تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۴۱۱۸۰۴
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:

اخذ سهم تخصیص کهگیلویه بزرگ از رودخانه مارون برای اولین بار در طول تاریخ

۱
۰
اخذ سهم تخصیص کهگیلویه بزرگ از رودخانه مارون برای اولین بار در طول تاریخ
کبنا ؛ علی داوودی مهر در بازدید از پروژه آبرسانی به این ۴ شهر و ۳۵۰ روستای حومه با ضرورت پیگیری و نظارت از طرح‌های در حال اجرا گفت: تلاش داریم با تغییر روند، وضعیت پروژه‌ها را بهبود بدهیم و این کار را با فراهم کردن بستر پروژه و باجلسات ستادی آغاز کردیم.
 داوودی مهر تاکید کرد: در این طرح آبرسانی باسامانه انتقالی ۸۰ کیلومتر با افق جمعیتی حتی ۲۵۰ هزار نفری در ۱۵ سال آینده شاهد تنش آبی نخواهیم بود.
 وی تنش آبی در دهدشت و سوق را مهم خواند و بر اولویت بندی انتقال آب به این دو شهر تاکید نمود.
 داوودی مهر قرارداد اولیه این طرح را ۱۷۵ میلیاردتومان عنوان کرد.
 مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به پیشرفت ۲۲ درصدی طرح آن را ناکافی بیان کرد و افزود: مشکلات اعتباری و نوسان قیمت‌ها و همچنین معارضات در این زمینه نقش دارند.
 داوودی مهر ادامه داد: باید بررسی کنیم کدام گلوگاه امکان زودتر به بهره برداری رسیدن برخی از پروژه‌ها وجود دارد تا آن را زودتر احداث نماییم.
 وی تصریح کرد: در پروژه آبرسانی دهدشت غربی با ۲ خط انتقال آب مارون از سرشاخه ایدنک انجام می‌شود که با توجه به ۵ هزار هکتار اراضی تحت پوشش در فاز اول آب ۲ هزار هکتار از آنها را تأمین کنیم.
 وی خاطرنشان کرد: در برنامه زمانبندی بااجرای ۳۰ درصدسامانه انتقال  را به ثمر می‌رسانیم.
 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با تشکر از مدیران در سطح ملی با اشاره به تأمین آب دیشموک و اتصالان به پروژه ۴ شهر گفت: آبرسانی به دیشموک در بخش تحت فشار به زودی آغاز می‌شود.
وی اختصاص اعتبار به طرح‌های آبی در این شهرستان‌ها را روبه رشد عنوان کرد و گفت: درسال جاری در کهگیلویه بزرگ ۹۰ میلیاردتومان اعتبارتصویبی داریم.
 مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد اخذ سهم تخصیص کهگیلویه بزرگ از رودخانه مارون از زیرحوزه دریای عمان و خلیج فارسرا اتفاق مهمی دانست که برای اولین بار در طول تاریخ روی داده است.
 داوودی مهر اظهارکرد: اتفاقات خوبی در حوزه آب کهگیلویه در راه است  وعزم همکاران شهرستانی و استانی نیز پیگیری مجدانه تا حصول نتیجه و بهره برداری از این طرح‌ها می‌باشد.
عدل هاشمی‌پور نماینده مردم کهگیلویه در نشست بررسی پروژه‌های حوزه آب شهرستان اظهار داشت: با تغییر مجری آبرسانی به حومه غربی دهدشت شاهد پیشرفت این طرح خواهیم بود.
نماینده مردم کهگیلویه در مجلس افزود: طرح آبرسانی حومه غربی مورد تأکید وزیر نیرو است  که امیدواریم با تهیه یک برنامه زمانبندی فشرده ضمن جبران تأخیر گذشته با افزایش اکیپ‌های کاری پروژه از سرعت قابل ملاحظه‌ای همراه با کیفیت لازم برخوردار شود.
نماینده مردم کهگیلویه در مجلس بازنگری مشاور در اجرای پروژه را خواستار شد و گفت: با توجه به وضعیت اعتباری و نوسانات بازار و اینکه از طریق دو خط لوله می‌بایست آب به دشت‌های سوق، چنگلوا و بوا برسد آب منطقه‌ای اقدامات لازم و ضروری را در تسریع عملیات پروژه انجام دهد.
وی همچنین پیشرفت پروژه آبرسانی به چهار شهر دهدشت،سوق، لنده و چرام از سد کوثر را یادآور شد و گفت: با توجه به توانمندی فنی و مالی قرارگاه خاتم و مؤسسه اروندان انتظارات مردم را فراتر از پیشرفت فیزیکی این طرح می‌دانم.
هاشمی‌پور ادامه داد:گلوگاه‌های اصلی پروژه نظیر احداث مخازن، عبور خط انتقال از رودخانه و تهیه ملزومات صنعتی نیازمند توجه و برنامه‌ریزی دقیق‌تری است.
نام شما

آدرس ايميل شما

حرف حق
Romania
سلام . چه حرفا!!! جرج بوش رئیس جمهور امریکا بعد اتمام دوره ریاست جمهوری اش به مزرعه کشاورزی اش میرود و افتخار می کند که یک کشاورز است ، آن وقت ما دلمان خوش است که آب آشامیدن رو که توانمندی و ذات استان کهگیلویه است لوله کشی می کنیم برا خوردن مردم ؛ اگه واقعا ادعایی دارید بیایید و گوش وزیر رو بگیرید و یک استیضاح و بپرسید که بر مبنای اصل ۴۸ قانون اساسی چرا کهگیلویه و روستاهای اطرافش آبرسانی برای کشاورزی نشده تا قطبی برای کشاورزی و دامپروری بشه اینکه جوان با کار بر روی زمینش بتواند گاوداری و مرغداری کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ولله حیا هم چیز خوبیه ؛ بیاییم و به فکر باشیم ؛ شاید بپرسید چرا ؟ زیرا وقتی شغل ایجاد شد طرف خودش را می شناسد که با کار و شغل رفع نیاز کنه و دیگر نیازی به سرقت ، طلاق و بدبختی و مکافات هایی نیست که به عین و چشم خویش بارهای بار شاهد آن بوده ام
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1