تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۴۱۱۸۹۰
شهرداری سی‌سخت به کجا چنین شتابان؟

ابهام عجیب در واگذاری پارک‌ها و مکان‌های تفریحی سی‌سخت / آشفته بازار در شهرداری سی‌سخت

۹
۲
ابهام عجیب در واگذاری پارک‌ها و مکان‌های تفریحی سی‌سخت / آشفته بازار در شهرداری سی‌سخت
کبنا ؛شهر سی‌سخت با همه جاذبه‌های گردشگری‌اش اما همواره از مدیریت‌های ضعیف به ویژه در حوزه شهری رنج برده است تا نه تنها از این ظرفیت خدادادی برای اقتصاد این شهر کوهپایه‌ای استفاده‌ای نشود بلکه با برخی کج‌سلیقگی‌ها، نام سی‌سخت نیز بدنام شود؛ قصه‌ای که همه آن از واگذاری‌های حرف و حدیث‌دار به اسم بخش خصوصی، آب می‌خورد.
 وقتی که پای درددل گردشگران از سوءمدیریت‌ها و بی‌سلیقگی‌ها در اماکن تفریحی و گردشگری می‌نشینی آنگونه که خود خبرنگار برای مشاهده وضعیت راهی این مناطق می‌شود، متوجه حال بد شهر نمی‌شویم.
 شهر سی‌سخت، اگر دست هر استان دیگری بود، به واسطه زیبایی‌های طبیعی‌اش صدها جوان بیکار صاحب شغل و هزاران سفره، رنگی می‌شدند اما در کهگیلویه و بویراحمد که حتی مدیران ارشد با آزمون و خطا و برای پر کردن رزومه کاری‌اشان می‌آیند، این انتظار بیهوده‌ای است.
 در شهری که ضعیف‌ترین مدیران به واسطه ارتباطات خانوادگی و قومیتی و سیاسی بر مسند قدرت می‌نشینند، قطعاً انتظار از اینکه صنعت گردشگری آن جان بگیرد، انتظار بیهوده‌ای است.
 صحبت از برخی اماکن پرتردد شهر سی‌سخت و به طور مشخص مجموعه پارک سربندان است که اگر اصلاً نبود شاید چند گردشگر بیشتر وارد این شهر و این استان می‌شد.
 چند جوان با ظاهر بسیار نامناسب در یک کپر در ابتدای پارک به شکل بسیار زننده‌ای دراز کشیدند و با صدای بلند می‌خندند و …
 خانواده‌ها و گردشگران و مسافران نیز وارد مجموعه می‌شوند و در آلاچیق‌ها می‌نشینند.
 روز تعطیل است و بسیار شلوغ؛ هر خانواده‌ای که بلند می‌شود و می‌رود مشاهده می‌کند که چند جوان به دنبال آنها می‌دوند و صدا می‌زنند؛ بر می‌گردند تا ببینند چه شده است؟ دو جوان با لباس‌های نامربوط از آنها می‌پرسند که شما آلاچیق چند بودین؟ بیایید و پولتان را بدهید.
 در پارک سربندان، در هنگام خروج قبض ورود صادر می‌شود!
 بعد از آن این دو فرد که به ظاهر مسئول این پارک هستند به سبک عهد قجر، رد پای این خانواده‌ها را می‌گیرند تا ببینند سوار کدام خودرو می‌شوند و دوباره به سراغ آنها می‌روند که باید پول پارک خوردویتان را هم بدهید؟
 میزان ساعتی که خانواده‌ها نیز در آلاچیق‌ها بودند، محل مناقشه بود و چون در محل ورودی کسی حاضر نبود، هر ساعتی دلشان می‌خواست می‌گفتند و هر پولی دلشان می‌خواست می‌گرفتند.
