تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۱۲
کد مطلب : ۴۱۱۵۶۴
کبنا از متن و حاشیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر گزارش می دهد

معمای گنج شیشه‌ای «دهدشت» و «شهرداری» که برای فرهنگ تره خورد نمی‌کند! / مسوولان خلاق و جلسات بی‌خروجی!

۱
۱
معمای گنج شیشه‌ای «دهدشت» و «شهرداری» که برای فرهنگ تره خورد نمی‌کند! / مسوولان خلاق و جلسات بی‌خروجی!
کبنا ؛نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه، امروز (10 مردادماه 98) با حضور مسوولان در دفتر امام جمعه دهدشت برگزار شد.
این نشست در حالی برگزار شد که باز هم مسوولان خوش فکر و خلاقمان بدون آسیب شناسی علل ترک معروف و ارتکاب منکر تنها به بیان نظرات شخصی و بعضاً کارشناسی نشده خود پرداختند تا بی آنکه سعی در بسط معروفات در جامعه داشته باشند باز هم فقط بر نهی از منکر تاکید کنند.!
برخی مشکل جامعه را بی حجابی می‌دانستند، دیگری کنسرت موسیقی را عامل فسق و فجور برشمرد، پیرامون خودکشی، دوچرخه سواری بانوان هم صحبت‌هایی شد.
از سوی دیگر، بحث میان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد، فرمانده بسیج کهگیلویه و رئیس پلیس راهور برای تصاحب ساختمان شیشه‌ای میدان شهر هم بالا گرفته بود که گویا شهرداری قولش را به هر سه داده بود!
باید گفت، جای خالی شهردار عمرانی دهدشت که برای فرهنگ تره هم خورد نمی‌کند میان صاحبان فکر کهگیلویه خالی بود.
اسفندیار برخه، عدم نگاه فرهنگی در چینش نیروهای شهرداری دهدشت را اینبار با صدایی رساتر فریاد زد و حتی معاونش را هم جای خود به نشست نفرستاد.
رئیس پلیس راهور کهگیلویه هم که سابقه چندباره تهدید شهردار دهدشت را در کارنامه خود داشت (کلیک کنید) و (کلیک کنید)، امروز هم با اشاره به عدم روشنایی در سطح شهر و بهانه نبود اعتبار برای رفع این مشکل گفت: می‌توانیم با ضمانت قانون در تصادفات جرحی شهرداری را از این وضع که هست فقیرتر کنیم.
شهباز پورنگ با اشاره به چندگانگی صورت گرفته در شهرداری دهدشت در خصوص تحویل دادن ساختمان شیشه‌ای به اداره فرهنگ و ارشاد و ستاد امر به معروف گفت: تا زمانی که شهرداری یک زمینی را به پلیس راهور اختصاص ندهد، پلیس راهور این ساختمان را به عنوان یک اهرم برای خود نگه می‌دارد.
وی که جای خالی شهردار را در جلسه سبز نگه داشته بود گفت: وقتی مسئولی که شهر در اختیار اوست در جلسه حضور پیدا نمی‌کند صحبت‌ها ره به جایی نخواهد برد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه نیز با اشاره به مصوبه قبلی عملی نشده که استقرار ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ساختمان شیشه‌ای میدان شهر بود گفت: بهترین مکان برای کار فرهنگی در خصوص حجاب همین ساختمان است.
محقق‌زاده با اشاره به اینکه این ساختمان در اختیار پلیس راهور است، ادامه داد: شهرداری موظف است مکان جدیدی برای استقرار پلیس در نظر بگیرد..
کاظمی جو، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد هم که با جیب خالی رویای ارتقای فرهنگ در شهرستان را دارد از دیگر علاقه مندان این گنج شیشه‌ای در میدان مرکزی است.
  البته ناگفته نماند کاظمی جو با همین جیب خالی و اعتبارات قطره چکانی حوزه فرهنگ توانست دوران درخشانی با هجمه برنامه‌های فرهنگی در شهرستان را هم رقم بزند.   
از سوی دگیر، محقق زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج که از رواج برخی منکرات در شهرستان نگران بود وضعیت حجاب را متأثر از غرب دانست و گفت: باید بر مشارکت مردم در برنامه‌های فرهنگی سرمایه گذاری شود چون هر جا برنامه به مردم سپرده شد به خوبی از عهده آن برآمدند.
در ادامه، کاظمی جو رئیس فرهنگ و ارشاد هم برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری را برای رواج حجاب کارساز دانست و گفت: البته باید به همه نحوه فکری و سلایق در پوشش هم احترام گذاشت.
نماینده نیروی انتظامی نیز از کنسرت‌ها به عامل ایجاد اختلاط زن و مرد و زمینه فساد نام برد؛ وی برگزاری کنسرت‌های غربگرا را باعث ضربه زدن به فرهنگ دانست.
ولی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد برگزاری کنسرت را در همه جای کشور امری  مرسوم دانست که از آیتم‌های  ارزیابی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
سید ایرج کاظمی‌جو افزود: اینکه کنسرت عامل فسق و فجور در جامعه است نظر شخصی شما است.
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی نیز ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه را بدون خروجی دانست و از دستگاه‌های مربوطه خواست که با قاطعیت جلوی منکرات را بگیرند.
حسینی رواج بسیاری از منکرات را واگذاری امور به افراد فاقد شایستگی لازم دانست و گفت: نمونه آن تالارهای پذیرایی هستند که مقید به اجرای قانون و ارزش‌های دینی نیستند.
وی همچنین اختلاط دوچرخه سواری بانوان و اقایان را مورد نکوهش قرار داد وافزود: دوچرخه سواری بانوان اگر در محیط مناسب باشد ایرادی ندارد.
فرماندار جدید کهگیلویه  هم در این نشست بازخواست مدیران سهل انگار را حتمی عنوان کرد که البته برای فرماندار آرزو می‌کنیم خدای ناکرده کمال هم نشینی مدیران در وی اثر نکند.
وی با تاکید دین بر بسط معروف در زندگی فردی و اجتماعی گفت: جامعه‌ای سالم و پویا است که با برنامه ریزی و هدف، امر به معروف کند و منکرات را حذف نماید که البته مسیر دشواری در پیش است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تتت
Iran, Islamic Republic of
آقای کاظمی اگر امور در دست شما باشد می گویید را از اداره تان بردارید که نیاز به امر به معروف و نهی از منکر دارید
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1