت‌ها و مقامات کشوری و استانی در گذشت آیت الله آمیراحمد تقوی را با صدور پیام‌های جداگانه‌ای تسلیت گفتند؛ متن این پیام‌ها به شرح زیر هستند.
 
عبدالرضا رحمانی فضلی در پیامی، درگذشت آیت الله آمیراحمد تقوی موسس اولین حوزه علمیه در استان کهگیلویه و بویراحمد را تسلیت گفت.
متن پیام تسلیت وزیر کشور بدین شرح است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
 انالله واناالیه راجعون 
خبر درگذشت عالم متقی و عارف ربانی حضرت آیت الله آقامیراحمد تقوی که بخش زیادی از عمر پر ثمر خویش را در راه اعتلای اسلام و ارزشهای دینی و سربلندی کشور سپری نمودند موجب تالم وتاسف فراوان گردید.
اینجانب ضمن عرض تسلیت و تعزیت فقدان آن مبارز دوران ستم شاهی به محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی ، حوزه‌های علمیه مردم شریف و ولایتمدار استان کهگیلویه و بویر احمد و بیت مکرم و محترم ایشان از درگاه پروردگار قادر متعال برای آن مجاهد برجسته رحمت و علو درجات و همنشینی با اولیای الله و برای بیت معزز و بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم. 
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور

------------------------------------------------------------------------------------
در پی درگذشت حضرت حجه الاسلام و المسلمین میراحمد تقوی از افراد شاخص و موثر استان کهگیلویه و بویراحمد حجه الاسلام و المسلمین سید صادق نجابت مدیر امور ایثارگران سازمان اقتصادی کوثر(وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران)با انتشار پیامی رحلت جانسوز این عالم ربانی را تسلیت گفتند.

متن پیام ایشان به شرح ذیل است؛

انالله وانا الیه راجعون
رحلت عالم فرزانه ومربی بزرگ ومجاهدخستگی ناپذیر(حضرت حجت الاسلام حاج سیدمیراحمدتقوی )که درنهایت زهدوبی رغبتی به دنیادرراه تحصیل علوم اهل البیت وتربیت فضلاوشهدافراوان بی وقفه عمری طولانی سپری کردند،مایه تاثرفراوان وحزن همگان گردید،بی شک روح مجاهدپرورآن سلاله زهراوحضرت صدیقه طاهره(س)دراعلا علیین با اجدادطاهرینش محشورخواهدشد،براهل علم ومتدینین پرواضح است که درسده اخیر کمترشخصیتی مثل ایشان ازحیث کیفیت وکمیت به دین ودینداری درخطه جنوب خدمت کردندودریک کلام اکثرمتدینین منطقه، سرمایه دینداری ومعنویت خودرامرهون این زاهدوعالم شجاع وکم نظیرمی دانند..این حقیر به سهم خودم،به فرزندان آن معظم له وشاگردان ومریدان آن عزیزسفرکرده، رحلت جانسوزاین استادعلم واخلاق راتسلیت عرض میکنم،امیدوارم روزحشرازشفاعت آن عزیز،بی بهره نمانیم.
الحقیرسیدصادق نجابت.
سیزدهم ذی الحجه۱۴۴۰
قم المقدسه
--------------------------------------------------------------------------------------
پیام تسلیت آیت الله ملک حسینی
 
