تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۱۸
کد مطلب : ۴۱۱۵۴۴
علی رغم سفرهای زیاد استانداران و مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد به زیلایی؛

مدیرکل روی دست استاندار بلند شد؛ برای خروج زیلایی از بن بست نظریه‌ای نداریم / فقط کار آنی می‌کنیم / سنگ بزرگ بانک سینا جلوی پای روستائیان

۱
مدیرکل روی دست استاندار بلند شد؛  برای خروج زیلایی از بن بست نظریه‌ای نداریم / فقط کار آنی می‌کنیم / سنگ بزرگ بانک سینا جلوی پای روستائیان
کبنا ؛در ماه‌های اخیر  و به تازگی استانداران گذشته و فعلی و جمعی از مدیران ارشد استان به دهستان زیلایی سفر کردند، اما هیچ گاه نتیجه مصوبات این سفرها برای مردم روشن نشد، و تغییر خاصی در چهره دهستان محروم زیلایی به وجود نیامد.
چند روز پیش حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در رأس کاروانی به منطقه زیلایی رفت و عکس‌های سلفی هم انداخته شد و در بعضی وبلاگ‌ها به نمایش درآمد.  امروز (چهارشنبه 9 مرداد ماه 98) محمد امید معاون رئیس جمهور در حوزه توسعه روستایی و مناطق محروم به زیلایی و سیلاب و کلوار سفر و بر رفع مشکلات این مناطق تاکید کرد.
اما تسنیم روایت دیگری از زبان دارا کریمی‌نژاد مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نقل می‌کند و آنگونه که از صحبت‌های کریمی‌نژاد استنباط می‌شود، سفرهای استانداران و سایر مدیران ارشد استان به مناطق زیلایی تاکنون نتیجه‌ای برای خروج این منطقه از بن بست نداشت.
کریمی‌نژاد مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه در زمینه فعالیت‌های محرومیت زدایی در استان آینده نگری وجود ندارد، گفت: هیچ گونه نظریه‌ای برای خروج از بن بست محرومیت نداریم.
وی در نشست شورای اشتعال کهگیلویه و بویراحمد که امروز (چهارشنبه 9 مرداد ماه 98) با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس و جمعی از مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: برای خروج زیلایی از بن بست محرومیت برای 10 سال آینده نظریه‌ای نداریم و فقط آنی کار می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه آینده نگری و آینده پژوهی نیست و فعالیت‌ها تنها در گذر زمان صورت می‌گیرد، عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های مسئولان نظام بحث توانمندسازی و اقتصاد مقاومتی بوده اما هنوز نظریه‌ای در زمینه محرومیت زدایی نداریم.
کریمی‌نژاد با انتقاد از روند تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل از جمله بانک سینا ابراز کرد: بانک سینا برای پرداخت تسهیلات روستایی باید 50 درصد آن وثیقه ملکی شهری باشد و حتی ملک‌های میلیاردی در مناطق روستایی را قبول نمی‌کند که همین سبب مشکلات فراوانی برای متقاضیان شده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ساختار و بخشنامه بانک‌ها سبب می‌شود در جذب موفق نباشیم، ادامه داد: بانک و دستگاه اجرایی هر دو از متقاضی طرح توجیهی می‌خواهند که حداقل باید دو تا 5 میلیون هزینه کند و حتی برخی بانک‌ها با برخی شرکت‌هایی قراداد داشته و می‌گویند فقط این شرکت را قبول می‌کنند.
کریمی‌نژاد با اشاره به اینکه برخی مواقع تشکیل پرونده یک سال طول می‌کشد، افزود: معارضان مردمی طرح‌های اشتغال روستایی را می‌توان حل کرد ولی معارضان دولتی را نمی‌توانیم به گونه‌ای که برای اجرای یک طرح اشتغالزایی در وزگ بویراحمد در زمینه واگذاری زمین همکاری نمی‌شود.
وی تاکید کرد: وام اشتغال روستایی و عشایری به واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی واقع در روستاها از جمله سقاوه، خان احمد بردیان و .... به آنها تعلق نمی‌گیرد که انتظار بازنگری داریم.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1