کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در خطبه‌های نماز جمعه چرام مطرح شد

پروژه بیمارستان چرام بیمار است /مدیریتی که بی‌اعتمادی مردم را افزایش می‌دهد / مردم چرام تاوان چه چیزی را می‌دهند

11 مرداد 1398 ساعت 17:42

امام جمعه چرام گفت: مردم بی صبرانه منتظر تکمیل و افتتاح بیمارستان چرام بودند اما تا حال جز وعده‌های مسؤولان چیزی عایدشان نشده است،


حجت الاسلام سیدنورالله افشار امام جمعه چرام ظهر امروز (جمعه 11 مرداد ماه 98) در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه وزارت خزانه داری آمریکا  در اقدامی بی سابقه و جنون آمیز وزیر خارجه ایران را تحریم کرد، اظهار کرد: در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، ظریف با عنوان «سخنگوی اصلی رژیم ایران در سرتاسر جهان» توصیف شده است، در این بیانیه همچنین عنوان شده است  دیپلمات های وزارت خارجه با نیروی قدس سپاه پاسداران، همکاری دارند و همینطور  ارتباط با دفتر رهبری از دلایل دیگر این تحریم ذکر شده است.
امام جمعه چرام گفت: آمریکایی‌ها نه فقط ظریف بلکه تفکر و مدل او را نیز تحریم کردند تا نشان دهند در منظومه فکری و رفتاری آن‌ها، مذاکره و گفتگو هیچ جایی ندارد، این تفکر همان مدل تفکری است که چهل سال است علیه این ملت با شیوهای گوناگون دشمنی کرده و با توفیق الهی شکست خورده است و از این به بعد نیز شکست خواهد خورد.
وی افزود: تحریم ظریف چهره آمریکای بدون روتوش است، کسانی که هنوز نقطه آمالشان آمریکا و غرب است بدانند چهره واقعی آمریکا ، همین است، پیاده‌روی با جان کری در خیابان‌ها و  مذاکره و نه حتی برجام نظر امریکا را عوض نمی‌کند، آمریکا  عبارت است از؛ تحریم، خروج یکطرفه از تعهدات و نهایتا تحریم فردی  که خود به‌ دنبال لغو تحریم‌ها است.
حجت الاسلام افشار با بیان اینکه باید در تاریخ عبرتی ثبت شود که آمریکا وزیر خارجه ای را که بیشترین تلاش برای عادی سازی روابط جمهوری اسلامی با آن ها را داشته تحریم کردند،گفت: این از شیوه‌های معامله آمریکا  است، در این دهها سال امثال یاسر عرفات ، قذافی ، مرسی و... که اعتماد به امریکا کردند و از دوستان امریکا بودند توسط امریکای ها سرنگون شدند، این اقدام سخیف رژیم آمریکا برای همه ملت ایران و برای حافظه تاریخی یک درس فراموش نشدنی است.
وی، ادامه داد: باید بدانیم مذاکره صرفا یکی از ابزارهای سیاست خارجی است و این ابزار در مقابل طرف های پرمدعا، عهدشکن و تهی شده از منطق و اخلاق (مثل رژیم آمریکا ) کاربردی ندارد، در مقابله با رژیم تروریستی آمریکا ‌؛ سایر گزینه ها (که حامل پیام اقتدار و صلابت است) بهتر جواب می‌دهد، برای نمونه ساقط کردن پهباد فوق پیشرفته آمریکایی و توقیف کشتی انگلیسی عزت نظام اسلامی را در دنیا بیشتر کرد و آنها را به التماس واداشت بطوری که انگلیسی ها، دیپلمات های عراقی را به حضرت عباس (ع) قسم دادند که کشتی ما را آزاد کنند.
امام جمعه چرام، تصریح کرد: آمریکایی‌ها هم بعد از سقوط پهباد پیام به ایران دادند که می‌خواهیم در خلیج فارس مانور نظامی برگزار کنیم، ایران اسلامی گفت هر مانوری با واکنش شدید روبرو خواهد شد و لذا عقب نشستند، هدف آمریکایی‌ها از تحریم وزیر خارجه ایران  ایجاد مانع برای مذاکره نیست؛ بلکه غرض افزایش فشار روانی برای وادار کردن به تسلیم است.