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین میراحمد تقوی را تسلیت گفت.
 به گزارش کبنا، نماینده ولی فقیه در استان در پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین میراحمد تقوی را تسلیت گفت.
 متن پیام نماینده ولی فقیه به این شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
بعدالحمد و الصلوه ارتحال عالم ربانی آیت الله آقامیراحمد تقوی برای همگان مایه تألم و تأثر بود، فقدان مردی بزرگ، عالمی خدوم و معلمی دلسوز برای جامعه که پیوسته برای مردم به مثابه یک پدر مهربان می‌نمود. دغدغه مندی نسبت به دین مردم و تلاش برای رفع محرومیتهای معنوی در کنار رفع محرومیتهای مادی از جمله برجستگی‌های ایشان بود که تأسیس حوزه علمیه و تقدیم فضلائی توانمند به جامعه اسلامی تجلی آن دغدغه و حساسیت بود. نصایح شکل یافته در تمثیل‌ها در کنار تربیت شده‌های مکتب ایشان، میراث ارزشمندی است که از وی به جای مانده است. خدای متعال را شاکریم که استمرار وجود آن راحل را در فرزندان ایشان می‌بینیم. حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای سید مرتضی تقوی مجتهد گرانسنگ و عالم متضلع و نیز دانشمند فرهیخته آقای دکتر سید مصطفی تقوی که مایه امید برای مردم منطقه‌اند. حقیر این ثلمه مولمه را به ولی الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب و عموم مردم شرافتمند استان به خصوص کهگیلویه بزرگ و به ویژه به روحانیت مکرم استان و بستگان آن عالم فقید تسلیت می گویم و برای همگان صبر و اجر می‌طلبم. حضور با شکوه مردم در تشییع آن مرحوم بی شک خاطره‌ای سترگ را در ذهن تاریخ استان به یادگار خواهد گذاشت.
سید شرف الدین ملک حسینی
 ۲۴ مردادماه ۹۸
 ---------------------------------
پیام تسلیت رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد
 در پی درگذشت عالم ربانی و مجاهد آمیراحمد تقوی مقدم، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد پیام تسلیت صادر نمود.
حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در این پیام از مرحوم تقوی مقدم به عنوان منشاء خدمات و برکاتی برای حوزه های مختلف و منطقه یاد کردند.
 در این پیام آمده است، خبر ارتحال فقیه عالی قدر مرحوم حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب حاج آقا «آمیراحمد تقوی مقدم»(طاب ثرات) که منشاء خدمات و برکاتی برای حوزه های مختلف اجتماع و منطقه بودند موجب تألم و تأثر عمیق جامعه ی انقلابی، شهید پرور و محب اهل بیت استان کهگیلویه و بویراحمد و بلکه خارج از استان گردید.
آن فقید سعید در طول مبارزاتی که بر علیه حکومت ظلم و جبر طاغوت داشت پس از انقلاب و در سال های دفاع مقدس در لباس بسیجی در جبهه های جنگ در کنار رزمندگان حضور می یافت و علاوه بر وظیفه ی طلبگی خویش ، از نظام و کشور اسلامی به دفاع پرداخت.
اینجانب صمیمانه این ضایعه ی مؤلمه را به محضر حضرت بقیت الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفدا، مقام معظم رهبری ، مراجع عظام تقلید ، حوزه های علمیه ،بیت شریف آن بزرگوار و همه ی ارادتمندان آن عزیز فقید تسلیت عرض می نمایم.
از خداوند منان شادی روح آن مرحوم را در کنار جدش رسول الله (ص) و صبر و سلامت را برای خانواده ی داغدارش مسألت می نمایم.

---------------------------------------------------------------------------------------
معین‌الدین دهقان، رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه علمیه قم

«إذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثلمه لا یسدّها شیء إلی یوم القیامه»
 
