تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۴۱۱۸۰۷

خطبه‌های نماز جمعه این هفته کهگیلویه و بویراحمد

۰
خطبه‌های نماز جمعه این هفته کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛در خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر اشاره به روز خبرنگار پیرامون مسائل سیاسی، دینی و مشکلات مردم هم صحبت‌‌های انجام گرفت.

اعتبار 5.7 میلیارد تومانی هر چه زودتر خرج جاده تنگ چویل شود
 امام جمعه دیشموک گفت: از نماینده مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری جدی و عملیاتی شدن پروژه تنگ چویل و هزینه اعتبار مصوب شده هستیم.
 حجت الاسلام علی‌اکبر راوند در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته شهر دیشموک ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به شهادت امام باقر (ع) گفت: امام باقر (ع) در سنین پیری به کار و تلاش اهمیت می‌داد و کار کردن را برابر با عبادت می‌دانست و روزی حلال را جهاد در راه خدا می‌دانست که باید نان حلال در بیاوریم.
 امام جمعه دیشموک با اشاره به هفدهم مرداد روز خبرنگار گفت: از همه خبرنگارانی که در ریل دینداری حرکت می‌کنند تقدیر و یاد شهدای رسانه را گرامی می‌داریم.
 وی افزود: شغل خبرنگاری باعث مطالبه از مسئولین می‌شود و آگاهی به مردم می‌دهد اما بعضی اوقات مشاهده می‌شود که برخی خبرنگاران برای اغراض شخصی و جناحی خود کار می‌کنند۔ خبرنگار واقعی حافظ آبرو و حقوق مردم بر اساس حق است.
 خطیب سیاسی عبادی جمعه دیشموک با اشاره به روز نهم مرداد و صادرات بنزین توسط قرارگاه خاتم الانبیا سپاه گفت: آمریکا واردات بنزین را قبل از خودکفایی تحریم کرد ولی جوانان ما با همت و پشتکار خود به خودکفایی رسیدند.
راوند با اشاره به بیان رهبر انقلاب در خصوص اعدام جوانان بحرینی گفت: ظلم و ستم پایدار نیست و خداوند رسولان و اهل ایمان را یاری می‌کند که نمونه آن را در جنگ تحمیلی و حادثه طبس مشاهده کردیم.
 حجت‌الاسلام علی اکبر راوند با اشاره به الگوگیری مقاومت از پایداری ملت ایران گفت: نیروهای مردمی عراق، یمن و سایر بلاد از ملت ایران الگو گرفتند که مردم مسلمان یمن و مظلومین جهان با داشتن اراده مقاومت می‌توانند پیروز شوند.
 امام جمعه دیشموک با اشاره به سالروز شهادت مسلم بن عقیل در نهم ذی الحجه گفت: مسلم بن عقیل شخصی عامل به سیره نبوی و ولایتمدار راه حق بود.
 خطیب جمعه دیشموک با اشاره به دهم ذی الحجه و عید قربان گفت: عید قربان عید الله است و جا دارد در چنین روزی اگر کسی توانایی دارد برای اطعام مومنان قربانی کند.
 وی افزود: قربان یعنی نزدیکی و دلبستگی به فقیران که در چنین روزی قربانی کردن در سلامتی و عاقبت به خیری مومنان تأثیر دارد.
 امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به خدمات ارائه شده و پیگیری نماینده مجلس گفت: از تلاش‌های نماینده مجلس در بحث پروژه گازرسانی تقدیر می‌شود که جا دارد نماینده محترم و مدیرعامل گاز تا قبل از فصل سرما آن را تحقق بخشند.
 وی افزود: پنج میلیارد و هفتصد میلیون تومان در حساب اداره راه و شهرسازی برای جاده تنگ چویل به قول خودشان هست که از نماینده می‌خواهیم که این مهم را پیگیری کنند.
 
