کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد:

کانون‌های فرهنگی مساجد غیرفعال منتظر حمایت نباشند

14 مرداد 1398 ساعت 17:49

دولت آبادی گفت: انتظاری که ما از کانون‌های مساجد در روستاها، بخش‌ها و شهرها داریم این است که با انجام فعالیت‌های فرهنگی، زمینه ارتقاء سطح فرهنگ این مناطق را فراهم و مستندات آن را ارائه دهند تا از حمایت‌های لازم برخوردار شوند.


کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی از پایگاه‌های فرهنگی به شمار می‌رود که از ظرفیت بالای در ترویج فرهنگ ناب اسلامی در بین جوانان برخوردار هستند. در استان کهگیلویه و بویراحمد کانون‌های فرهنگی و هنری که سال‌ها به دلیل عدم برنامه‌ریزی دقیق دچار رخوت بودند، اما با مدیریت علیرضا دولت آبادی مدیر جوان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اکنون شاهد هستیم که کانون‌های فرهنگی مساجد سراسر استان به تکاپو وا داشته شدند.
 «علیرضا دولت آبادی» مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست با بخشدار پاتاوه، گفت: با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان انقلاب و اسلام، می‌طلبد که همه دست در دست هم اجازه ندهیم تا دشمنان در دین و فرهنگ ما رخنه کنند.
 مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به انتظار خود از کانون‌ها اشاره و اظهار داشت: انتظاری که ما از کانون‌ها در روستاها، بخش‌ها و شهرها داریم این است که با انجام فعالیت‌های فرهنگی، زمینه ارتقاء سطح فرهنگ این مناطق را فراهم و مستندات آن را ارائه دهند تا از حمایت‌های لازم برخوردار شوند.
 وی یادآور شد: با توجه به اعتباری که از طریق فرمانداران جهت تجهیز کانون‌ها تخصیص داده می‌شود، وسایل و امکاناتی از قبیل دوربین عکاسی، کامپیوتر، سیستم صوتی، کولر و غیره خریداری و تحویل مدیران کانون‌ها می‌شود.
 دولت آبادی خاطرنشان کرد: از بخشداران نیز انتظار داریم که با همراهی و همکاری دهیاران با کانون‌های مساجد برنامه‌های فرهنگی و هنری تاثیرگذاری پیش بینی و اجرا کنند.
 «فرهاد ناصری» هم در این نشست، گفت: شهرستان دنا دارای 84 کانون فرهنگی و هنری است که 42 کانون آن متعلق به پاتاوه است.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دنا با اشاره به اینکه تعدادی از کانون‌ها از لحاظ کار فرهنگی ضعیف عمل می‌کنند، اظهار داشت: می‌طلبد با همت بخشدار کارهای خوب فرهنگی و هنری در پاتاوه صورت گیرد.
 وی گفت: مدیران کانون‌ها انسان‌های توانمندی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری هستند که باید با تلاش بیشتر، زمینه رشد و فعالیت آنها را در بخش فرهنگ و هنر فراهم کنیم.
 «علیرضا دولت آبادی» همچنین در نشست توجیهی طرح «اوقات فراغت» کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهر پاتاوه که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، گفت: ما همه کانون‌ها را حمایت می‌کنیم، به شرط اینکه کار فرهنگی و هنری انجام داده و فعال باشند.
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: به صرف این که فقط مجوز کانونی را دریافت کنند ولی هیچ کاری انجام ندهند و منتظر کمک‌های ستاد استانی باشند، قابل قبول نیست.
وی به تهاجم فرهنگی دشمنان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن، باید در همه زمینه‌ها کار فرهنگی انجام داد تا دشمنان انقلاب را مأیوس و فرهنگ جامعه را ارتقا دهیم.
دولت آبادی خواستار ایفای نقش پر رنگ‌تر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شد و اضافه کرد: هدف اصلی ما ناکام گذاشتن تلاش دشمنان در زمینه‌های فرهنگی و هنری است.
 «ناصری» هم در این نشست، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بخش مهمی از کار اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند که تاکنون تحت حمایت این اداره‌ها بوده و فعالیت فرهنگی و هنری خود را انجام می‌دهند.
 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دنا اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری همان طوری که از نام آنها پیداست، محل برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد هستند و مدیران این مکان‌ها ضمن انجام فعالیت در راستای انجام وظایف و ارائه مستندات، می‌توانند از حمایت‌های لازم برخوردار شوند.
 


کد مطلب: 411683

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/411683/کانون-های-فرهنگی-مساجد-غیرفعال-منتظر-حمایت-نباشند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1