وی گفت: یک مقام رسمی آمریکایی تحریم ظریف را در چارچوب فشار حداکثری علیه ایران ارزیابی کرده و بر این باور است که واشنگتن به اعمال فشار علیه ایران ادامه خواهد داد، این را هم به فال نیک می‌گیریم هر کجا دشمن بر ما فشار آورده سبب پیشرفت ما شده است به عنوان نمونه تا اوایل دهه هشتاد ما تحریم در واردات سلاح بودیم اما به برکت مجاهدت ملت الان در صادرات سلاح تحریم هستیم.
حجت الاسلام افشار، خاطرنشان کرد: این تحریم وزیر خارجه اثبات بیش از پیش ضعف و سبک سری دولت آمریکا و رئیس جمهور  آمریکا را می‌رساند و یکی از نشانه‌های افول قدرت امریکا رئیس جمهور نادان آمریکاست، وزارت خزانه داری از نهادهایی است که رویکرد اقتصادی دارد و تحریم ظریف نشانگر آن است که آمریکا با تمام توان بدنبال تضعیف اقتصاد ایران و ضربه به اقتصاد است، دولت جمهوری اسلامی با حل کردن مشکلات اقتصادی مردم ، بزرگترین مبارزه را با آمریکا کرده است.
وی،افزود: اینکه وزیر خارجه را تحریم میک‌نند و قبل از آن رهبر عزیز را تحریم کردند نشانگر آن است که آمریکا در مقابل اراده  ملت انقلابی ایران شکست خورده است و ابزار دیگری برای فشار ندارند و مطمئن باشید نصرت و پیروزی از آن ایران انقلابی است.
این خطیب جمعه در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به این مطلب که حدود سه سال پیش در زمان استاندار اسبق استان جناب آقای خادمی کلنگ احداث بیمارستان چرام به زمین زده شد،گفت: مردم بی صبرانه منتظر تکمیل و افتتاح این بیمارستان بودند اما تا حال جز وعده‌های مسؤولان چیزی عایدشان نشده است، این سبک مدیریت‌هاست، که سبب بدبینی مردم از مسؤولان مربوطه می شود.
خطیب جمعه چرام، ابراز کرد: بیمارستانی که قرار بود محل مداوای بیماران باشد، خود بیماری شده است که موجب دلخوری و اندوه مردم شده است، سوال اساسی این است و باید توسط مسؤولان علوم پزشکی روشنگری شود چرا سه سال توقف در یک پروژه حیاتی بوجود آمده است؟ چرا پول این پروژه که مدت ها در حساب مانده است و با توجه به وضعیت اقتصادی کم ارزش شده است، تاوان این مساله را مردم باید پرداخت کنند، جناب آقای دکتر یزدانپناه قطعا مقصر این مساله حضرتعالی نیستید چون چند ماهی است که سکان علوم پزشکی استان را بعهده گرفته اید اما تقاضای همه مردم چرام این است با فعال کردن این پروژه باقیات و صالحاتی از خویش بجای بگذارید و مردم این شهرستان را خوشحال کنید.
وی اضافه کرد: این روند بیمارگونه ساخت بیمارستان باعث نگرانی بیشتر مردم خواهد شد، امیدوارم با فعال شدن پروژه بیمارستان چرام نیاز به تذکر مجدد در خطبه‌ها نباشد که آن موقع ناچارم مسایل را طوری دیگر برای مردم ذکر نمایم.


کد مطلب: 411577

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/411577/پروژه-بیمارستان-چرام-بیمار-مدیریتی-بی-اعتمادی-مردم-افزایش-می-دهد-تاوان-چیزی-می-دهند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1