تمایل به پشت‌میزنشینی عامل بیکاری در کهگیلویه است
 
امام جمعه دهدشت با بیان اینکه فرهنگ پشت میز نشینی باید به کار فنی تغییر پیدا کند، گفت: زیرساخت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان مهیا است.
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت اظهار داشت: فرهنگ کار در شهرستان باید از پشت‌میز نشینی تغییر کند.
 امام جمعه دهدشت با اشاره به ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای گفت: زیر ساخت‌های خوبی در این حوزه فراهم است اما متأسفانه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
 حسینی افزود: جوانان باید به سمت آموزش مهارت در مراکز فنی و حرفه‌ای سوق داده شوند تا بعد از مهارت‌آموزی در بازار کار مشغول شوند.
 وی با بیان اینکه بسیاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بعد از فارغ التحصیلی مدرک به دست و بیکار می‌شوند تصریح کرد: باید فرزندان با به سمت رشته‌های فنی ترغیب کنیم.
 حسینی گفت: استان ما در گذشته عشایری بود و مردم همه مایحتاج خود را به دست خود تولید می‌کردند فرهنگ خوبی بود مردم متکی به دولت نبودند امروز اما این فرهنگ کم‌رنگ شده است.
 امام جمعه دهدشت با بیان اینکه در برابر مشکلات باید صبر کرد گفت: ملت ایران سالهاست در برابر توطئه‌های دشمنان صبر دارد و این شکیبایی منجر به عزت، عظمت و شکوه این ملت و نظام و سرافکندگی دشمنان شده است.
 
 شهید حسین لشکری با سابقه ترین آزاده ایران
 امیر خلبان شهید حسین لشکری سربلندی و افتخار آفرید و با مقاومت پای دین و انقلاب ایستاد.
 امام جمعه دوگنبدان در خطبه‌های نماز این شهرشهید حسین لشکری با سابقه ترین آزاده ایران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا سالروز شهادت امام پنجم شیعیان امام محمد باقر (ع) را تسلیت گفت.
حجت الاسلام صفایی با اشاره به اینکه ۱۸ مرداد شهادت امیر خلبان شهید حسین لشکری با سابقه ترین آزاده ایران است، افزود: شهید لشکری ۱۸ سال در اسارت رژیم بعثی بود و پس از آزادی در سال ۸۸ به شهادت رسید.
امام جمعه موقت دوگنبدان با اشاره به اینکه یکشنبه ۹ دی حجه روز عرفه و نیایش است، افزود: دعای روز عرفه باید باشکوه برگزار شود و این دعا در مصلی شهر دوگنبدان نیز برگزار می‌شود.
وی با تبریک عید سعید قربان گفت: مسلمانان در این روز کار نیک قربانی انجام می‌دهند.
 
 تقویت تفکر انقلابی راه رسیدن به پیشرفت است
 امام جمعه سی سخت گفت: تقویت تفکر انقلابی راه رسیدن به پیشرفت است
 امام جمعه سی سخت در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر، راه رسیدن به پیشرفت و تعالی در همه زمینه‌ها را تقویت تفکر انقلابی و اسلامی دانست و گفت: همه آحاد جامعه بخصوص جوانان که نیروی توانمند کار در کشور هستند با تاسی از رفتار و اخلاقیات امامان معصوم (ع)، علوم وفنون گوناگون را آموخته و سعی در رفع نیازهای روز کشور کنند.
حجت الاسلام مصباح نژاد به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: اجرای صحیح سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، پیش بردن مرزهای علمی و فناوری، پرهیز از ناامیدی و تکیه بر داشته‌ها و ظرفیت بالای مربیان داخلی در رشته‌های مختلف ورزشی در دستور کار مسئولان و همه اقشار ملت باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به هفتم ذی الحجه سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) اشاره کرد و گفت: این امام همام الگوی کامل تلاش و مجاهدت برای صیانت از اسلام ناب محمدی در مقابل جریانات و انحرافات دینی و مذهبی بودند.
حجت الاسلام مصباح نژاد عید قربان را عید بندگی و ذبح نفس در محضر پروردگار متعال دانست و عنوان کرد: امروز که سختی‌ها و گرفتاریها در زندگی روزمره زیاد به چشم می‌خورد باید ارادهٔ قوی‌تری داشته باشیم و خود را تسلیم خواسته هوای نفس نکنیم.

رسالت اصلی پیشرفت کشور به دوش جوانان است
 امام جمعه شهرلنده در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این شهر با اشاره به مناسبت‌های پیش رو در این هفته گفت: مبارزه با چالش‌های فقهی و عقیدتی و دورشدن از اسلام حقیقی از مهمترین آسیب‌های دوران امامت امام محمدباقر (ع) بود که این امام با بصیریت افزایی و بیان صریح احادیث و راه اندازی جنبش علمی و دینی توانستند تفکرات انحرافی دشمنان را خنثی و دین را به اوج خود رسانید.
حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل افزود: رصد و شناسائی استعدادهای جوانان و سیراب کردن آنان از چشمه جوشان معرفتی ائمه اطهار آنان را بهره مند کرد که هرکدام یک سفیر و دانشمند برای تعالی دین شدند.
وی بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی منادی دین اسلام در شرایطی است که توطئه‌های دشمنان روز به روز برعلیه اسلام در حال افزایش بوده که به لطف الهی این رسالت با هدایت و رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در مسیر خود در حال حرکت است.
خطیب جمعه لنده اضافه کرد: رسالت اصلی پیشرفت کشور به دوش جوانان است که باید همه ما با همکاری با این نسل پویا برای رفع موانع گام‌های اساسی را برداریم.
وی در ادامه گفت: در عرصه اقتصادی باید امیدواریم باشیم چرا که این شرایط در جهت بهبود ونیازمند همراهی مسئولان است که گام‌های عملی از سوی وزرات خانه‌ها برداشته شد.
وی گفت: روز عرفه، روز فرصت زیارت امام حسین (ع) در عرفه است که در این روز باید نیازهای اساسی خودمان را با ارتباط با خداوند در این روز تقویت کنیم وعید قربان، عید قربانی کردن خواسته‌های نفس است که ضمن شرکت در این نماز قربانیان خود را نیز بین فقرا توزیع می‌کنند.
 