 اتفاقات عجیبی که فقط در کهگیلویه و بویراحمد و در سایه نبود نظارت و مدیریت اصولی رخ می‌دهد؟
 آخر اگر اینجا پارک است و خدماتی می‌دهید که نمی‌دهید، چرا ورودی ندارد و چرا مسئول پارک جلوی ورودی پول پارکینگ و ورود به مجموعه را نمی‌گیرد که باید به این شکل زننده، گردشگران را فراری داد و برای گرفتن پول دنبال آنها دوید؟
 آیا واقعاً شهرداری سی‌سخت این همه بی در و پیکر شده است که نمی‌داند در این پارک چه می‌گذرد؟
 با این آشفته بازار، مبالغ زیادی که در ازای نیم ساعت نشستن در این پارک از مردم می‌گرفتند، نیز واقعاً نگران کننده بود؛ ۷ هزار تومان برای پارک خوردو در حاشیه خیابان که هیچ امنیت و محافظتی نمی‌شد، هیچ توجیهی ندارد.
 آری قدم‌ها هم اینجا پولی است اما از خدمات خبری نیست.
 اگر مجموعه پارکینگ دارد و نگهبان پاسخگو، گرفتن این مبلغ ایرادی نداشت اما اینکه مسئول پارک به دنبال خانواده‌ها برود ببیند خودرو داشتند یا نه بعد پولی طلب کند، واقعاً خجالت‌آور است.
 اگر این‌ها را از کس دیگری می‌شنیدم هرگز باورم نمی‌شد اما وقتی برای خودم اتفاق افتاد و سراغ آن جوان به ظاهر مسئول پارک رفتم همه چیز برایم روشن شد؛ از او پرسیدم این پارک زیر نظر شهرداری است؟ مگر نظارتی نمی‌شود؟ او گفت که شهرداری آن وقت که شهردار داشت، چیزی نبود الان که بی‌صحاب است که دیگر هیچ! عامو پولت را بده و برو!
 او البته بعد از آنکه فهمید خبرنگارم تا حدی تلاش کرد این رفتار بی‌ادبانه و بی‌مسئولیتی‌اش را جبران کند اما در اصلاح این روند خجالت‌آور در شهر توریستی سی‌سخت اثری نداشت.
 همکار خبرنگار من، نیم ساعت وارد این پارک شد و قدمی زد و برای خودرویش که در حاشیه خیابان پارک بود و قدم‌هایی که زد، ۱۵ هزارتومان پرداخت کرد.
واقعاً شهرداری سی‌سخت با چه ساز و کاری این پارک‌ها را به بخش خصوصی واگذار کرده است؟ و چه نظارتی بر آنها دارد؟
 شهردار سی‌سخت «کی» باید معرفی شود که حداقل شاهد این آشفته‌بازار نباشیم. تا کی باید شهرداری با سرپرست اداره شود؟
 اگر شهردار و شهرداری اینقدر ناتوانند، اداره مکان‌های تفریحی شهر را همانند منطقه کوهگل، به اداره‌کل گردشگری بدهند.
 حالا همه این دردها را که فقط باید گفت و امیدی به درمان نداشت، اگر به استانداری بگوییم که تازه آمده و قطعاً یکسال زمان می‌برد تا متوجه شود کجا آمده و برای چه آمده است و آن وقت هم باید برود، فقط دردها را بیشتر می‌کند.
 این دردها را به شهرداری بگوییم که نیست؟ به شورایی بگوییم که از حاشیه بیرون نمی‌آید؟
 کاش شهردار سی‌سخت را هم از ایلام بیاورند، شاید شهردار غیربومی بیش از استاندار غیر بومی جواب دهد و شاید شهر بدون ارتباطات خاله خرزویی اداره شود و دستی به سر شهر سی‌سخت کشیده شود.
