کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد؛

جشنواره «قصه‌گویی» در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

9 مرداد 1398 ساعت 22:26

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.


کبری اخلاقی‌نیا امروز (چهارشنبه 9 مردادماه) در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
اخلاقی‌نیا در ادامه افزود: این جشنواره با شعار «آینده ساختنی است» و با رویکرد «مهارت زندگی» در بخش‌های قصه‌گویی صحنه‌ای، قصه‌گویی زندگی فیلم 90 ثانیه‌ای با موضوع «زندگی من» و قصه‌گویی علمی برگزار می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بابیان اینکه در این جشنواره 6 برگزیده انتخاب می‌شود، گفت: قصه‌گویان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را از تاریخ 10 مرداد تا 10 شهریور در سایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور www.kanoonfest.ir بارگذاری کنند.
وی بیان داشت: این جشنواره از 25 شهریور تا یکم مهرماه در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود و اختتامیه مرحله کشوری این دوره از مسابقات شب یلدا برگزار خواهد شد.
اخلاقی‌نیا بخش‌های این جشنواره را تشریح کرد و گفت: بخش قصه‌گویی صحنه‌ای در محورهای ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود در محور ملی رده‌های سنی 12 تا 18 سال دختران و پسران، رده سنی 18 به بالا مردان و زنان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها واجد شرایط هستند، همچنین برگزیدگان منطقه‌ای و ملی «قصه‌گوی‌ها و مجریان حرفه‌ای دارای سابقه اجرای در رسانه ملی و تئاتر کشور و داوطلبین سایر کشورها» به جشنواره بین‌المللی راه می‌یابند.
بخش قصه‌گویی علمی مجموعه مقالاتی است که در سطح استان تدوین می‌شود و به دبیرخانه مرکزی ستاد کشور ارسال می‌شود.
بخش قصه‌های 90 ثانیه‌ای با موضوع «زندگی من» است از رده سنی 3 سال به بالاست که خاطرات، رویکردها، اتفاقات و زندگی تلخ یا شیرین قصه‌گوی است.
قصه‌گویی کلاسیک «سنتی» مجموعه‌ای از ادبیات شفاهی و کتبی است که از ادبیات کهن، عامیانه، حکایت‌ها و افسانه‌ها برای قصه‌گویی استفاده می‌شود.
قصه‌گویی مدرن و نوآورانه شیوه‌ای از قصه‌گویی است که این بخش با شیوه‌ها و تکنیک خلاقانه‌ای که قصه‌گوی بیان می‌کند ارائه می‌شود.


کد مطلب: 411542

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/411542/جشنواره-قصه-گویی-کهگیلویه-بویراحمد-برگزار-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1