کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حجت الاسلام وحدانی فر امام جمعه کبگیان درباره لزوم فرهنگ سازی در مکان‌های گردشگری و تفریحی مطرح کرد؛

گردشگری یا بی‌حجابی

12 مرداد 1398 ساعت 14:31

امام جمعه کبگیان با اشاره به اینکه فرهنگ بومی شهر چیتاب، فرهنگ گردشگران غیربومی را ناشایست می دانند و آن را نمی پذیرند گفت: بسیاری از فرزندان این شهر چنین صحنه هایی را قبلا ندیده اند، و از دیدن چنین صحنه هایی تعجب می کنند. خانواده ها معترض هستند. همه حرف ما این است که مسئولان کمک کنند که گردشگری رونق پیدا کنند و از طرفی کار فرهنگی هم صورت بگیرد.


حجت الاسلام وحدانی فر امام جمعه کبگیان به لزوم فرهنگ سازی در چیتاب اشاره کرده و گفت: حدود دو سال است که در چیتاب بحث رونق گردشگری وجود دارد، هم در شهر چیتاب و هم در سد چیتاب این بحث ها وجود دارد.
رونق گردشگری در چیتاب در جهت اقتصاد مقاومتی
حجت الاسلام وحدانی فر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امروزه با توجه به تاکیدات حضرت آقا مبنی بر اقتصاد مقاومتی و یکی از راه های درآمدزایی گردشگری است و می تواند توسعه زا باشد.
وی بیان کرد: بخش کبکیان دوراه برای توسعه دارد، یکی از طریق سدسازی است که کشاورزی و تامین آب زمین های کشاورزی را تسهیل می کند. یکی هم گردشگری است، چون رودخانه بشار و رودخانه کبکیان از کنار این روستا می گذرند.
وی خاطرنشان کرد: دو سال است گردشگران زیادی به این بخش می ایند و فضای خوبی ایجاد کرد و مردم از این طریق معیشت خود را می گذرانند.
حجت الاسلام وحدانی فر گفت: ما معتقدیم که با توجه به جمیع احوال و امدن گردشگر می تواند به رونق اقتصاد این بخش کمک کند همه باید برای رونقش تلاش کنیم.
از فضای فرهنگی برون استانی غافل نباشیم
وی تصریح کرد: دوم نباید از فضای فرهنگی برون استانی که با فرهنگ ما بومی و منطقه ای نیست غافل باشیم. غالب گردشگرهای ما از استان بوشهر، اصفهان و استان های دیگری هستند که با فرهنگ منطقه ما آشنا نیستند.
وی بیان کرد: مسئولین ما زیرساخت را فراهم کنند که در کنار این فضای گردشگری که وجد دارد یک فضای خدماتی ایجاد شود.
امام جمعه شهر کبگیان در ادامه گفت: اما بحث دیگر بحث فرهنگی است، به فرمایش مقام معظم رهبری، فرهنگ به مثابه تنفس است. شهر چیتاب شهری است که شهدای مدافع حرم، شهری که به ولایتمداری و تدین مشهور است، اولین مسجد بویراحمد در چیتاب ساخته شده است.
وی گفت: درست نیست خانمی با لباس نامناسب در شهر رفت و آمد داشته باشد، خانمی وقتی روسری سرش نیست، مردم حتما تحمل نخواهند کرد، فرزندان شهر این افراد را می بینند.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان کمک کنند، با فرهنگ غیربومی که فرهنگ بومی را تحت تاثیر قرار دهد موافق نیستیم. به شهرداری شهر چیتاب، و به مردم این پیشنهاد را دادم که حاشیه رودخانه را برنج کاری نکنند و تبدیل به آلاچیق شود، و اتفاقا این از برنج کاری ارزش اقتصادی بیشتری دارد.
مجوز برای شنای مختلط ندارید/ خانواده ها معترض هستند
وی مطرح کرد: درست است که افرادی می ایند، مجوز می آورند و تور گردشگری دارند، ولی شما که مجوز برای شنای مختلط ندارید، خانمی که روسری سرش نباشد داخل آب برود.
حجت الاسلام وحدانی فر گفت: بسیاری از فرزندان این شهر چنین صحنه هایی را قبلا ندیده اند، و از دیدن چنین صحنه هایی تعجب می کنند. خانواده ها معترض هستند. همه حرف ما این است که مسئولان کمک کنند که گردشگری رونق پیدا کنند و از طرفی کار فرهنگی هم صورت بگیرد.
مصوبه داریم ولی عمل نمی شود
وی ابراز کرد: ما دو هفته پیش جلسه اختصاصی با فرماندار و بخشدار و شهردار و مسئولان نهادهای مربوطه داشتیم، صحبت هایی شد و مصوباتی داشت، ولی کار نمی شود.
حجت الاسلام وحدانی فر به مصوبات اشاره کرده و گفت: مصوب شد کار فرهنگی صورت بگیرد، دوستان در شهرداری سرویس های بهداشتی را تعبیه کنند و دوستان نیروی انتظامی بحث امنیتی را در دست بگیرند.
وی تصریح کرد: سال گذشته دو جوان به دلیل نبودن غواض و عدم امنیت و امثالهم در آب غرق شدند. باید برای گردشگرها زیرساخت ایجاد شود.
وی بیان کرد: چرا روزهای تعطیل 3هزار نفر در حاشیه رودخانه حضور پیدا می کنند، تفریح می کنند، و دوستان به بهانه اینکه نشاط اجتماعی را از مردم نگیرید می فرمایند که تذکر ندهید و سکوت کنید.
وی گفت: ما در جامعه کفر زندگی نمی کنیم و نشاط اجتماعی هم این نیست که حجاب رعایت نشود تا نشاط اجتماعی فراهم شود.
وی در ادامه تاکید کرد: چه شد که ما مردم لر متعصب به اینجا رسیده ایم. قرآن اول از همه در بحث حجاب و عفاف به مردها تذکر می دهد و می گوید مردها غیرت داشته باشید. این بحث دینی است، ائمه جمعه باید به عنوان افرادی که تریبون جمهوری اسلامی را در دست دارند باید تذکر بدهند.
ارگ و مهتر فرهنگ ما نیست
حجت الاسلام وحدانی فر خاطرنشان کرد: در پارک ساحلی به بهانه نشاط اجتماعی ارگ و مهتر را اورده ایم، فرهنگ بویراحمد ارگ و مهتر نیست.
وی در ادامه گفت: انقلاب برای این شد که چنین اتفاقاتی نیفتد. گردشگری باید رونق پیدا کند ولی باید رعایت شئونات و رعایت فرهنگ مردمی هم حفظ شود.
وی در انتها گفت: با توجه به اینکه هیچ هتلی هم در مسیر نیست ما موافق این هستیم که گردشگری و وسایل رفاهی در اینجا فراهم شود، مدارس در اختیار گردشگران قرار گیرد، در کل ما مخالف گردشگری نیستیم.


کد مطلب: 411841

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/411841/گردشگری-یا-بی-حجابی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1