تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۴۱۱۷۰۷
در نشست خبری رئیس دانشگاه یاسوج مطرح شد

واکنش «عریان» به رقص مختلط در دانشگاه یاسوج، انتقال ارژنگ و عدم حضور نماینده ولی / من مبصر کلاس نیستم / نباید رئیس دانشگاه را سلاخی کرد/ هشدار به کاندیداها

۴
۰
واکنش «عریان» به رقص مختلط در دانشگاه یاسوج، انتقال ارژنگ و عدم حضور نماینده ولی / من مبصر کلاس نیستم / نباید رئیس دانشگاه را سلاخی کرد/ هشدار به کاندیداها
کبنا ؛نشست خبری رئیس دانشگاه یاسوج صبح امروز (سه شنبه 15 مرداد) در سالن کنفرانس این دانشگاه برگزار شد.
احمد عریان رئیس دانشگاه یاسوج در این نشست در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا صندلی نماینده ولی فقیه در دانشگاه یاسوج در این نشست خبری خالی است، اظهار کرد: آقای نورمحمدی نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است و او همه نمایندگی‌های ولی فقیه در استان را مدیریت می‌کند و سرشان خیلی شلوغ هست. البته ما هم دوست داشتیم که اینجا باشند و قطعاً حرف‌های زیادی در حوزه فرهنگی دارند. البته ما با ایشان هم هماهنگی کردیم.
در ادامه عریان به موضوع رقص مختلط در دانشگاه یاسوج در حاشیه جشنواره اقوام و فرهنگ، اظهار کرد: دانشگاه مثل یک کشور و استان می‌ماند و از همه طایفه لر زبان در این دانشگاه هستند. یکی از سقز می‌آید و یکی از بانه و فرهنگ‌های مختلف با سطوح مختلف زندگی، یکی ثروت مند و بی‌ان‌و سوار و دیگری پیکان سوار. این دانشگاه 6300 دانشجو دارد، لذا دانشگاه‌های با این ویژگی‌ها اداره می‌شود.
وی در ادامه افزود: من «مبصر» یک کلاس نیستم که اگر یک نفر خطا کرد، رئیس دانشگاه باید به سلاخی کشیده شود. و نمی‌شود دانشگاه را این طور مدیریت کرد، می‌شود دانشگاه را قلقک داد. اما همه مشکلات جامعه و دانشگاه ما که این نیست. فضای فضای فرهنگی است و فضای خوبی است و از بسیاری دانشگاه‌ها فضای دانشگاه یاسوج بهتر است و اگر فکر می‌کنید که یک اتفاقی نیفتد این محال است. اگر همه زندگی ما را هم بزاریم باز هم ایراد و مشکلی شاید به وجود بیاید. در همچنین مسائلی باید همه ابعاد قضیه را ببینیم.
رئیس دانشگاه یاسوج در ادامه به دیدار دانشگاهیان با مقام معظم رهبری در گذشته اشاره کرد و گفت: به شرفم قسم، در آن دیدار مقام معظم رهبری فرموند؛ من دلم می‌خواهد هر جایی مدیر باشم اما نمی‌خواهم مدیریت دانشگاه باشم چرا که سختی‌ها خودش را دارد.
وی افزود: معاونت دانشجویی یک دانشگاه پوستش کنده می‌شود تا دوره مدیریتش تمام شود. وقتی یک دانشجو بیمار می‌شود باید سختی‌های زیادی کشیده شود تا او برگردد به دانشگاه.
عریان در ادامه گفت: من برای پدری می‌کنم برای دانشجویان دانشگاه، اما ما بعضی وقتی‌ها نخبه کشی می‌کنیم خوب است که آرزوهایمان و توقعمان بلند باشد. اما نباید با این نگاه‌ها به دانشگاه نگاه کرد.
رئیس دانشگاه یاسوج در ادامه به موضوع انتقال ارژنگ اشاره کرد و گفت: آقای ارژنگ عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج نیست و به اختیار خودشان منتقل شدند و اگر قرار است که برگردند باید شرایط امروز را داشته باشند، مثلاً باید معدلش در مقاطع مختلف تحصیلی رنج خاصی داشته باشد و سطح استاد ایشان هم باید مشخص باشد. لذا هر کسی بخواهد به دانشگاهی منتقل شود باید پارامترهای خاص خودش را رعایت کنند و نمی‌شود همین جوری بدون حساب و کتاب کسی برود و بگردد.
وی افزود: عده‌ای این موضوع را سیاسی کردند و به مسائل سردسیری و گرمسیری دامن زدند و نباید مسائل دانشگاه را سیاسی کرد، آقای ارژنگ برادر من و دوست داشتنی هستند، اگر به ایشان نیاز داشته باشیم، قطعاً از او برای حضور در دانشگاه دعوت می‌کنیم.
عریان گفت: یک سوژه‌ای در دانشگاه درست شد و مرتب به آن دامن می‌زدند که این در شأن رسانه‌ها نیست و ما باید نگاه علمی به دانشگاه‌ها داشته باشیم.
وی به موضوع انتخابات مجلس در سال جاری اشاره و تذکراتی جدی به مدیران دانشگاه و کاندیداها در مورد انتخاباتی کردن جو دانشگاه داد و گفت: متاسفانه به نظر می‌رسد این استان کمی در مسائل سیاسی، سیاست زده هستند و با توجه به در پیش بودن انتخابات به مدیران و معاونین تذکر می‌دهم که نمی‌توانند به عنوان اتاق فکر برای کاندیداها فعالیت کنند.
وی گفت:به کاندیداها هم هشدار می‌دهم که اجازه نمی‌دهم به صورت انفرادی وارد دانشگاه شوند و برنامه تبلیغاتی داشته باشند اما به آن‌ها پیشنهاد می‌دهم که به صورت جمعی و میزگردی در دانشگاه حاضر شوند و در حضور خبرنگاران به ارائه برنامه بپردازند تا در معرض دید عموم باشند.

نیکدل معاون دانشگاه یاسوج هم در خصوص رقص مختلط در این دانشگاه هم گفت: بخشی از اتفاقات که در دانشگاه افتاد، مربوط به دانشجویان نبودند. البته موضوع دانشگاه هم مشخص است و کمیته ارزیابی هم تشکیل شد و نتیجه هم به این زودی مشخص می‌شود. و هر تصمیمی که گرفته شود، همه ما تابع آن تصمیم هستیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
بابا این ارژنگ نه درحدی که اینقدر بزرگش ایکنید
دانشجوی توسعه روستایی
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب دکتر عریان ببینید تو را خدا اساتید دانشجویان توسعه روستایی چقدر بی احترام میشوند بررسی کنید مگر از زیر دستانتان خبر نداری
danshji
Iran, Islamic Republic of
واقعا اساتید توسعه روستایی بی احترامی به دانشجو میکنند مگر خون شهید ندادیم مگر جمهوری اسلامی نیست تو را خدا به داد دانشجو برسید
کارمنددانشگاه
Iran, Islamic Republic of
جناب عریان تندنرواززمان زنده یاد عسکریان تا ریاست شما همه تلاش کردند همین اقای ارزنگ باجان دل شبانه روز برای توسعه این مجموعه علمی زحمت کشید حداقل به فکر یک دست طایفه ای مدیرانت باش رقص واواز پیشکش این پیشرفتی که الان دانشگاه هم اگر داشته معجزه شما نبوده ثمره مدیریت روسای قبلی بوده به شما بددیکته می شود مدیریت های پشتیبانی /فرهنگی/خدمات/وباچناق وپسر خاله انهامانده بود که.ارومتر گام بردار
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1