کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد از حرف تا عمل؛ جلسات بی‌نتیجه شورای برنامه‌ریزی

13 مرداد 1398 ساعت 18:02

رئیس اتاق یاسوج از طولانی شدن روند اخذ مجوزها انتقاد کرد و گفت: سرمایه‌گذاران اعطای کار را به لقایش می‌بخشند.


علی‌رغم اینکه مسئولان ارشد کشور بر سرمایه‌گذاری و رونق تولید تاکید دارند، اما متأسفانه گاهی به دلیل فرایند طولانی بروکراسی اداری انگیزه کافی از سرمایه گذار گرفته می‌شود.
نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز با دستور کار بررسی طرح‌های کارگروه زیربنایی برگزار شد.
در این نشست جبار کیانی‌پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با انتقاد از طولانی شدن اخذ مجوز سرمایه‌گذاران گفت: در این استان اخذ مجوز به بلای جان سرمایه‌گذاران و طرح‌ها تبدیل شده به طوری که عطایش را به لقایش می‌بخشند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج افزود: طرحی که سرمایه‌گذار برای تصمیم‌گیری ارائه می‌کند پروسه چند ماهه‌ای طی می‌کند و سرمایه‌گذار چند ماهی بلاتکلیف می‌ماند.
وی خطاب به استاندار گفت: خواهش می‌کنم زمان دقیق برای اخذ مجوز مشخص شود و در همان زمان تعیین شده هم مجوز تعیین تکلیف شود اگر می‌گویند یک ماه، واقعا در این مدت باشد.
این فعال بخش خصوصی گفت: برای مثال بگویم که قیمت ماشین آلات شن و ماسه قبل از سال ۹۷، دو میلیارد بوده اما در حال حاضر قیمت‌ ۳.۵ میلیارد تومان شده است که تعلل در واگذاری مجوزها، اشتغال و فضای کسب و کار را از بین می‌برد.
کیانی عنوان کرد: پروسه اخذ مجوز از طریق پنجره واحد بی‌نتیجه است  و در شورای برنامه‌ریزی و توسعه هم نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.
وی عنوان کرد: باور کنید من به عنوان یک سرمایه‌گذار عطای کار را به لقایش بخشیدم چرا که یکسال است درگیر اخذ مجوز هستم.
بنا بر این؛ مسئولان کهگیلویه و بویراحمد بر خلاف آنچه در جلسات مبنی بر حمایت از سرمایه‌گذار می‌گویند، اما در عمل حمایت چندانی از سرمایه‌گذاران نمی‌کنند بلکه سختگیری‌ها شدت بیشتری هم می‌گیرد.


کد مطلب: 411645

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/411645/سرمایه-گذاری-کهگیلویه-بویراحمد-حرف-عمل-جلسات-بی-نتیجه-شورای-برنامه-ریزی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1