تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : ۴۱۱۶۴۵
کبنا گزارش می‌دهد

سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد از حرف تا عمل؛ جلسات بی‌نتیجه شورای برنامه‌ریزی

۲
۰
سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد از حرف تا عمل؛ جلسات بی‌نتیجه شورای برنامه‌ریزی
کبنا ؛علی‌رغم اینکه مسئولان ارشد کشور بر سرمایه‌گذاری و رونق تولید تاکید دارند، اما متأسفانه گاهی به دلیل فرایند طولانی بروکراسی اداری انگیزه کافی از سرمایه گذار گرفته می‌شود.
نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز با دستور کار بررسی طرح‌های کارگروه زیربنایی برگزار شد.
در این نشست جبار کیانی‌پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با انتقاد از طولانی شدن اخذ مجوز سرمایه‌گذاران گفت: در این استان اخذ مجوز به بلای جان سرمایه‌گذاران و طرح‌ها تبدیل شده به طوری که عطایش را به لقایش می‌بخشند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج افزود: طرحی که سرمایه‌گذار برای تصمیم‌گیری ارائه می‌کند پروسه چند ماهه‌ای طی می‌کند و سرمایه‌گذار چند ماهی بلاتکلیف می‌ماند.
وی خطاب به استاندار گفت: خواهش می‌کنم زمان دقیق برای اخذ مجوز مشخص شود و در همان زمان تعیین شده هم مجوز تعیین تکلیف شود اگر می‌گویند یک ماه، واقعا در این مدت باشد.
این فعال بخش خصوصی گفت: برای مثال بگویم که قیمت ماشین آلات شن و ماسه قبل از سال ۹۷، دو میلیارد بوده اما در حال حاضر قیمت‌ ۳.۵ میلیارد تومان شده است که تعلل در واگذاری مجوزها، اشتغال و فضای کسب و کار را از بین می‌برد.
کیانی عنوان کرد: پروسه اخذ مجوز از طریق پنجره واحد بی‌نتیجه است  و در شورای برنامه‌ریزی و توسعه هم نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.
وی عنوان کرد: باور کنید من به عنوان یک سرمایه‌گذار عطای کار را به لقایش بخشیدم چرا که یکسال است درگیر اخذ مجوز هستم.
بنا بر این؛ مسئولان کهگیلویه و بویراحمد بر خلاف آنچه در جلسات مبنی بر حمایت از سرمایه‌گذار می‌گویند، اما در عمل حمایت چندانی از سرمایه‌گذاران نمی‌کنند بلکه سختگیری‌ها شدت بیشتری هم می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

پرستو
Iran, Islamic Republic of
پیمانکاری تا سرمایه گذاری دو مقوله است بعله بعله بعله
انصاری
Iran, Islamic Republic of
تولید پایدار مستلزم وجود بازار فروش سرمایه فناوری و مدیر و کارآفرین است. کدام یک از این موارد در استان وجود دارد؟ در واقع هیچکدام. چرا هیچکدام به وجود نیامده است؟ برای اینکه منافع و نمایش بیش از راستگویی و درستی است.جماعتی که تجربه قابل قبولی در کار ندارند و سرمایه هم ندارند به عنوان تولید و اشتغال از دولت تسهیلات می گیرند و اغلب هم تولید و اشتغال پایداری در کار نیست. جذب بودجه اشتغال هنر نیست بلکه ایجاد اشتغال واقعی و تولید ثروت هدف اصلی است. این همه اصرار بر صدور مجوز های جدید برای چیست؟ چند واحد تولیدی موفق و سرپا در استان وجود دارد؟ حرفه مدیران اتاق صنایع و بازرگانی چیست کدام یک تولید کننده هستند؟ ظاهرا بیشتر پیمانکار هستند یا دو حرفه ای؟ آقای استاندار جدید نباید راه های رفته و شکست خورده را دوباره امتحان کند. امروز خانم نیک مرام همان بیراهه ای را می رود که خلقی پور در دولت احمدی نژاد تا آخر رفت و نتیجه ای نگرفت. اگر می خواهید صدای پرندگان را به وضوح بشنوید به شهرک صنعتی تعطیل شده بلکو سری بزنید و ار اعمال بی حساب گذشتگان عبرت بگیرید.
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1