کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همزمان با عید سعید قربان

آمادگی اکیپ‌های دامپزشکی کهگیلویه/بازرسی،نظارت و سامان دهی کشتار دام

20 مرداد 1398 ساعت 21:55

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه اظهار کرد: طرح بازرسی، نظارت و ساماندهی کشتار دام در عید قربان به منظور تعیین مکان‌هایی مناسب برای ذبح شرعی دام در عید بزرگ مسلمین در دهدشت اجرا می‌شود.


رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه گفت:اکیپ‌های دامپزشکی، امسال نیز در کشتارگاه دام دهدشت و در محل اداره دامپزشکی آمادگی کامل برای ارائه خدمت‌رسانی به مردم را دارند.
سید علی اکبر حسینی ، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه با تائید این خبر اظهار کرد: طرح بازرسی، نظارت و ساماندهی کشتار دام در عید قربان به منظور تعیین مکان‌هایی مناسب برای ذبح شرعی دام در عید بزرگ مسلمین در دهدشت اجرا می‌شود.
وی افزود:دو دامپزشک ، یک نفر روحانی ناظر ذبح شرعی  و دو نفر بازرس بهداشتی  برای رعایت نکات بهداشتی در کشتارگاه شهرستان و محل اداره دامپزشکی  مستقر می‌شوند.
رئیس اداره دامپزشکی کهگیلویه با اشاره به اینکه مردم می‌توانند دام‌های قربانی خود را در کشتارگاه‌ دام شهرستان ذبح کنند،تصریح کرد:با توجه به وجود بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، رعایت نکردن نکات بهداشتی می‌تواند سلامت جامعه را به خطر اندازد.
وی با اشاره به حفظ سلامتی شهروندان،خاطرنشان کرد: شهروندان دام‌های نذری عید قربان را در کشتارگاه شهرستان با نظارت  روحانی ناظر ذبح شرعی و بازرس بهداشتی کشتارگاه‌ ذبح کنند و یا از خدمات گروه‌های سیار بازرسی دامپزشکی استفاده کنند.
دکتر حسینی گفت: شماره تلفن‌های اداره دامپزشکی 32262030 و تلفن گویای 1512 برای پاسخگویی به شهروندان آماده است.
وی اضافه کرد:سلامت گوشت مصرفی و مورد نیاز در تأمین سلامت انسانی و بهداشت خانواده از نقش و جایگاه مهم و ویژه برخوردار است.


کد مطلب: 411856

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/411856/آمادگی-اکیپ-های-دامپزشکی-کهگیلویه-بازرسی-نظارت-سامان-دهی-کشتار-دام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1