کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

یاسوج پُر از کیوسک‌های فامیلی

16 مرداد 1398 ساعت 0:45

حسین کاظمی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عزم راسخ برای جمع‌آوری کیوسک‌ها وجود ندارد، گفت: شهرداری یاسوج تا ۱۰ روز آینده نیازسنجی انجام دهد و نقاطی که به کیوسک نیاز دارد را مشخص و به دفتر امور شهری اعلام کند.


شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد پایتخت طبیعت نام دارد و این شهر به دلیل وضعیت آب و هوا، طبیعت بکر و وجود مکان‌های تفریحی و گردشگری با آبشارهای پرآب و رودخانه‌های جاری و خنک همیشه مورد استقبال گردشگران و خیل عظیم مسافران از راه‌های دور و نزدیک است. اما متأسفانه گاهی به دلیل سهل انگاری و کم‌کاری‌ها شاهد هستیم که این در شهر بدعت‌های نادرست پایه‌گذاری می‌شود، مثلاً همین قصیه دکه‌های به اصطلاح روزنامه فروشی و کیوسک‌هایی که از شیر گنجشک تا شاخ مار می‌فروشند، شهر را به تسخیر خود در آورده‌اند. هر کسی نفوذی داشت با مجوز و یا بدون مجوز اقدام به احداث کیوسک در هر کجای شهر که دوست داشت، کرده است.
حسین کاظمی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نشست ظهر روز (سه شنبه 15 مرداد ماه 98) ساماندهی کیوسک‌های شهر یاسوج، گفت: بیش از ۱۰۰ کیوسک در یاسوج و حومه وجود دارد که برخی از آنها دارای مجوز و برخی بدون مجوز هستند.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: قانون و رعایت قانون سرلوحه است و باید قانون به شکل کامل برای جمع‌آوری کیوسک‌های بدون مجوز اعمال شود، متولیان امر به عنوان مجری قانون وظیفه دارند در این زمینه اقدام کنند و کوتاه نیایند.
وی عنوان کرد: کیوسک‌های بدون مجوز باعث سد معبر و تضییع حقوق شهروندان می‌شود و اگر شهرداری یاسوج برای جمع‌آوری کیوسک‌های بدون مجوز اقدام نکند برای پاسخ‌گویی به سازمان بازرسی و دادستانی معرفی می‌شوند.
این مسوول با بیان اینکه عزم راسخ برای جمع‌آوری کیوسک‌ها وجود ندارد، گفت: شهرداری یاسوج تا ۱۰ روز آینده نیازسنجی انجام دهد و نقاطی که به کیوسک نیاز دارد را مشخص و به دفتر امور شهری اعلام کند.
کاظمی عنوان کرد: شرکت برق انشعابات کیوسک‌های بدون مجوز را قطع کند که در این زمینه هم قانون بدون فامیل‌بازی و طایفه‌گرایی اجرا و از مکان‌های پرتردد آغاز شود.


کد مطلب: 411731

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/411731/یاسوج-پ-ر-کیوسک-های-فامیلی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1