انالله و اناالیه راجعون
جناب حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی تقوی
جناب آقای دکتر سید مصطفی تقوی
 فقدان جانسوز و گداز عالم وارسته آیت‌الله آمیراحمد تقوی موجب تألم و تأثر خاطر فراوان گردید. این عالم ربانی که عمر بابرکت خویش را با بهره‌گیری از محضر رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مراجع و آیات عظام در نجف اشرف، صرف تحصیل علم و دین نمود و با تعلیم و تعلم شاگردان متعدد، خدمات فراوانی به جهان اسلام و عالم تشیع ارائه کردند، همواره و در همه حال در مسیر تقوی، ساده‌زیستی، حفظ بیت‌المال و طهارت نفس گام برداشتند و اینجانب به عنوان فرزند کوچکی از استان کهگیلویه و بویراحمد همواره به داشتن چنین پشتوانه معنوی ارزشمندی مفتخر بوده‌ام.
 در کمال تأسف درگذشت این عالم ربانی و مبارز راستین مسیر انقلاب اسلامی در عرصه علم و ایمان که مجاهدت‌های ایشان همواره در ذهن و دلمان به یادگار خواهد ماند را به رهبر معظم انقلاب (دام عزه)، حوزه‌های علمیه کشور و بیت معزز ایشان و مردم فهیم، متدین و ولایتمدار شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه ایزدمنان برای ایشان علو درجات و حشر با ائمه‌اطهار (ع) و برای بیت مکرمشان صبری عظیم و اجری جزیل مسئلت دارم.
معین‌الدین دهقان
رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه علمیه قم
 -----------------------------------------------------------------------------------------------
مهدی روشنفکر عضو هیئت علمی دانشگاه در پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین آمیراحمد تقوی را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است:
ارتحال جانسوز عالم ربانی، روحانی زاهد و متقی ساده زیست، جناب آمیراحمد تقوی موجب تأسف و تأثر فراوان شد.
این عالم بزرگوار در دوران عمر پر برکت خویش برای اعتلای مکتب اسلام ناب محمدی (ص) تلاش‌های زیادی داشته و منشأ برکات و خدمات فراوانی بودند.
اینجانب ضایعه فقدانان عالم وارسته و ربانی را به بیت شریف معظم له و به خصوص فرزندان عالمشان و همه مردم استان کهگیلویه وبویراحمد تسلیت می گویم و از درگاه الهی علو درجات برای آن فقید سعید و صبر و اجر جزیل برای بازماندگان خواستارم.
مهدی روشنفکر
--------------------------------------------------------------------------------------
عین اله حسن پور معاونت امور شعب بانک صادرات شهرستان های کهگیلویه و گچساران
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله وانا الیه راجعون
رحلت فقیه مجاهد وپارسا حضرت حجه الاسلام آقا میراحمد تقوی اعلی اله مقامه ، موجب تاسف وتاثر شدید اینجانب گردید.این روحانی عالیقدر از جمله شخصیت های نادری بود که در سراسر عمربابرکت ودرمراحل گوناگون زندگی نورانی خویش منشابرکات فراوان برای حوزه ی علمیه ومردم مومن واسوه اخلاقی وعلمی برای شاگردان وارادتمندان خودبود.
فقدان این عالم ربانی واین روحانی جلیل القدر ،ضایعه بزرگی است.از خداوند متعال علودرجات ومغفرت ورحمت واسعه اش رابرای روح مطهر ایشان مسالت می کنم وبه مردم وحوزه های علمیه استان وبویژه به خاندان مکرم وبازماندگان وهمه ارادتمندان وشاگردان ایشان تسلیت عرض می کنم.
عین اله حسن پور
معاونت امور شعب بانک صادرات شهرستان های کهگیلویه وگچساران
---------------------------------------------------------------------------------------------
سیدعلی اصغرپور بهشت فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چرام

انالله وانا الیه راجعون
 متن تسلیت فرمانده  ناحیه مقاومت بسیج شهرستان چرام به مناسبت عروج ملکوتی عالم ربانی مرحوم حضرت الاسلام و المسلمین آقا میر احمد تقوی
  رحلت عالم ربانی، معلم اخلاق،عالم جلیل القدر و مجاهد عظیم الشان مرحوم حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقا میر احمد تقوی را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه ،مقام معظم رهبری ،علمای حوزه های علمیه، مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص شهرستان کهگیلویه و خانواده معزز و مکرم ایشان تسلیت عرض می کنم.
ایشان متفکری ژرف اندیش،صاحب نظر ،اسوه اخلاص،صبرو مجاهدت بود و در مقام عمل با مجاهدت ، ایثار و ساده زیستی نمونه یک انسان متعالی ،مفید برای جامعه انقلابی و اسلامی ایران بخصوص این استان و شهرستان در ابعاد گوناگون بود.
ایشان به راستی یکی از مصادیق ( العلماء امنا الرسول)بود که تقوی و پارسایی این مرد بزرگ در کنار خلق و خوی مردمی و رعایت پدرانه ای که با شاگردان و ارادتمندان خویش بکار می برد، ایشان را در میان طلاب و جوانان و بسیجیان، شخصیتی محبوب ساخته و حضور ایشان در عرصه های گوناگون حماسه های انقلابی کرامت مضاعفی در این  وجود پر برکت  پدید آورده بود.
بی شک فقدان چنین ستارگانی ضایعه ای جبران ناپذیر  برای امت اسلامی علی الخصوص این استان است، که امید وارم شاگردان و دوست داران این عبد صالح به خصوص علماء، طلاب حوزه های علمیه این راه بزرگ را تداوم بخشند.
از خداوند منان برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم.

