تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۹
کد مطلب : ۴۱۱۹۱۶
کبنا گزارش می‌دهد

هر چه برای راه آهن اقلید -یاسوج رشته بودند، حسن نوروزی آن را پنبه کرد / خبری از سوت قطار نیست

۸
۰
هر چه برای راه آهن اقلید -یاسوج رشته بودند، حسن نوروزی آن را پنبه کرد / خبری از سوت قطار نیست
کبنا ؛وقتی که موضوع احداث راه آهن اقلید –یاسوج در رسانه‌ها مطرح شد، از همان ابتدا بحث و حرف‌های زیادی به وجود آمد که این کار با شرایط موجود شدنی نیست و یا اینکه طرح توجیهی اقتصادی ندارد، اما در هر صورت این پروژه ردیف ملی گرفت و فاز اول آن هم تا حدودی پیش رفت،  پروژه راه آهن اقلید-یاسوج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که شرایط امروز این کار را کمی ناممکن ساخته است.
در سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یکی از موضوعاتی که به آن اشاره شد، اتصال استان کهگیلویه و بویراحمد به شبکه ریلی کشور بود، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفته بود؛ کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بالایی دارد و با این همه زیبایی‌های طبیعی برای پیشرفت نیاز به توجه بیشتری دارد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: اتصال یاسوج به شبکه ریلی و آزاد راه شیراز به اصفهان 2 طرحی است که برای کهگیلویه و بویراحمد دارای اهمیت زیادی است.
غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا نیز همزمان با سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه به استان در زمینه راه آهن یاسوج - اقلید گفته بود: طول این مسیر 140 کیلومتر است که 20 کیلومتر آن به عنوان فاز اول 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
زارعی اظهار داشت: به زودی مناقصه فاز دوم آن در قالب 20 کیلومتر انجام می‌شود که حمایت‌های کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیشرفت آن را سرعت می‌بخشد.
اما حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد هر چه زارعی و سایر مسئولان استان برای راه آهن اقلید-یاسوج رشته بودند، پنبه کرد و گفت: با این وضعیت اعتبارات اختصاص یافته، فعلاً خبری از سوت قطار یاسوج نخواهد بود.
« نوروزی» افزود: اگر قرار باشد سالانه 15 تا 20 میلیارد تومان اعتبار برای راه آهن «اقلید- یاسوج» تزریق شود در این سالها خبری از سوت قطار یاسوج نخواهد بود.
وی اظهارکرد: تنها راه تسریع در عملیات اجرایی راه آهن «اقلید- یاسوج» استفاده از فاینانس خارجی است که در شرایط اقتصادی فعلی این مساله سخت است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای بهره برداری و افتتاح این پروژه مهم بالغ بر 1000 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
نوروزی تصریح کرد: باید جهت تسریع در روند پروژه راه آهن «اقلید- یاسوج» راهکار مناسبی برای جهت تأمین اعتبار و منابع مالیان اندیشیده شود.
وی ادامه داد: اولین نیاز استان کهگیلویه و بویراحمد فصل حمل و نقل و راههای ارتباطی هوایی، زمینی و ریلی است که باید تقویت شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تا زمانی که مشکلات این فصل استان رفع نشوند نمی‌توانیم از فصل دیگری حرف بزنیم چراکه این فصا مقدمه توسعه و رشد مابقی فصل‌هاست.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
زارع چیزی نه رشته بود قبل ار زارع دولت دهم تصویب کرد زارع فقط به دنبال پیمانکاری ان بود
فتحعلی
Germany
برای هواپیما در یاسوج مسافر نیست برای هتلهاش هم مسافر نیست ، اتوبوسهای یاسوج تهران هم همیشه نیمه خالی ، باربریهای یاسوج هم پشه پرانی میکنند . چه چیزی برای حمل با قطار داریم که اینقدر باید هزینه اش شود ؟ بجای اینهمه پول که میخواهند راه آهن بسازند ، بیان جاده های ارتباطی بین شهری و استانی را دوبانده کنند تا اینهمه تلفات نداشته باشیم . بجای اینهمه هزینه بیجا برای راه آهن ، بیایید فکری برای منابع طبیعی کنید . بجای اینهمه هزینهای بی مورد برای راه آهن ، بیایید فکری برای باغات میوه مناطق مختلف استان کنید . بجای اینهمه هزینه های غیر ضرور برای راه آهن ، بیایید فکری برای اسکان مردم در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرهای بی در و پیکر استان کنید . بجای اینهمه هزینه برای راه آهن ، بیایید فکری برای بیکاری ، اعتیاد و دهها مشکل دیگر جوانان کنید .
Iran, Islamic Republic of
والا ما را خواستار تعریض جاده یاسوج تا سمیرم هسیم از قطار خیلی ضروری تره گرچه قطار هم لازمه ولی وقتی پول نیس اون ئهزینه راه اهعن برا جاده ها هزینه بشه بهتره مردم هم اینو میخوانم مردم ما همه جاده ای سفر میکنن نه ریلی یا قطاری
دنا
Iran, Islamic Republic of
خبر از سوت وعده دهنده گان راه اهن چی
Iran, Islamic Republic of
زارعی کدوم وعده اش عملیاتی شد که این دومیش باشه
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
برادران عزیز اینه همه بابرنامه هستش اگر آقای نوروزی کارت ای هست بده بودجه بگیره اینکه فقط یک پولی بهش بدن و ایشون هم تقسیم کنه که نشد حرف حالا اینه دنبال این هستند با اقای تاجگردون که ریلی هوار به گچساران وصل بشه مردم به هوش باشید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟زارع تنهاست باید کمکش کرد .
علی
Iran, Islamic Republic of
این که نوشتی نوروزی رشته ها را پنبه کرد با متن خبر تناسب ندارد،نظر کارشناسی نوروزی مبین نیاز به توجه و تلاش بیشتر هست و پیگیری بیشتر در صورتیکه رشته به پنبه تبدیل کردن یعنی خراب کردن کار
علویانن
United States
تورا خدا به جاده هاتون برسین این بحث قطار الکیه حرف مفته. واقعا ساده انگاری است اگر کسی فکر کند قطار حداقل تا یک قرن دیگر به یاسوج برسد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1