کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شهرداری سی‌سخت به کجا چنین شتابان؟

ابهام عجیب در واگذاری پارک‌ها و مکان‌های تفریحی سی‌سخت / آشفته بازار در شهرداری سی‌سخت

22 مرداد 1398 ساعت 13:53

واقعاً شهرداری سی‌سخت با چه ساز و کاری این پارک‌ها را به بخش خصوصی واگذار کرده است؟ و چه نظارتی بر آنها دارد؟ شهردار سی‌سخت «کی» باید معرفی شود که حداقل شاهد این آشفته‌بازار نباشیم. تا کی باید شهرداری با سرپرست اداره شود؟


شهر سی‌سخت با همه جاذبه‌های گردشگری‌اش اما همواره از مدیریت‌های ضعیف به ویژه در حوزه شهری رنج برده است تا نه تنها از این ظرفیت خدادادی برای اقتصاد این شهر کوهپایه‌ای استفاده‌ای نشود بلکه با برخی کج‌سلیقگی‌ها، نام سی‌سخت نیز بدنام شود؛ قصه‌ای که همه آن از واگذاری‌های حرف و حدیث‌دار به اسم بخش خصوصی، آب می‌خورد.
 وقتی که پای درددل گردشگران از سوءمدیریت‌ها و بی‌سلیقگی‌ها در اماکن تفریحی و گردشگری می‌نشینی آنگونه که خود خبرنگار برای مشاهده وضعیت راهی این مناطق می‌شود، متوجه حال بد شهر نمی‌شویم.
 شهر سی‌سخت، اگر دست هر استان دیگری بود، به واسطه زیبایی‌های طبیعی‌اش صدها جوان بیکار صاحب شغل و هزاران سفره، رنگی می‌شدند اما در کهگیلویه و بویراحمد که حتی مدیران ارشد با آزمون و خطا و برای پر کردن رزومه کاری‌اشان می‌آیند، این انتظار بیهوده‌ای است.
 در شهری که ضعیف‌ترین مدیران به واسطه ارتباطات خانوادگی و قومیتی و سیاسی بر مسند قدرت می‌نشینند، قطعاً انتظار از اینکه صنعت گردشگری آن جان بگیرد، انتظار بیهوده‌ای است.
 صحبت از برخی اماکن پرتردد شهر سی‌سخت و به طور مشخص مجموعه پارک سربندان است که اگر اصلاً نبود شاید چند گردشگر بیشتر وارد این شهر و این استان می‌شد.
 چند جوان با ظاهر بسیار نامناسب در یک کپر در ابتدای پارک به شکل بسیار زننده‌ای دراز کشیدند و با صدای بلند می‌خندند و …
 خانواده‌ها و گردشگران و مسافران نیز وارد مجموعه می‌شوند و در آلاچیق‌ها می‌نشینند.
 روز تعطیل است و بسیار شلوغ؛ هر خانواده‌ای که بلند می‌شود و می‌رود مشاهده می‌کند که چند جوان به دنبال آنها می‌دوند و صدا می‌زنند؛ بر می‌گردند تا ببینند چه شده است؟ دو جوان با لباس‌های نامربوط از آنها می‌پرسند که شما آلاچیق چند بودین؟ بیایید و پولتان را بدهید.
 در پارک سربندان، در هنگام خروج قبض ورود صادر می‌شود!
 بعد از آن این دو فرد که به ظاهر مسئول این پارک هستند به سبک عهد قجر، رد پای این خانواده‌ها را می‌گیرند تا ببینند سوار کدام خودرو می‌شوند و دوباره به سراغ آنها می‌روند که باید پول پارک خوردویتان را هم بدهید؟
 میزان ساعتی که خانواده‌ها نیز در آلاچیق‌ها بودند، محل مناقشه بود و چون در محل ورودی کسی حاضر نبود، هر ساعتی دلشان می‌خواست می‌گفتند و هر پولی دلشان می‌خواست می‌گرفتند.
 اتفاقات عجیبی که فقط در کهگیلویه و بویراحمد و در سایه نبود نظارت و مدیریت اصولی رخ می‌دهد؟