سیدعلی اصغرپور بهشت
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چرام
-----------------------------------------------------------------------------------------------
هادی فتاحی اصل فرماندار شهرستان چرام

و إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ
« رسول اکرم ص»
«وقتی عالمی فقیه، رحلت نماید، در اسلام رخنه و حفره‌ای ایجاد می‌شود که هیچ چیزی نمی‌تواند جای آن را پر کند.»
ارتحال ملکوتی عالم ربانی، مجاهد وارسته و هدایت گر روشن ضمیر حضرت حجت الاسلام و المسلمین آمیراحمد تقوی مقدم رحمه الله علیه که عمر گرانبهای خود را صرف تهذیب نفس، خدمت به دین و ترویج فرهنگ اسلامی نموده است، موجب تاثر و تالم فراوان گردید.
اینجانب رحلت جانسوز و ضایعه درگذشت آن عالم وارسته را به حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری( مد ظله)، روحانیت معزز و حوزه‌های علمیه و آحاد مردم شریف و قدرشناس استان کهگیلویه و بویراحمد بالاخص خاندان و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده، و از درگاه خداوند سبحان برای آن فقیه و عالم نستوه سفر کرده، رحمت واسعه و اجر جزیل و  برای ارادتمندان ایشان صبر جمیل مسئلت دارم.
هادی فتاحی اصل
فرماندار شهرستان چرام
------------------------------------------------------------------------------------------------
کُلّّ مَن عَلیها فان و یَبقی وَجه رَبّکَ ذُوالجَلالِ و الِاکرام.
درگذشت عالم ربانی ،سید جلیل القدر،روحانی مبارز و مجاهد ، پدر معنوی شهرستان کهکیلویه،آسید میر احمد تقوی رحمه الله علیه را مقام عظمای ولایت ،روحانیون معظم و معزز، مردم ولایت مدار ،سادات جلیل القدر و بیت ان مرحوم تسلیت  و تعزیت عرض مینماییم و بدینوسیله امادگی جامعه پرستاری شهرستان کهکیلویه را جهت ارائه خدمات به مردم عزادار و داغدیده در ایام عزاداری ایشان اعلام میداریم.
والعاقبتُ لِلمُتَّقین.
سید جمشید کاظمی دبیر سازمان نظام پرستاری شهرستان کهگیلویه
  ----------------------------------------------------------
انالله و اناالیه راجعون
ارتحال عالم جلیل القدر حضرت حجه الاسلام حاج امیر احمد تقوی موجب تأسف و تأثر گردید.
آن عالم ربانی، عمر پر برکت خویش را در راه تحصیل و تدریس علوم و معارف دینی و تربیت نفوس مستعده و تعمیق معارف اسلامی گذراند و اشتهار ایشان به ساده زیستی و طهارت نفس زبانزد خاص و عام بود.
اینجانب این مصیبت جانسوز را به محضر مقدس حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، مردم شریف و قدر شناس کهگیلویه بزرگ و خاندان آن مرحوم به ویژه شاگردان ایشان تسلیت گفته، از درگاه الهی علو درجات برای آن فقید سعید و صبر توام با اجر را برای بازماندگان مسئلت می‌نمایم.
سید محمدتقی علوی
مدیرکل ورزش و جوانان استان


