تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب : ۴۱۱۷۸۱
یادداشت|

خبرنگار و انتقاد

سید حسین رازیان
۲
۰
خبرنگار و انتقاد
کبنا ؛ خبرنگاران چشم بینایی جامعه و روابط عمومی‌ها پیشانی یک سازمان به‌واسطه سال‌ها تلاش و خود گذشتگی تبدیل به یک پدیده بزرگ‌شده است.
خیلی از خبرنگاران و روابط عمومی‌ها در این رشته تحصیلی فارغ‌التحصیل نشده‌اند اما همان علاقه‌مندی و استعدادهایی که خداوند متعال در پیکره این دسته اقشار مختلف جامعه گذاشته است ماها را به راه پرفراز نشیب سوق داده است
بنا بر این امروز روز خبرنگار است از چند روز پیش تا چند روز بعد به‌انحاءمختلف در مراکز خبری و رسانه‌ای (جراید و نشریات، خبرگزاری‌ها، سایت های اطلاع‌رسانی و...) از این قشر پرتلاش و سخت‌کوش تقدیر و قدردانی می‌شود. گذشته از این تقدیرها صورت می‌گرفت، اما آنچه مایه مسرت و رضایت‌مندی مجموعه همکاران محترم عرصه اطلاع‌رسانی و خبرنگاران است، میزان اثربخشی تلاش او و بهبود حال جامعه است. هرچه دامنه اثر گسترده‌تر باشد، همکارانم از رضایت بیشتری بهره مند می‌گردد؛ بنابراین بهترین هدیه‌ای که تاکنون برای ما قابل‌ستایش است این هست که وقتی خبرنگاری نتیجه تلاش و فعالیت خود را به‌وضوح لمس می‌کند، خستگی‌اش از بین می‌رود.
تعامل بهتر ارگان ها با خبرنگاران، تبعيض قائل نشدن و تمايز در نگاه به خبرنگاران و رسانه‌ها، نگاه نكردن ابزاري به خبرنگاران، استقبال از انتقاد و نگرش‌های متفاوت خبرنگاران، احترام ويژه به خبرنگار به‌عنوان نماينده افكار عمومي و ارائه اطلاعات صحيح، تنها خواسته‌های خبرنگاران است و می‌تواند بهترين تبريك روز خبرنگار باشد.
و به یاد داشته باشیم بدانيم كه يادبود در خور و فاخر اين روز، به تبريك صرف نيست و ارزش‌گذاری ويژه آن در شناساندن ارزش‌ها و رسالت فعاليت ارزشمند خبرنگاران به جامعه و فراهم كردن شرايطي براي تسهيل فعالیت‌های خبرنگاران حرفه‌ای است.
خبرنگاري، رسالتي است كه با منافع و مصالح خصوصي و عمومي پيكره جامعه، قراردادي از جنس مسئولیت مهم و تعهد دارد.
اين روز هم می‌گذرد اما اينكه طي سال‌ها درد مردم را نوشتيم و لذت برديم ازیک‌طرف و نگاه برخي مسئولان به كار خبرنگار هم از سوي ديگر.
البته اگر عشق و علاقه‌اي در كار نباشد قافيه را می‌بازیم چون كار خبري سخت و رسالتي بزرگ است كه اگر به بيراهه برود در پيشگاه خداوند مسئول هستيم.
قشر خبرنگار هم مانند ديگر اقشار جامعه، سرشار از محبت، صداقت و شجاعت است و نبايد فكر كرد خبرنگار كسي است كه به دنبال مچ‌گیری و انعكاس اخبار منفي است.
برداشت این‌جانب به‌عنوان یک عضو بسیار کوچک از خانواده بزرگ و قابل‌ستایش این است که اگر عرصه اطلاع‌رسانی و خبر در یک جامعه نباشد یعنی عدم پیشرفت که خوشبختانه به برکت خون شهدا و آرمان‌های خوب انقلاب اسلامی امروزه نقش خبری و خبرگزاری‌ها از جایگاه والایی برخوردار است.
17 مرداد سالروز شهادت شهيد صارمي گرامی باد.
با احترام

سید حسین رازیان
روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان کهگیلویه بویراحمد.
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Romania
درود تبعیض زیاد است نگران نباشید
شهروند
Romania
روحت شاد شهید صارمی،
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1