کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

تراژدی سینمای یاسوج به پایان می‌رسد؟

10 مرداد 1398 ساعت 10:32

ساختمان سینمای یاسوج را تخریب کردند تا سینمایی پنج طبقه احداث کنند اما از سینمای یاسوج تنها «خیابان سینما» باقی ماند تا وعده‌های توخالی مسئولان را به نمایش بگذارد.


مردادماه سال 86 بود که ساختمان سینمای یاسوج را تخریب کردند تا سینمایی پنج طبقه احداث کنند اما از سینمای یاسوج تنها «خیابان سینما» باقی ماند و این خود فیلم تراژدی بود که همچنان به پایان نرسید.
تا کنون سینمای یاسوج وعده‌های توخالی «احداث ساختمان پردیس» را به نمایش گذاشت و تمام بلیت‌های «فیلم مسئولان چرب‌زبان» به فروش رسید.
 (چهارشنبه 9 مرداد 98) نستهن مقدم شهردار یاسوج از انعقاد تفاهم‌نامه به‌منظور ساخت سینما در این شهر خبر داد و گفت: «تفاهم‌نامه ساخت پردیس سینمایی با ۵ سالن در محل ترمینال قدیم شهر یاسوج توسط شهردار یاسوج، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی، رئیس شورای شهر یاسوج و سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به امضاء رسید. بر اساس این تفاهم‌نامه نقشه‌های این پردیس سینمایی توسط سازمان سینمایی تهیه خواهد شد و پس از تائید توسط شهرداری یاسوج مناقصه اجرای آن از سوی شهرداری برگزار خواهد شد. مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان از سوی سازمان سینمایی کشور و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان نیز از سوی سازمان شهرداری‌ها برای ساخت این پردیس سینمایی به شهرداری یاسوج کمک نقدی اعطاء خواهد شد، همچنین بهره‌برداری و مالکیت این پردیس سینمایی در اختیار کامل شهرداری خواهد بود.»
شهردار یاسوج مکان‌یابی خوب را یکی از عوامل مهم برای استقبال و موفقیت پردیس سینمایی دانست و گفت: «با توجه به انتخاب زمین محل ترمینال قدیم شهر یاسوج و دسترسی‌های مطلوب این محل به مکان‌های فرهنگی و تفریحی شهر، آمادگی ساخت پردیس سینمایی با ۵ سالن و ظرفیت‌های متفاوت در این محل وجود دارد.»
نقش سینما به‌عنوان هنر هفتم در پیشگیری بیماری‌ها و ارتقای فرهنگ بهداشت و سلامت جامعه ارزشمند است؛ امید هست که پردیس سینمای یاسوج بدون وعده به بهره‌برداری برسد.


کد مطلب: 411549

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/411549/تراژدی-سینمای-یاسوج-پایان-می-رسد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1