کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همزمان با تعطیلی تنها مرکز MRI یاسوج:

ام آر آی یاسوج با ورود دادستان مجدداً راه افتاد

23 مرداد 1398 ساعت 18:02

مهرداد کرمی، دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر مسئولان در اینگونه موارد سهل انگاری کنند و حقوق شهروندی و خدمات رسانی به مردم را نادیده بگیرند، قطعاً مطابق موازین قانونی در خصوص آن‌ها تصمیمات قضایی لازم اتخاذ خواهد شد.


یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تنها یک مرکز فعال MRI دارد که به دلیل اختلافاتی بین دانشگاه علوم پزشکی استان و بخش خصوصی  این مرکز تعطیل و کار مردم لنگ این اختلافات شد که با ورود مهرداد کرمی دادستان یاسوج این مرکز دو باره شروع به کار کرد.
به گزارش کبنا، ام آر آی کوثر در یاسوج تنها مرکز فعال در استان کهگیلویه و بویراحمد است که این روزها درگیر چالش‌های جدی شده است که به گفته مدیر این مجموعه تا تعیین تکلیف قطعی بسته شده است ولی با ورود مدعی العموم از تعطیلی این مرکز جلوگیری بعمل آمد.
مهرداد کرمی، دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ضرورت دارد دانشگاه علوم پزشکی در ارائه خدمت رسانی به مردم حساسیت و اهتمام بیشتری داشته باشد، گفت: اختلاف جزیی در امور اجرایی نباید خدمت رسانی به شهروندان را تحت شعاع قرار دهد.
وی افزود: اگر مسئولان در اینگونه موارد سهل انگاری کنند و حقوق شهروندی و خدمات رسانی به مردم را نادیده بگیرند، قطعاً مطابق موازین قانونی در خصوص آن‌ها تصمیمات قضایی لازم اتخاذ خواهد شد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تعطیلی «ام آر آی» یاسوج توضیحاتی ارائه داد و نوشت: درحالی که بیش از دوازده سال از راه‌اندازی MRI بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج با مشارکت بخش خصوصی می‌گذرد اما هنوز معضلات درمانی استان در این بخش با چالش‌های فراوانی مواجه است.
در راستای چابک‌سازی و مشارکت بخش خصوصی در توسعه سلامت استان با توجه به سطح بندی توزیع خدمات سلامت به نام دانشگاه علوم پزشکی استان دستگاه ام آر آی با صدور مجوز از طرف وزارت بهداشت و با مشارکت بخش خصوصی آغاز به کار کرد، اما باوجود قرارداد فی مابین دانشگاه علوم پزشکی و بخش خصوصی متاسفانه در مقاطع فراوانی به علت عدم همکاری بخش خصوصی مفاد قرارداد اجرا نشد.
از آنجا که پس از پایان قرارداد؛ مرکز MRI باید املاک و ساختمان مورد اجاره را به دانشگاه تحویل دهد اما علیرغم پایان مدت قرارداد تاکنون به این مهم اقدام ننموده و بر اساس اظهارات مدیرعامل مرکز مذکور، سندی معارض با قسمتی از اراضی سند بیمارستان امام سجاد (ع) (که هنوز سند آن به نام سازمان تأمین اجتماعی می‌باشد) نیز از طریق سازمان‌های دولتی ذیربط اخذ نموده است.
در حال حاضر با توجه به اینکه یک دستگاه ام آر آی از طرف وزارت بهداشت به شهرستان بویراحمد اختصاص داده شده و فرآیندهای تحویل و راه اندازی آن در بیمارستان شهید جلیل یاسوج با سرعت و جدیت در حال پیگیری است، دانشگاه بنا بر وظیفه تولیت خود لازم می‌داند جهت جلوگیری از اخلال در روند ارائه خدمات به مردم، با بخش خصوصی مانند گذشته همکاری نماید و در این راستا جلساتی با مدیر عامل ام آر آی مذکور تشکیل که متاسفانه تاکنون با پیشنهاد دانشگاه جهت حل مشکل موافقت نکرده است.
با توجه به ضرورت خدمت رسانی به مردم محروم این استان، این دانشگاه آمادگی دارد در صورت همکاری بخش خصوصی و رعایت حقوق بیت المال و مردم، نسبت به رفع این معضل اقدام کند که این امر منوط به همکاری مدیرعامل مرکز مذکور با دانشگاه و رعایت قوانین و مقررات جاری و حقوق عامه مردم است.


کد مطلب: 411915

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/411915/ام-آر-آی-یاسوج-ورود-دادستان-مجددا-راه-افتاد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1