 واقعاً چرا اینجا کسی پاسخ نمی‌دهد؟
 --------------------------------------------
گزارش: کریم بنام
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای بنام به عنوان یک شهر وند از شهر سی سخت از شما وگردشگرانی که شهر سی سخت را برای گردش وتفریح انتخاب کرده اند عذر خواهی می کنم .واز شما هم تشکر می کنیم به خاطر آنچه در پارک سی سخت دیدید بی تفاوت نگذشتید.وآن را انعکاس دادید .شاید شاید وشاید توجهی بشود این نتیجه ,عملکردشهردارانی است که بی حساب وکتاب (صرف ایجاد اشتغال ) افراد زیادی را به شهرداری سی سخت تحمیل کردند والآن هم از پرداخت حقوق آنها مانده اند. این نتیجه عملکرد شهردارانی است که بدون از کوچکترین تخصص یا تجربه ای شهردار شدند وبر بار بی مدیریتی آن افزودند. به طوری که که سی سخت با انبوهی از بدهی معوقه به گل نشسته است .
ودیگر هیچ شخص کاردانی هم حاضر به پذیرفتن این مسؤولیت نیست.
در یک کلام باید گفت که شهرداری سی سخت چوب بی مدیریتی دایی وخواهر زادگی هایی را می خورد. که هنوز ادامه دارد. شهرداری در سی سخت می تواند موفق شود که به این وابستگی های نامیمون پایان دهد. غیر از این باشد باید منتظر فروش ساختمان هم باشیم.
در تغییر خیابان وکوچه ها درشهر سی سخت باز هم شاهد رابطه های دایی وخواهر زادگی ها هستیم .
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف داره که امسال شما مسول سایت خبری هستید،مطمن باش که دروغ هاولبافی های شما جایگاهی دربین مردم ندارد،،پارک سربندان یک نیروی خدماتی دارد که اصلا توکارگردشگران دخالت ندارد،ودونفردیگه که همیشه باظاهری تمیزواراسته باخوش امدگویی وباکمال احترام مسافران وگردشگران راراهنمایی میکنند،،واین چیزهایی که شماگفتید درشان مجموعه پارک سربندان نبوده ونخواهد بود ،مردم شهرسیسخت وتمام مسافران خودشون شاهد برخورد ونوع مدیریت پارک سربندان هستند،ناراحتی شما ازاین موضوعه که رفتی دوساعت بدون اجازه توی الاچیق نشستی وانتظار داشتی ازتون پول گرفته نشه،چون گفتید خبرنگارهستید نه برادرمن ،بنده این پارکو اجاره کردم وطبق قانون ونرخی که شورابرای من تایین کرده عوارض میگیرم ،تاالان خیلی مواقع شده که بدون دریافت هزینه به عده ای که توانایی مالی ضعیفی داشتند خدمات دادیم،،،درضمن تاالان خداراشکرتمام همشهریان،مجموعه شهرداری وتمام گردشگران ومسافران ازعملکرد پارک سربندان ومدیریتش راضی بودند
Iran, Islamic Republic of
واقعا خجالت نمیکشید خبردروغ نشرمیدین،پارک سربندان دارای مدیریتی قوی،کارامدوپرتلاش هست وهمچنین خصوصیاتی که میگید راندارد،پارک سربندان بهترین مکان تفریحی،هم ازلحاظ،امنیت،نظافت،وبرخورد میباشد
شهروند سی سختی
Iran, Islamic Republic of
اقای محترم لازم نبود اینقدر به مغزت فشار بیاری وخودتو خسته کنی ، یک جمله مینوشتی که بابت پولی که دادم زورم گرفته ، نه اینکه با اون ادبیات بچه گانه ات شهرداری را به حساب خودت زیر سوال ببری . پارک سربندان یکی از بهترین پارکهای استان می‌باشد ‌که به صورت قانونی وبا قیمت کارشناسی شده از طرف کارشناسان رسمی دادگستری به مزایده گذاشته شده و ‌قیمت های سکونت با نظارت اماکن وشورای اسلامی شهر با نصب بنر به بخش خصوصی واگذار گردید است .
