تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب : ۴۱۱۶۲۱
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

تلف شدن یک قلاده خرس در بویراحمد

۰
تلف شدن یک قلاده خرس در بویراحمد
کبنا ؛منطقه حفاظت شده دنا یکی از غنی‌ترین مناطق زیستی از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری در ایران و دنیاست که در سال ۲۰۱۰ میلادی از سوی سازمان یونسکو به عنوان اولین ذخیره گاه بعد از انقلاب، دهمین ذخیرگاه بیوسفری ایران و پانصد و پنجاهمین ذخیره‌گاه دنیا به ثبت رسید.
بر اساس اظهارات مسئولان محیط زیست استان خرس قهوه‌ای گونه شاخص جانوری کهگیلویه و بویراحمد است که قانونگذار برای شکار هر قلاده از آن ۵۰۰ میلیون ریال جریمه حقوقی تعیین کرده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: روز دوشنبه (7 مردادماه) ماموران یگان حفاظت محیط زیست این استان در حین گشت و کنترل مناطق آزاد شهرستان بویراحمد، لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای تلف شده را در محدوده روستای ده برآفتاب کشف کردند.
محسن جعفری نژاد افزود: باتوجه به فاسد و دریده شدن لاشه این قلاده خرس قهوه‌ای توسط جانوران دیگر، امکان نمونه برداری از آن برای مشخض شدن علت مرگ وجود ندارد.
وی بیان کرد: جنسیت خرس تلف شده نر و سن آن حدود پنج سال بوده است.
جعفری نژاد عنوان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تلاش محسوس و نامحسوس خود را به منظور روشن شدن علت مرگ در دستور کار خود قرار دادند، اما امکان تعیین علت مرگ وجود ندارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از افراد ساکن در این منطقه خواست در صورت داشتن هر گونه اطلاعاتی در خصوص مرگ این خرس قهوه‌ای مراتب را به این اداره کل گزارش کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1