 آخر اگر اینجا پارک است و خدماتی می‌دهید که نمی‌دهید، چرا ورودی ندارد و چرا مسئول پارک جلوی ورودی پول پارکینگ و ورود به مجموعه را نمی‌گیرد که باید به این شکل زننده، گردشگران را فراری داد و برای گرفتن پول دنبال آنها دوید؟
 آیا واقعاً شهرداری سی‌سخت این همه بی در و پیکر شده است که نمی‌داند در این پارک چه می‌گذرد؟
 با این آشفته بازار، مبالغ زیادی که در ازای نیم ساعت نشستن در این پارک از مردم می‌گرفتند، نیز واقعاً نگران کننده بود؛ ۷ هزار تومان برای پارک خوردو در حاشیه خیابان که هیچ امنیت و محافظتی نمی‌شد، هیچ توجیهی ندارد.
 آری قدم‌ها هم اینجا پولی است اما از خدمات خبری نیست.
 اگر مجموعه پارکینگ دارد و نگهبان پاسخگو، گرفتن این مبلغ ایرادی نداشت اما اینکه مسئول پارک به دنبال خانواده‌ها برود ببیند خودرو داشتند یا نه بعد پولی طلب کند، واقعاً خجالت‌آور است.
 اگر این‌ها را از کس دیگری می‌شنیدم هرگز باورم نمی‌شد اما وقتی برای خودم اتفاق افتاد و سراغ آن جوان به ظاهر مسئول پارک رفتم همه چیز برایم روشن شد؛ از او پرسیدم این پارک زیر نظر شهرداری است؟ مگر نظارتی نمی‌شود؟ او گفت که شهرداری آن وقت که شهردار داشت، چیزی نبود الان که بی‌صحاب است که دیگر هیچ! عامو پولت را بده و برو!
 او البته بعد از آنکه فهمید خبرنگارم تا حدی تلاش کرد این رفتار بی‌ادبانه و بی‌مسئولیتی‌اش را جبران کند اما در اصلاح این روند خجالت‌آور در شهر توریستی سی‌سخت اثری نداشت.
 همکار خبرنگار من، نیم ساعت وارد این پارک شد و قدمی زد و برای خودرویش که در حاشیه خیابان پارک بود و قدم‌هایی که زد، ۱۵ هزارتومان پرداخت کرد.
واقعاً شهرداری سی‌سخت با چه ساز و کاری این پارک‌ها را به بخش خصوصی واگذار کرده است؟ و چه نظارتی بر آنها دارد؟
 شهردار سی‌سخت «کی» باید معرفی شود که حداقل شاهد این آشفته‌بازار نباشیم. تا کی باید شهرداری با سرپرست اداره شود؟
 اگر شهردار و شهرداری اینقدر ناتوانند، اداره مکان‌های تفریحی شهر را همانند منطقه کوهگل، به اداره‌کل گردشگری بدهند.
 حالا همه این دردها را که فقط باید گفت و امیدی به درمان نداشت، اگر به استانداری بگوییم که تازه آمده و قطعاً یکسال زمان می‌برد تا متوجه شود کجا آمده و برای چه آمده است و آن وقت هم باید برود، فقط دردها را بیشتر می‌کند.
 این دردها را به شهرداری بگوییم که نیست؟ به شورایی بگوییم که از حاشیه بیرون نمی‌آید؟
 کاش شهردار سی‌سخت را هم از ایلام بیاورند، شاید شهردار غیربومی بیش از استاندار غیر بومی جواب دهد و شاید شهر بدون ارتباطات خاله خرزویی اداره شود و دستی به سر شهر سی‌سخت کشیده شود.
 واقعاً چرا اینجا کسی پاسخ نمی‌دهد؟
 --------------------------------------------
گزارش: کریم بنام
 


کد مطلب: 411890

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/411890/ابهام-عجیب-واگذاری-پارک-ها-مکان-های-تفریحی-سی-سخت-آشفته-بازار-شهرداری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1