پیشرفت ماحصل اعتماد به جوانان مؤمن و حزب اللهی
 هر گاه به جوانان مؤمن و حزب اللهی اعتماد کردیم موفق بودیم.
امام جمعه شهر سوق ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت محمد باقرعلیه السلام گفت: این روز را به عاشقان امامت و ولایت تسلیت عرض می‌کنم، روز یکشنبه نیز روز عرفه و دعا کردن در این روز از مهمترین اعمال به حساب می‌آید که مردم می‌توانند جهت جلا دادن روح خود مناجات در این مراسم معنوی شرکت کنند که از سوی ائمه اطهار نیز بسیار توصیه به خواندن دعای مخصوص در این روز کرده‌اند.
حجت الاسلام کیانی اصل با اشاره به سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه، افزود: سه عامل موجب پیروزی حزب الله بود که یکی از آن‌ها استفاده از توان و ظرفیت نظامی و جوانان غیور حزب الله بود؛ از دیگر عوامل وجود رهبری سیاسی، نظامی، کارآمد و توانمند مثل سید حسن نصرالله، و همچنین نظام ولایی و خدایی که بر تقوا استوار بود.
وی بیان کرد: البته جنگ ۳۳ روزه پیامدهای خوبی برای حزب الله داشت و آن هم اینکه حزب الله به عنوان یک نیروی توانمند در منطقه شناخته شد از دیگر دستاوردهای آن این بود که قدرت حزب الله به جهانیان اینگونه معرفی شد که تنها راه پیروزی مقاومت و نهراسیدن از دشمنان است.
وی افزود: این روزها در منطقه تحولات یمن امیدوار کننده است، در این هفته حملات یمن به متجاوزان سعودی صورت گرفت و این حملات نشان از قدرت سامانه موشکی انصارالله یمن داشت و عبور این سامانه موشکی از سامانه‌های پدافندی سعودی‌ها نشان از قدرت انصارالله دارد.
حجت الاسلام کیانی اصل با اشاره به اتفاقات اخیر و کشتار چندتن از شهروندان سیاه پوست آمریکایی گفت: در حالی که آمریکا از آزادی و دموکراسی و عدم نژادپرستی دم می‌زنند اما در عمل جان شهروندان سیاه پوست را به راحتی و بدون ادله محکمه پسند می‌گیرند، در آمریکا شرایط به حدی رسیده که حدود ۶۰ درصد مردم و مخصوصاً جوانان آمریکا برای حفظ جان خود اسلحه حمل می‌کند و این موضوع خود موجب دردسرهای فراوانی شده است.
امام جمعه شهر سوق با اشاره به بهره برداری سال گذشته از پالایشگاه خلیج فارس گفت: مرداد ماه سال گذشته بود که در اوج تحریم‌ها که قرار بر تحریم بنزین بود و باز هم سپاه وارد صحنه شد و با بهره بررداری از پالایشگاه خلیج فارس نه تنها در تولید بنزین خود کفا بلکه توانستیم در صادرات آن نیز فعال شویم و این موضوع نشان داد هر گاه به جوانان مؤمن و حزب اللهی اعتماد کردیم موفق بودیم.
وی گفت: رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان توصیه‌هایی داشتند و نخبگان نیز به خاطر کارشکنی‌ها برخی از مسئولین گلایه‌هایی داشتند که رهبر معظم انقلاب آنان را به استقامت و تلاش و عدم ناامیدی توصیه کردند چرا که ناامیدی سمی است که مانع پیشرفت می‌شود و جوانان باید مسیرهای پیشرفت را ادامه دهند ودر این راه خسته نشوند.
رهبر انقلاب در دیدار ائمه جمعه نیز فرمودند که شرکت‌های دانش بنیان قبل از تحریم‌ها مسئولین را جهت اعتماد به آن‌ها التماس می‌کردند اما با شدت گرفتن تحریم‌ها همین مسئولین در جستجوی این جوانان هستند و این می‌تواند امید بخش باشد و با اعتماد به جوانان مطمئناً پیشرفت‌های چشمگیری حاصل خواهد شد.
 