---------------------------------------------------------------------------------------
پیام تسلیت محمدرضا نیکبخت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان
بازگشت همه به سوی اوست
   امیرالمؤمنین علیه‌السلام:
 لِکلِّ دارٍ بابٌ وَ بابُ الآخرةِ اَلمَوتُ.
 هر خانه‌ای درِ ورودی دارد، درِ ورودی آخرت، مرگ است.
 خبر ارتحال عالم ربانی و روحانی وارسته و ساده زیست حضرت آیت الله آمیر احمد تقوی از علمای برجسته استان کهگیلویه و بویر احمد و مؤسس نخستین حوزه علمیه آن استان که عمر گرانبهای خویش را صرف تبلیغ دین و شعائر اسلامی، تربیت طلاب و علمای مبلغ دین نمود و در این راستا منشاء خدمات و اثرات ماندگار به اسلام و نظام اسلامی گردیدند، موجب تأثر و تألم فراوان گردید.
  اینجانب این ضایعه غم‌انگیز و اندوهناک را به همه ارادتمندان، اقشار مختلف مردم شریف کهگیلویه و بویراحمد، روحانیون گرانقدر به ویژه بیت معظم این روحانی جلیل‌القدر تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحان برای روح عالی ایشان رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.
 دکتر محمدرضا نیکبخت
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان
  ---------------------------------------------
پیام تسلیت سردار عظیمی فر
سردار عظیمی فر در پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین میراحمد تقوی را تسلیت گفت.
در بخشی از این پیام آمده است:«عالم مجاهد حجت‌الاسلام و المسلمین آمیراحمد تقوی عالمی خوشنام و از دنیا بریده و مردم‌دار و متقی بود که عمر خود را صرف خدمت به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه کهگیلویه بزرگ کرد و هیچ گاه در این چند دهه از عمر پر برکت خود از مردم رویگردان نبود.
در این پیام آمده است: آن عالم ربانی برای به بار نشستن انقلاب و نشر اندیشه‌های امام و ترویج اسلام همواره در صحنه حاضر بود و در دوره زعمات امام خامنه‌ای نیز هیچگاه خللی در ولایتمداری آن عالم با بصیرت ایجاد نشد و لذا قبل از هر چیز بزرگترین خصیصه آمیراحمد تقوی رحمت‌الله علیه؛ صفت ولایتمداری بود.
در پیام سردار عظیمی‌فر آمده است: ساده‌زیستی آمیراحمد تقوی باید الگویی برای جوانان امروزی باشد که در عین نام و نشان و بزرگی و جذبه‌ای که در بین مردم و مسؤولان داشت با تزکیه نفس به زندگی اعیانی و خوش‌نشینی پشت کرد.
عظیمی‌فر در این پیام از همه آحاد مردم و اقشار مختلف خواست تا وداعی باشکوه با این عالم مجاهد داشته باشند و قدرشناسی خود را از مجاهدات چند دهه‌ای آمیراحمد تقوی این بار در برنامه‌های تشییع و تدفین و سایر مراسمات به منصه ظهور برسانند.»
 --------------------------------------------------------------
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویر احمد در پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین آ میراحمد تقوی را تسلیت گفت.
متن این پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
((إذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثلمة، لا یسد‌ها شیء إلى یوم القیامة))
با کمال تاسف و تاثر؛ ارتحال عالم ربانی، مبارز، امانتدار صدیق، و یاردیرین امام وانقلاب و رهبری، حضرت حجت الاسلام والمسلمین میر احمد تقوی را که طی عمر پربرکت خود منشأ برکات و خدمات فراوان بودند، به پیشگاه امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه و بیت شریف ایشان تسلیت عرض می‌کنم.
برای این فقیه جلیل القدر و ژرف نگر که از مروجین مکتب اسلام ناب محمدی (ص) ومکتب روح بخش تشیع بود رحمت و رضوان واسعه الهی و برای بازماندگان صبرو اجر جزیل از درگاه خداوند متعال خواستارم.