Hasan
Iran, Islamic Republic of
سلام من خیلی به سیسخت سفرمیکنم ‌عاشق آب وهوای اونجام اماواقعاتاسف میخورم ک شهری به این زیبایی دست مدیران و شهردارایی اداره میشه امسال زیاد به سیسخت رفتم ومیرم و میام اما بااین همه جاهای تفریحی گردشگری که داردتنهاجایی ک واقعا موردپسندم بودپارک سربندان بودچون واقعاهم ازامنیت بالایی برخوردداره واقعا دست مدیریت اونجا دردنکنه اگه پول میگیرن واقعا قشنگ و به طوراحسنت مدیریت میشه. ارزششوداره آدم خوانوادشوبه اونجاببره چون واقعاجای خوبیه امادرصورتی که جاهای بهترداره اما ندیدم به خوبی و تمیزی اونجاباشه. ممنون
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
پارک. روزانه پذیرای صدها مسافر از تمام نقاط کشور می‌باشه که قطعا اگر این همه مشکل داشت یکی از این همه مسافر نباید از شهرداری چه به صورت تلفنی یا حضوری انتقاد می‌کرد ؟ نه عزیزم مشکل شما چیز دیگه است ، شماها فکر می‌کنید شهرداری بااین همه هزینه کرد داخل پارک و‌ایجاد فضای سبز باید مفت ‌و مجانی ‌در اختیار امثال شما قرار بگیره، تفریح بکنید ، زباله بریزید ، از امکانات رفاهی استفاده بکنید . بعد هم راهی خونه بشید ، فقط از این مطمئن هستم که اگر هزینه پرداخت نمیکردی پارک نه تنها مورد انتقاد شما نبود بلکه روز شماری برای هفته آینده توی برنامه کاریتون بود که دوباره بر گردید سی سخت
شهروند سی سختی
Iran, Islamic Republic of
جناب خبرنگار فکر کنم شما از شهرستانهای گرمسیری تازه به مرکز استان امدید
کاش اگر چنین است کسی معرفی کند که شما از کجا آمده اید
شک نکنیددر این فصل تعداد بسیار زیادی از همشهریان شما و شهرستانهای گرمسیری دیگر و نیز از استانهای دیگر وارد شهر سی سخت میشوند
همه مایحتاج خود را ازخانه برداشته و به سیسخت میآیند فقط آشغالهایشان را در آنجا رها میکنند بعضا هم به دلیل عدم داشتن فرهنگ اقدام به پرت اشغالهایشان در خیابانها و جاده های این منطقه زیبا میکنند چون با محیط زندگی خودشان آنرا اشتباه فرض کرده اند . شهردار و شهوندان و مسوولین سیسخت آنها که از اهالی سیسخت هستند حتی اگر فاقد تحصیلات باشند بنا به پیشینه فرهنگی پدرانشان و اجدادشان احترام خاصی برای مهمان دارند.اما مهمان تا مهمان
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
وجدانا یعنی پانزده هزار تومن اینجوری کرده که اومدی این بی احترامی رو به مردم سی سخت،مجموعه زحمتکش شهرداری و...روا داشته ای،صرفا چون خبرنگارهستی نباید ازت پول میگرفتن...اگر راستمیگویی چند صد متر پایین تر توی دل باغات ساختمانهای دال دنا رو که بدون مجوز ساخته شده میدیدی..جالب مطلب اینه که قبلا با چ آب و تابی ازش هم دفاع کرده ای.قسم حضرت عباس رو باورکنیم یا دم خروس رو....
آبروی سی سخت و سی سختی ها خیلی خیلی خیلی بیشتر از این پانزده هزارتومنها ارزشداشت جناب بنام،متاسفم متاسفم متاسفم برای کسانی که فقط نام خبرنگار را یدک دارند،قطعا همه از نیتت باخبر خواهندشد
Iran, Islamic Republic of
اداره گردشگری از شهرداری سیسخت ضعیف تر است اگه کوه گل کمی بهتره به خاطر اداره شرکت تعاونی برف و افتابه نه ادارات سی سخت
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1