کار جهادی خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی
خطیب جمعه شهر لیکک حرفه خبرنگاری را طاقت فرسا و کاری جهادی دانست.
 امام جمعه شهر لیکک در خطبه‌های نماز جمعهکار جهادی خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی این شهر گفت: همه بندگان خدا و کائنات در حال عبادت خدا هستند و باید ما انسانها در عبادت کوتاهی نکیم و باید جنس عبادت بشر متناسب با روح انسان باشد.
حجه الاسلام افروغی با اشاره به شهادت امام محمد باقر (ع) افرود: همه امامان معصوم به مقتضیات زمان با شیوه خاص خود ساختار نظام اسلامی را حفظ کردند.
وی اضافه کرد: در زمان امام محمد باقر (ع) کار بسیار مهمی در زمینه حفظ اسلام انجام شد و با توجه به اینکه تبلیغ وسیع حاکمان فاسد علیه دین خدا انجام شد از راه علم توانست با تربیت شاگردان زیادی دین اسلام را گسترش دهد.
وی ادامه داد: تأکید مقام معظم رهبری بر کار تشکیلاتی نشان دهنده اهمیت کار علمی و جهادی است و بدون تشکیلاتی عمل کردن موفقیت چندانی حاصل نمی‌شود که انتظار می‌رود جوانان انقلابی با حفظ روحیه جهادی در تحکیم و تبلیغ اسلام کمک نمایند.
وی بیان کرد: فضای بی در و پیکر مجازی باعث ایجاد مشکلات اجتماعی فراوانی شده است که باید مواظب بود به شخصیت دیگران اهانت نشود.
حجه الاسلام افروغی افرود: با ستیزه جویی نمی‌توان به اهداف رسید و آلوده کردن فضا صحیح نیست و کسانی که به مردم تهمت می‌زنند بدانند در نهایت به خودشان بر می‌گردد.
حجه الاسلام افروغی بیان کرد: توحیدی‌ترین دعا همان دعای عرفه است که امام حسین علیه السلام با وجودی که می‌دانست شهید می‌شود با خدای خود راز و نیاز کردند و هر کس می‌تواند در دعای عرفه شرکت کند و این فرصت مهم را از دست ندهد.
وی گفت: عید قربان فرصتی است تا از وابستگی و لذت‌های دنیوی بر حذر باشیم و با خدای خود معامله کنیم.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در بین ورزشکاران گفت: نا امید کردن مردم رواج ندهیم و در طی چهل سال گذشته رشد بسیار خوبی در علوم گوناگون را شاهد بودیم.
حجه الاسلام افروغی افرود: هر چند نمی‌توان مشکلات را نادیده گرفت اما در همین شهرستان بهمئی شاهد رشد فراوان و تحول عمرانی خوبی در طی این چهل سال بودیم که از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی با اشاره به تحولات منطقه گفت: عربستان سعودی چه با ایران ائتلاف کند یا نکند در نهایت حرف اول را در منطقه ایران اسلامی خواهد زد.
وی با اشاره به آیات قرآن گفت: کلام خدا نیز اثبات کننده حاکم شدن اراده‌ها و اخلاق بر دلها می‌شود و قطعاً ایران اسلامی به دلیل وجود اخلاق در سیستم مدیریتی قلب مردم منطقه را تسخیر می‌کند و تفکر انقلابی بر جهان حاکم خواهد شد.
حجه الاسلام افروغی ادامه داد: کارشناسان افق روشنی در زمینه رشد اقتصادی پیش بینی کرده‌اند و مردم مطمئن باشند که در نهایت این مشکلات حل خواهد شد و پیشرفت اقتصادی حاصل خواهد شد.
وی با اشاره به تحولات قوه قضائیه گفت: با انتخاب حجه الاسلام و المسلمین رئیسی به ریاست قوه قضائیه کارهای خوبی انجام شده و انشالله که با درایت وی و مجموعه دستگاه قضا شاهد تحول بیشتر و برخورد با سوء استفاده کنندگان و تجاوزگران به بیت المال باشیم.
حجه الاسلام افروغی با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران با تلاش فراوان در جهت آگاهی بخشی به جامعه گام بر می‌دارند و کاری جهادی انجام می‌دهند که از زحمات بی دریغ این قشر زحمت کش صمیمانه تقدیر و تشکر می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1