مسئول دفترنمایندگی، ولی فقیه
در سپاه فتح استان کهگلویه و بویراحمد
حجت الاسلام والمسلمین سیروس حکمتی نیک
----------------------------------------------
پیام تسلیت سپاه فتح در پی در گذشت عالمی ربانی و مجاهدی مخلص در کهگیلویه و بویراحمد
بدنبال درگذشت پدر معنوی کهگیلویه حجت الا سلام و المسلمین آ میر احمدی تقوی عالم ربانی و مجهاد این شهرستان روابط عمومی و تبلیغات سپاه فتح پیام تسلیتی صادر کرد.
 در این پیام امده است؛
 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
إذا ماتَ العالِمُ ثُلِمَ فِی الإِسلامِ ثُلمَةٌ لا یَسُدُّها شَیءٌ إلى یَومِ القِیامَةِ‌
ارتحال عالم جلیل القدر، فقیه عالی مقام، مجاهد مخلص حضرت حجت الاسلام و المسلمین آمیر احمد تقوی "رحمت الله علیه " موجب تاسف و تاثر گردید.
آن عالم ربانی، عمر پر برکت خویش را در راه تحصیل و تدریس علوم و معارف دینی  و تربیت نفوس مستعده و تعمیق معارف اسلامی گذراند و اشتهار ایشان به ساده زیستی و طهارت نفس زبانزد خاص و عام بود.
 ایشان عمر پرثمری را به تربیت نفوس، تهذیب نفس و ترویج معارف اهل بیت (علیهم السلام) صرف نمود. امید است ثمره این تلاش‌ها باقیات صالحات ارزشمندی برای آن فقیه بزرگوار باشد.
 سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد  این مصیبت جانسوز را به محضر مقدس حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، عموم مردم متدین و انقلابی استان کهگیلویه و بویراحمد؛ حوزه‌های علمیه؛ شاگردان؛ ارادتمندان؛   و همه وابستگان بالاخص به فرزندان مکرم ایشان  تسلیت عرض نموده و  از درگاه الهی علو درجات برای آن فقید سعید و صبر توام با اجر را برای بازماندگان مسئلت می‌نماید.
روابط عمومی و تبلیغات سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد

--------------------------------------------------

  البرز محمدی - مدیرکل تولیدی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی
بِسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِیمِ
  انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال عالم جلیل القدرحضرت حجه الاسلام والمسلمین آ میر احمد تقوی مؤسس حوزه علمیه شهرستان کهگیلویه موجب تأسف و تأثر گردید.
 
آن  عالم ربانی، عمر پر برکت خویش را در راه تحصیل و تدریس علوم و معارف دینی و تربیت فرزندان کهگیلویه و بویراحمد گذراند، ساده زیستی و مردم داری ایشان زبانزده عام و خاص بود.
  این مصیبت جانسوز را به محضر مقدس حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری، مردم ولایت مدار استان کهگیلویه و بویراحمد،  به ویژه سادات معظم و بیت مکرم ایشان بخصوص فرزندان بزرگوار ایشان تسلیت عرض نموده، و از درگاه الهی علو درجات برای آن فقید سعید و صبر توام با اجر را برای بازماندگان مسئلت می‌نمایم
-------------------------
اسماعیل صلواتی امام جمعه شهر قلعه رئیسی
انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت عالم وارسته و جلیل القدر روحانی مجاهد و هدایت گر روشن ضمیر حضرت حجه الاسلام والمسلمین آقای آمیراحمد تقوی که بخش زیادی از عمر گرانبهای خویش را در گسترش آموزه‌های الهی و اعتلای ارزش‌های اخلاقی و اسلامی سپری نمودند و موجب تألم و تأسف فراوان گردید.
آن عالم ربانی، عمر پر برکت خویش را در راه تحصیل و تدریس علوم و معارف دینی  و تربیت نفوس مستعده و تعمیق معارف اسلامی گذراند و اشتهار ایشان به ساده زیستی و طهارت نفس زبانزد خاص و عام بود.
خدمات آن روحانی وارسته در کهگیلویه و بویراحمد و دفاع ایشان از ارزش‌های اسلامی، ترویج و نشر معارف نورانی اهل البیت علیهم‌السلام و مبارزه با بدعت‌ها و انحرافات، و تربیت شاگردانی فاضل، و شخصیت معنوی و اخلاقی آن مجاهد فی سبیل الله خاطره‌ای ماندگار از آن عالم بزرگوار باقی خواهد گذاشت.
فقدان آن فقید سعید که به حق بازمانده‌ای از روحانیت اصیل و خدمتگذار شیعه بودند ضایعه‌ای برای شهرستان کهگیلویه و جامعه روحانیت، حوزه‌های علمیه و ارادتمندان ایشان در خطه جنوب واستان کهگیلویه و بویراحمد و همه کسانی است که ایمان و اعتقاد خود را وامدار این اسوه‌های نادر و شایسته می‌دانند هست. اینجانب این ضایعهٔ اسفناک را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه، خاندان معظم و آقازادگان مکرم تسلیت و تعزیت عرض نموده، علوّ درجات را برای آن مرحوم و برای بازماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم. حشره الله مع مولانا أبی‌عبدالله الحسین و اولاده و اصحابه بمنّه و کرمه.
   ----------------------------------------------
پیام تسلیت مدیر کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد
 
متن پیام هادی زارع پور مدیر کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت ارتحال حضرت حجة الاسلام والمسلمین آمیراحمد تقوی به شرح زیر است
 بسم الله الرحمن الرحیم
  ((اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء.))
 غمگنانه خبردارشدم که عالم عامل و وارسته حضرت حجة الاسلام والمسلمین آمیراحمد تقوی پس از عمری پربرکت وهمراه با مجاهدت وپارسایی دار دنیا را وداع گفت و روح بلندش از این سرای خاکی پر کشید وبه عالم افلاک پیوست اینجانب با نهایت تألم وتأثر از طرف خود وجامعه بزرگ فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد درگذشت این روحانی مهذب باتقوا وپرهیزگار را که با تأسیس حوزة علمیه در شهرستان کهگیلویه وشهر دهدشت طلاب فاضل وارزشمندی را تربیت نمودند که هر کدام خود در این استان وکشور منشأ خیر وخدمت هستند را محضر بیت مکرم وفرزندان بزرگوارش وهمه بستگان سببی ونسبی وعموم مردم استان وشاگردان تسلیت وتعزیت عرض نموده و از درگاه حضرت حق علو درجات آن عزیز سفر کرده که از روحانیون شجاع، صریح الهجه واثر گذار استان بودند را مسئلت نموده وبرای بازماندگان صبر جمیل واجر جزیل خواهانم.
 هادی زارع پور
 مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد
 
 --------------------------------------------------------
 
انا لله و انا الیه راجعون
 ارتحال عالم ربانی حضرت حجه الاسلام و المسلمین حاج سید میراحمد تقوی (ره) از سلاله پاک و مطهر ائمه اطهار (س) موجب تألم و تأسف فراوان گردید، فقدان آن مجاهد نستوه، موجبات غم بسیار سنگینی را فراهم نموده است که اگر لطف و محبت خدا و اجداد طاهرش نباشد به راحتی قابل جبران نخواهد بود.
اینجانب در کمال تأسف این ضایعه بزرگ را به عموم مردم به خصوص روحانیت معظم و بیت مکرم آن فقید سعید، تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم و از خداوند سبحان برای آن سعید فقید، علو درجات را خواستارم.
 
دکتر کیان دهراب پور
دبیر انجمن اسلامی پزشکان ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد

---------------------------------------------------------------------------------------------
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد
لطف الله مسعودی؛ مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیامی درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین آمیراحمد تقوی را تسلیت گفت.
در متن این پیام آمده است:
انالله و انا الیه راجعون
خبر درگدشت حجت‌الاسلام و المسلمین آمیراحمد تقوی موجب تأثر و تأسف فراوان گردید. آن بزرگوار سالیان متمادی از عمر شریفشان را در راه ترویج معارف ائمه هدی علیهم السلام و خدمت به اهل علم و مؤمنین شهرستان کهگیلویه صرف نمودند، و به حق از خدمتگزارانی صادق دین و مذهب بودند. خدمات آن روحانی وارسته در شهرستان کهگیلویه و ترویج و نشر معارف نورانی اهل البیت علیهم‌السلام و تربیت شاگردانی فاضل، خاطره ‌ای ماندگار از آن عالم بزرگوار باقی خواهد گذاشت.
 اینجانب ضایعه فقدان آن عالم جلیل القدر را تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن فقید سعید علو درجات و برای همه بازماندگان صبر جمیل و أجر جزیل مسألت دارم.

لطف الله مسعودی
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد
---------------------------------------------------------------------------------------
پیام تسلیت سیده خدیجه توفیقیان سخنگوی انجمن اهل قلم استان کهگیلویه وبیراحمد
بسم‌الله الرحمن الرحیم
إذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثلمه لا یسدّها شیء إلی یوم القیامه
انالله و اناالیه راجعون
ارتحال ملکوتی عالم جلیل‌القدر حضرت آیت الله آمیر احمد تقوی که به حق بازمانده‌ای از روحانیت اصیل و خدمتگذار شیعه بودند، ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای جامعه روحانیت، ارادتمندان ایشان در جای جای ایران سرافراز و همه کسانی است که منش، سلوک، تحصیل، ایمان اعتقاد خود را وامدار آن فقید سعید می‌دانند می‌باشد. اینجانب که خود از شاگردان آن زاهد پارساخوی بی ریا و سالک الی الله بوده و هستم این مصیبت بزرگ را به جامعه روحانیت، مردم فهیم استان به خصوص شهرستان قدردان کهگیلویه و بیت معزز آن مرحوم تسلیت عرض می‌نمایم.
استان کهگیلویه و بویراحمد در طول تاریخ مهد عالمان بزرگ دینی بوده و مردم دین‌مدار این خطه عالم پرور و عالم دوست، زحمات، مجاهدت‌ها و خدمات ارزنده و اثرگذارشان را فراموش نخواهند کرد.
آیت الله تقوی به عنوان شخصیت برجسته‌ای که سالیان دراز عمر شریف خود را در ترویج معارف اهل بیت (علیهم السلام) «به عنوان نگهبانی صادق و با اخلاص» در دل و جان مردم جای داده و از کیان و رسالت روحانیت به خوبی امانت داری نمودند، الگوئی ماندگار در تاریخ استان و کشور خواهد بود. وی شخصیتی بی نظیر در برپائی سیره و سلوک به تمسک از اهل بیت (ع) و رعایت صفات و اخلاق حسنه‌ای همچون زهد و پارسائی، امساک و قلت طعام، روزه‌داری، ساده زیستی، شفقت، دستگیری نیازمندان و صداقت در گفتار و کردار بودند.
از مهمترین خواسته‌ها و اهداف آیت الله تقوی، تربیت و پرورش طلاب و خدمت به حوزه‌های علمیه بود که بحمدالله توانستند در سرتاسر ایران اسلامی این مهم را تحقق بخشند.
رحلت این عالم جلیل‌القدر در این ایام نشان از ارادت خالصانه و دلدادگی ایشان به اهل‌بیت (ع) دارد.
 از خدای متعال برای آن فقید سعید علو درجات و و برای خاندان شریف و بازماندگان سلامت و سعادت و حسن عاقبت را خواهانیم

------------------------------------------------------------
غلامرضا پاکدل مدیرعامل اسبق شرکت نفت و گاز گچساران
انا لله و انا علیه راجعون
رحلت مردان حق از بند عالم رستن است
زین خراب آباد، بر محبوبِ خود پیوستن است
رحلت بزرگ عالم دینی و مامن و تکیه گاه مردم شریف استان کهگیلویه و بویر احمد خصوصا مردم بزرگوار کهگیلویه مرحوم آیت الله سید میراحمد تقوی را خدمت علمای عظام، مردم قدرشناس استان کهگیلویه و بویراحمد، طلاب و دانش آموختگان مکتب ایشان اهل بیت مکرم و معززشان و همه کسانی که این عالم فرهیخته، ساده زیست، بی آلایش و استوار در مسیر حق و حقیقت را می شناختند و از برکات وجودشان کسب فیض کرده و اکنون احساس غم و اندوه دارند، تسلیت عرض می کنم.
بی شک خدمات ارزنده ایشان در تعلیم و تربیت، ایفای نقش پدر معنوی، حل اختلافات و اشاعه صلح و دوستی و برادری، بنای بسیاری از مساجد، کتابخانه ها و اماکن فرهنگی، کمک و دستگیری فقرا و محرومین، رفع معضلات مختلف مبتلابه و در یک کلام دلسوزی و تعلق خاطرشان به خلق خدا و فقط و فقط برای رضای خدا، در تاریخ کشور و استان ماندگار و از خاطره ها زدوده نخواهد شد.
برای این عالم ربانی علو درجات در کنار اجدادشان مسئلت داریم.
غلامرضا پاکدل
۲۴ مرداد ۹۸
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1